Mentaal boekhouden en de strategieën die consumenten toepassen om hun budget te balanceren, zonder de vreugde van een zomerse aankoop te verliezen.
Salesforce: '60% van de marketeers zegt dat generatieve AI hun functie zal veranderen'.
Helpen emotie-gebaseerde campagnes met vlees-shaming-technieken het consumptiegedrag van mensen te veranderen?
Stel open vragen die niet alleen over identiteit of ‘anders zijn’ gaan en wees voorzichtig met je conclusies.
Vladimir den Baars, specialist in neuro market research: 'Als het gaat om consumentengedrag zijn we geen goede psychologen van onszelf.'
Opvallend: MVO-strategieën komen vaker voor bij Nederlandse B2B-bedrijven (63%) dan in B2C (51%)
‘Marketeers moeten de kloof dichten tussen intentie en actie op het gebied van duurzaamheid’.
Webinar op dinsdag 9 mei kon ‘kostentechnisch’ weleens het best bestede uur van het jaar worden. Gratis, maar niet goedkoop.
‘Kortetermijngeheugenillusie’ Wat is dat? En wat betekent het voor Marketeers en reclamemakers?
De elf bouwblokken waaruit het huis van marketing is samengesteld, wisselen af met duurzaamheid, diversiteit, waarde, purpose, employee branding, true pricing, marketing-ethiek, AI, contentmarketing; het zit er allemaal in.
We streven naar een leven lang ontwikkelen, maar hoe?
Het kennisgebrek over data, techniek en toolings onder Nederlands grootste adverteerders zorgt voor een ongezonde relatie met bureaus.