De Twinkle100 werd gisteren onthuld tijdens het e-commerce event Shopping Today. Dit jaar werd er in de ranglijst ook gekeken naar zichtbare duurzame maatregelen van webwinkels.
Wie is er als marketeer niet groot mee geworden: voor veel marketing- en mediadoeleinden werd decennialang het “modale gezin” als ijkpunt gebruikt. Wake up, het modale gezin bestaat al heel lang niet meer!
Babyboomers omarmen digitale content. Terwijl merken zich fixeren op Gen Z, ondergaat de welvarende babyboomgeneratie een mediaverschuiving.
De laatste jaren hebben marketeers zich blind gestaard op het einde van de funnel, omdat het door privacyregulering lastiger is om de hele funnel te meten. De vraag is of die strategie nog rendeert. Online marketingbudgetten blijken namelijk meer nieuwe klanten op te leveren.
Wanneer je online een bestelling plaatst, krijg je daarvan altijd een bevestiging. En dat moet ook. Maar daarnaast krijg je bij veel webwinkels nog aanvullende meldingen over je bestelling. Of zelfs: heel erg veel meldingen over die zelfde bestelling. Is dat wel nodig?
Onderzoek benadrukt dat phishing niet alleen een reële dreiging is, maar ook legitieme communicatie van bedrijven verstoort.
Uit verschillende studies blijkt dat gewoonten de belangrijkste drijfveer zijn voor koopgedrag. Voor marketeers ligt hier een uitdaging én een kans: door campagnes te ontwikkelen die focussen op de emotionele voordelen en de kwaliteit van duurzaam vlees, kunnen zij deze barrières doorbreken.
Met een bereik van 45% onder alle zakelijke beslissers in Nederland, voert De Telegraaf de lijst aan bij directieleden (45%) en C-level executives zoals CFO's (63%) en CEO's (50%).
Uit recent onderzoek blijkt dat werkgevers die hybride werken toestaan, juist profiteren van een hogere productiviteit onder hun medewerkers. Maar liefst 78% van de hybride werkers geeft aan dat hun productiviteit is toegenomen door deze manier van werken.
Ongeveer drie kwart van de marketeers maakt al gebruik van GenAI in hun dagelijkse werkzaamheden, maar de technologie wordt vaak ingezet voor eenvoudige taken zoals het schrijven en bewerken van content. Het volledige potentieel van GenAI blijft daardoor onbenut.
In Harvard Business Review stellen onderzoekers, dat voor sterk gedigitaliseerde bedrijven, een groter marktaandeel minder extra winst oplevert. Want kleine merken hebben een inhaalslag gemaakt.
Bij true pricing draait het om effectieve communicatie, vertrouwen en duidelijkheid over de kostenverdeling tussen overheid, bedrijven en consumenten.