Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

De impact van Total Video: hoe TV en streaming adverteerders maximaal bereik bieden

De mediaconsumptie verandert in een razend tempo, maar één ding blijft onveranderd: video blijft een krachtig medium. Met de opkomst van streamingdiensten en de blijvende populariteit van traditionele televisie, wordt de combinatie van TV en streaming (SAVOD) steeds belangrijker voor adverteerders.

True Pricing in de praktijk: hoe consumenten bewust kiezen voor een echte prijs

True pricing – het zichtbaar maken van verborgen sociale en milieukosten naast de reguliere verkoopprijs – krijgt steeds meer aandacht als een manier om bewuste consumptie te stimuleren. In een recente pilot op de Business Campus van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) werd onderzocht hoe consumenten reageren op dit concept.

Merken moeten inspelen op veranderende identiteit mannen

Te midden van een toename van mentale gezondheidsproblemen, de opkomst van giftige 'rolmodellen' en veranderende verwachtingen in het gezins- en beroepsleven, worstelen mannen met het herdefiniëren van hun rol. Aldus een recent rapport van Kantar.

Virtuele influencers: de toekomst van digitale marketing?

Nieuw onderzoek van SWOCC toont aan dat, hoewel volgers virtuele influencers in eerste instantie minder authentiek en betrouwbaar vinden dan menselijke influencers, volgers op de lange termijn een sterke emotionele band kunnen opbouwen met deze digitale persoonlijkheden - zelfs even sterk als die met menselijke influencers.

The Bigger the Better? Welk type influencers genereert de meeste engagement?

Met welke influencers kun je als adverteerder het beste samenwerken? Verschilt dit per platform? En welk type influencer is het meest effectief? In de literatuur zijn hierover twee uiteenlopende gedachten.

Driekwart Nederlanders vindt dat feestdagen te veel de nadruk leggen op kopen van producten

De ervaringseconomie, waar al zoveel over is geschreven, maakt duidelijk zijn opmars; eén op drie Nederlanders krijgt liever een ervaring dan product cadeau. Dat betekent een mogelijk verdienmodel voor bedrijven.

Nieuw onderzoek naar inclusie in Nederlandse marketingwereld

Met de bevindingen hoopt men de sector concrete inzichten en handvatten te bieden die helpen om DE&I-inspanningen (Diversiteit, Gelijkheid en Inclusie) verder te versterken. Het onderzoek, dat onder begeleiding van een deskundige commissie van DE&I-experts zal worden uitgevoerd, begint eind dit jaar met de voorbereidende fase.

Werknemers benutten AI, maar vaak zonder zich ervan bewust te zijn

Er blijkt een kloof in AI-bewustzijn aanwezig te zijn: terwijl medewerkers de voordelen ervaren, realiseren velen zich niet dat AI het werk efficiënter maakt. Vooral in ons eigen land is er potentieel voor bedrijven om het begrip van AI te verdiepen.

Marketeers traditioneel kortzichtig over de impact van hun mediainvesteringen

Een nieuw rapport van WARC, in samenwerking met Google, biedt nieuwe inzichten die de uitdagingen aanpakken die marketeers traditioneel kortzichtig hebben gemaakt over de impact van hun mediainvesteringen.

Onderzoek: ‘Jongeren gevoeliger voor reacties op social dan volwassenen’

Uit onderzoek van de UvA, gepubliceerd in ‘Science Advances’, is voor de eerste keer op basis van gebruikersdata aangetoond dat jongeren gevoeliger kunnen zijn voor reacties op social dan volwassenen. ‘Het heeft directe impact op hun humeur en de manier waarop ze reageren.’

150 studenten Commerciële Economie gaan los op marketinginstituut NIMA

Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst, dus doet er goed aan eens naar de jeugd te luisteren in plaats van erover te praten, zoveel werd duidelijk in de debrief van de studenten.

Kom niet naar Den Bosch? Prima, dan niet

Campagne van gemeente Den Bosch 'Kom niet naar Den Bosch' schiet zijn doel voorbij: toeristen en dagjesmensen lijken de slogan serieus te nemen blijkt uit onderzoek.