Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Vrouwen blijven ondervertegenwoordigd op streamingdiensten en bij omroepen

Slechts een op de drie mensen op tv is vrouw, terwijl meer dan de helft van de bevolking uit vrouwen bestaat. Bovendien worden vrouwen vaak in stereotiepe rollen geplaatst.

Onderzoek: gebruik AI steeds normaler voor marketeers

72% van de marketingprofessionals gebruikt AI. Het gebruik van AI heeft een positieve invloed op de marketinginspanningen. AI wordt het meest gebruikt om ideeën en content te genereren, volgens een onderzoek van Team Lewis.

Onderzoek Kantar ontkracht ‘Go woke, go broke’

De mythe 'go woke, go broke' ontkracht; 6 op de 10 consumenten in Nederland zegt dat inclusie en diversiteit hun aankoopbeslissingen beïnvloeden, aldus onderzoeksbureau Kantar. ‘Kantars Brand Inclusion Index laat zien dat progressieve reclame de verkoop aantoonbaar stimuleert.’

Nudgen effectief, maar mensen negatief na nudge zonder toestemming

Nudgen werkt, maar wekt zonder instemming vooraf uiteindelijk meer negatieve gevoelens op dan mét instemming.

Nederlands bedrijfsleven heeft wereldwijd meeste vertrouwen in AI

Nederlandse bedrijfsleiders hebben wereldwijd gezien het meeste vertrouwen in AI én in hun kennis over AI. Ook zijn ze het meest bereid om te betalen voor AI. Dat is wel een minderheid: 17%.

Travel Trends 2024: Toerisme blijft groeien

Volgens het nieuwste wereldwijde onderzoek van het Mastercard Economics Institute breekt de reissector in 2024 records. Het ‘Travel Trends 2024’-rapport biedt inzichten in de reisindustrie in 74 markten, waaronder Nederland.

NMO AudioMonitor audio bereikt dagelijks 11 miljoen Nederlanders

Voor deze vierde editie van de NMO AudioMonitor zijn 5.679 respondenten van 13 jaar en ouder ondervraagd over hun luistergedrag, via een vragenlijst en een e-diary.

ACM: 1 op 10 consumenten stapt over via telefonische verkoop of colportage

De ACM (Autoriteit Consument & Markt) heeft het afgelopen jaar verschillende keren opgetreden tegen misleidende werving bij de telefonische verkoop van energiecontracten.

Het G.I.G.O. risico in het gebruik van A.I.

Hoe train je A.I. op het activeren van onbewuste processen, als wij mensen, de trainers, niet bij ons eigen onderbewuste kunnen en alleen een bewuste gewaarwording van een gedragsactivatie hebben?

B2B-marketing leiders na lastig jaar optimistischer

B2B Benchmark report van LinkedIn: optimisme over komend jaar, marketingsector loopt voorop bij adoptie AI.

Beter meten om te weten – deel 3

Over de zin en onzin van experimenteel onderzoek naar milieuvriendelijke en andere keuzes.

Beter meten om te weten – deel 2

Over de zin en onzin van experimenteel onderzoek naar milieuvriendelijke en andere keuzes.