Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Hoofd of hart?

Hoe kun je elektrische voertuigen voor een groenere toekomst het beste adverteren?

Dr. Martens: In tijden van crisis scoren iconische merken

Het merk zegt zijn marketinginvesteringen te gaan verhogen, wijzend op zijn sterke aanwezigheid op sociale media

Student let vooral op salaris, carrière en prestige

Opvallend is dat innovatieve bedrijven aanzienlijk beter scoren dan bedrijven die als progressief of duurzaam bekend staan, al sluit het één het ander natuurlijk niet uit.

5 manieren hoe je nudging kan gebruiken in online marketing

Nudging inzetten voor online marketing? Lees hier 5 manieren waarop je de keuze van jouw website bezoekers kan beïnvloeden.

Zes KPI’s die élke marketeer in de gaten houdt

... of in ieder geval zes metrics die door véél marketeers in de gaten worden gehouden.

Consument geeft bak meer geld uit na koffie

Komkommerkoffienieuws: Onderzoekers in Journal of Marketing bewijzen dat koopgedrag positief wordt beïnvloed, met name bij ‘hoog-hedonistische’ producten is dat het geval.

Online advertentie blijft beter hangen bij goed artikel

Wanneer je sitecategorieën vergelijkt, blijken nieuws-, wetenschaps- en sportwebsites de grootste gebruikersbetrokkenheid genereerden.

‘Vrouwen vertegenwoordigen meer dan de helft van CMO’s’

In totaal was slechts 15% van de CMO's in 2021 afkomstig uit een traditioneel ondervertegenwoordigde raciale of etnische groep; een bescheiden stijging ten opzichte van 13% in 2020.

Fear of Missing Out: een bedreiging voor de loyaliteit van de consument

Door het triggeren van de angst om iets te missen, zullen consumenten meer geneigd zijn om tot aankoop over te gaan, zo is de veronderstelling. 

Marketing en Innovatie – een radicale match

Deel 11 van een zomerse bloemlezing uit het Marketingfacts Jaarboek 22-23. Wat is het verschil tussen incrementele innovatie, radicale innovatie en welke innovaties in marketing voorspelt Gartner?

‘Nederlanders massaal aan de podcast’

Audio-advertising heeft een grotere impact op de KPI’s van een merk heeft dan elk ander digitaal communicatiekanaal.

Ban op BN’ers in Gokreclames effectief volgens het Brein

Sinds 30 juni is het inzetten van BN’ers in gokreclames verboden. Dat is niet voor niets.