Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Monitor Consumentengedrag: eerst de ijskast leeg, dan die nieuwe broek

Mentaal boekhouden en de strategieën die consumenten toepassen om hun budget te balanceren, zonder de vreugde van een zomerse aankoop te verliezen.

Door AI meer tijd voor ‘strategisch marketingwerk’

Salesforce: '60% van de marketeers zegt dat generatieve AI hun functie zal veranderen'.

Shame on Meat: De impact van schaamtelabels op vleesconsumptie

Helpen emotie-gebaseerde campagnes met vlees-shaming-technieken het consumptiegedrag van mensen te veranderen?

Inclusief marktonderzoek: ‘Mag ik dit wel vragen?’

Stel open vragen die niet alleen over identiteit of ‘anders zijn’ gaan en wees voorzichtig met je conclusies.

De kracht van emotie in B2B marketing

Vladimir den Baars, specialist in neuro market research: 'Als het gaat om consumentengedrag zijn we geen goede psychologen van onszelf.'

‘Succesvolle merken integreren MVO vaker in hun marketingstrategie’

Opvallend: MVO-strategieën komen vaker voor bij Nederlandse B2B-bedrijven (63%) dan in B2C (51%)

Marketing moet duurzaamheidsplannen gaan dragen

‘Marketeers moeten de kloof dichten tussen intentie en actie op het gebied van duurzaamheid’.

Wat is de prijs van waarde? En wat is de waarde van prijs?

Webinar op dinsdag 9 mei kon ‘kostentechnisch’ weleens het best bestede uur van het jaar worden. Gratis, maar niet goedkoop.

Wat kortetermijngeheugenillusie betekent voor marketeers

‘Kortetermijngeheugenillusie’ Wat is dat? En wat betekent het voor Marketeers en reclamemakers?

Hét Marketingfacts Jaarboek van class 2023 loopt nú van de pers

De elf bouwblokken waaruit het huis van marketing is samengesteld, wisselen af met duurzaamheid, diversiteit, waarde, purpose, employee branding, true pricing, marketing-ethiek, AI, contentmarketing; het zit er allemaal in.

Betere trainingen – help mee en vul de enquête in

We streven naar een leven lang ontwikkelen, maar hoe?

’79 procent van de adverteerders voelt zich “easy money” voor bureaus’

Het kennisgebrek over data, techniek en toolings onder Nederlands grootste adverteerders zorgt voor een ongezonde relatie met bureaus.