Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Succesvol concurreren op duurzaamheid

Producten maken die beter zijn voor de wereld is niet genoeg. Om succesvol te zijn in duurzame marketing moet je meer uit de kast halen.

Tv-adverteerders geven meer geld uit dan ooit

Aantal kijkers naar televisie neemt gestaag af, dus gaat de prijs van reclameruimte omhoog.

Boekrecensie: De Kunst van Gedrag Ontwerpen

Telkens als je een tijdschrift over psychologie of wetenschap leest, neem je je voor om dat frequenter te doen.

True pricing lijkt klaar voor een doorbraak

De helft van de Nederlanders wil dat bedrijven ‘echte prijzen’ hanteren, inclusief klimaatkosten en wil bovendien dat supermarkten hen helpen bij het maken van duurzamer keuzes.

Sustainable Brand Index: Waarom Albert Heijn toch niet de duurzaamste supermarkt was

Zouden de CEO's die bovenaan staan in de Sustainable Brand Index 2023 wel zo blij moeten zijn?

Een zetje in de richting van je eigen kledingkast

Hoe kunnen we zorgen dat consumenten de items in hun kledingkast langer gebruiken?

De kracht van post als onderdeel van de mediamix

Aandacht is voor marketeers altijd al een kostbaar goed geweest, maar nog nooit was aandacht zo moeilijk naar je toe te trekken.

Nederlanders vinden reclame zelden leuk

Nergens anders in de wereld is de uitdaging voor adverteerders zo groot als in Nederland: 87% vindt reclame gewoonweg niet leuk

Articles, facts, en artificial intelligence

Artifact moet een sociale app worden die niet gebaseerd is op video maar op tekst. Of, makkelijker gezegd, een TikTok voor tekst.

Luisteronderzoek radio gaat nieuwe fase in

Afschaffen van ‘dagboekjes’ en de introductie van een elektronische passieve meting.

Meer consumenten betalen om podcasts te luisteren, aantal luisteraars gedaald

Onderzoeksbureau Markteffect ziet in de 8e editie van de podcastmonitor het aantal Nederlandse podcastluisteraars licht dalen.

Dalend consumentenvertrouwen en stijgende (advertentie)kosten vragen om andere aanpak

Hoe performancemarketeers consumenten op een winstgevende manier benaderen in een recessie.