Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

ACM: 1 op 10 consumenten stapt over via telefonische verkoop of colportage

De ACM (Autoriteit Consument & Markt) heeft het afgelopen jaar verschillende keren opgetreden tegen misleidende werving bij de telefonische verkoop van energiecontracten.

Het G.I.G.O. risico in het gebruik van A.I.

Hoe train je A.I. op het activeren van onbewuste processen, als wij mensen, de trainers, niet bij ons eigen onderbewuste kunnen en alleen een bewuste gewaarwording van een gedragsactivatie hebben?

B2B-marketing leiders na lastig jaar optimistischer

B2B Benchmark report van LinkedIn: optimisme over komend jaar, marketingsector loopt voorop bij adoptie AI.

Beter meten om te weten – deel 3

Over de zin en onzin van experimenteel onderzoek naar milieuvriendelijke en andere keuzes.

Beter meten om te weten – deel 2

Over de zin en onzin van experimenteel onderzoek naar milieuvriendelijke en andere keuzes.

Tim Zuidgeest van Unravel: ‘Budget is geen reden meer om neuromarketing niet te gebruiken’

Tim Zuidgeest is co-founder van Unravel Neuromarketing Research. Tijdens Nima Marketing Day vertelt hij wat je allemaal kunt ontdekken in het brein van de consument. Een korte kennismaking.

Warc Global Advertising Trends: Social piekt

Volgens de laatste voorspellingen van Warc Media zijn sociale media nu wereldwijd het grootste kanaal qua advertentie-investeringen.

Beter meten om te weten – deel 1

Over de zin en onzin van experimenteel onderzoek naar milieuvriendelijke en andere keuzes

Nederlanders ongerust over gebrek aan bescherming digitale identiteit

23% Nederlanders probeert actief de hoeveelheid persoonsgegevens die ze online delen te verminderen

Nederlanders digitaal nog niet vaardig genoeg

Wetenschappers ontwikkelen tools om Nederlanders digitaal bij te spijkeren

Digital advertising in Nederland stijgt met 5%

De bestedingen aan digital advertising in Nederland zijn in 2023 gegroeid naar 3,7 miljard euro. Dat is een stijging van vijf procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Opvallend is dat lokale uitgevers meer groeien dan wereldwijde partijen.

Slaaptekort door ROI? AI is je redding

ROI houdt marketeers wakker, maar de wijze waarop dit wordt gemeten en toegepast loopt sterk uiteen. Een recent onderzoek werpt een interessant licht op hoe marketeers de ROI van investeringen in AI bepalen. Verrassend genoeg draait het niet alleen om de pegels.