Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Hoe je je total addressable market in kaart brengt

Want als je dát weet, dan weet je hoe groot je markt én je marktpotentieel zijn. Het helpt je om te bepalen op welke bedrijven je je met je marketinginspanningen gaat richten.

Gedragsverandering versnellen: Van duwen naar versoepelen

We hebben allemaal wel eens een situatie meegemaakt waarin het moeilijk was om iemand iets te laten doen. Hoe versnel je gedragsverandering?

Dierzaam. Een kennismaking

Hoe verlaag je weerstanden tegen duurzaam gedrag? Een aantal tips vanuit de duurzame vleesconsumptie.

Nieuwe beïnvloedingsinzichten van Robert Cialdini himself

Robert Cialdini stond samen met de beste beïnvloedingsexperts van Nederland op het podium van het AFAS Theater. Hier deelden ze hun meest recente inzichten.

Marketing-analyse begint met een data hack

Je hebt niet altijd eigen of gekochte data nodig om achter de juiste trends en ontwikkelingen te komen.

Humor in webcare: Waarom niet elk merk een Wendy’s hoeft te zijn

Webcare voor marketingdoeleinden: Stuur je een tweet naar fastfoodketen Wendy’s, dan kun je een spitsvondige reactie verwachten.

Mental Accounting: Hoe je betere financiële beslissingen kunt nemen

Wist je dat we geld anders behandelen, afhankelijk van waar het vandaan komt, waar het wordt bewaard of hoe we het labelen?

‘CMO even heel druk met AI en aantrekken personeel’

Vooral in Nederland ook veel aandacht voor mentale gezondheid van medewerkers.

Stoelriemen vast, hier komt 2023

Van recessie en gedonder in de supply chain tot bubbelsegmenten en haperende big tech: Marketeer wacht een boeiend jaar.

Marketeers van duurzame producten en diensten zijn helden!

Een recente metastudy laat zien waarom de marketing voor duurzame producten en diensten een steuntje in de rug verdient.

Prijsinflatie: Angst, frustratie, forse besparingen en switch naar huismerken

Prijsinflatie onderzoek DVJ: Nederlanders besparen op leuke dingen, boodschappen, eten bestellen, en gaan komend halfjaar nog meer switchen naar huismerken.

Marketing for humans’ sake (Deel 3)

Van consument naar consumens: onze brede verwachtingen van organisaties - Betekenisvolle mens- en merkrelaties in digitale context.