Hottraffic introduceert grootste digitale Bereiksmonitor

2 april 2012, 11:53

In samenwerking met MeMo2 en Motivaction de grootste digitale Bereiksmonitor in Nederland.

Hottraffic introduceert in samenwerking met MeMo2 en Motivaction de grootste digitale Bereiksmonitor in Nederland.

De MediaMonitor van technologiebedrijf Hottraffic verbindt digitale campagnes met consumenten panels, waardoor real-time inzicht in campagne bereik en doelgroep ontstaat.

Hottraffic’s MediaMonitor kende door de koppeling met het MeMo2 panel al een voorsprong t.o.v. andere bereiksmetingen. Middels de extra koppeling met het Motivactionpanel (stempunt) wordt deze lijn verder voortgezet. Ruim 100.000 panelleden vormen vanaf nu de basis voor kwantitatieve en kwalitatieve digitale bereiksmetingen.

Adverteerders, bureaus en uitgevers kunnen middels de nieuwe MediaMonitor hun online campagnes evalueren en optimaliseren op generieke en selectieve bereikindicatoren. Via een online dashboard (Roadsigns) wordt de vraag, of de online campagne ook daadwerkelijk de gewenste of beloofde doelgroep bereikt heeft, beantwoord. De MediaMonitor is onderdeel van de Hottraffic DMA suite, dat aanvullend op bereik en doelgroep ook gegevens over de zichtbaarheid van uitingen, conversiebijdrage en de prijs/kwaliteit performance per positie of netwerk inzichtelijk maakt.

Door het winnen van de MOAwards was DMA (Digitale Media Auditingtechnologie) al in een stroomversnelling terechtgekomen. Recentelijk is bekend geworden dat het is genomineerd voor de AMMA 2012 (Media Innovatie van het Jaar).

De samenwerking tussen Hottraffic, MeMo2 en Motivaction gaat overigens verder dan de MediaMonitor. MeMo2 draait vanaf Januari in zijn geheel op het veldwerksysteem en vragenlijst-systeem van Motivaction (XS). De nieuwe combinatie maakt het derhalve mogelijk om het effect van grootschalige crossmediale mediacampagnes (ook gericht op zeer specifieke en daadwerkelijk bereikte doelgroepen) beter en meer valide in kaart te brengen. Grootschalige reclame- en/of trackingstudies kunnen zo effectiever en efficiënter uitgevoerd worden en bieden adverteerders beter inzicht in het werkelijk bereik van de campagne.

Pieter-Paul Verheggen (Algemeen Directeur Motivation en voorzitter MOA): “Er is grote behoefte aan een beter crossmediaal bereikinstrument. Door de samenwerking tussen Hottraffic, MeMo2 en Motivation komt dit nu beschikbaar. De organisaties hebben een grote focus gericht op kwaliteit, maar zijn complementair als het gaat om de onderzoekscompetenties.”

Marcel Vogels (Oprichter Hottraffic/MeMo2): “De digitale media business zal deze samenwerking in positieve zin gaan voelen door inkoop op Audiences, zoals dat in toenemende mate gebeurd bij RTB en Automated Buying, te kunnen verifiëren. Met andere woorden: bereikt mijn campagne daadwerkelijk die selectieve groep die ik heb ingekocht? In de praktijk blijkt dat de inkoop op Audiences niet altijd even foutloos verloopt. En traditionele bereiksmethodieken als STIR is hier niet voor ontwikkeld”

Hermen Ratterman (Director Hottraffic): “de samenwerking is voor iedere digitale marketeer behoorlijk goed nieuws. Hij/zij kan nu eindelijk op een betrouwbare en gevalideerde wijze achterhalen ‘wie’ precies zijn bereikt.”

De nieuwe vorm van bereiksonderzoek zal zowel bij Hottraffic als Motivaction afgenomen kunnen worden. Beide ondernemingen zullen elkaar verder ook gaan versterken in termen van R&D en Business Development. Eerste concrete producten uit die gezamenlijke R&D worden medio dit jaar verwacht.

Desgevraagd geeft Hottraffic aan op korte termijn nationaal als internationaal meer panelkoppelingen te verwachten.

Hierbij een filmpje omtrent de MediaMonitor.

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!