Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

AI bepaalt het succes van je campagne

Met behulp van AI identificeer je niet alleen de interesses van je doelgroep. Het geeft je ook de mogelijkheid om deze interesses te analyseren op relevantie. Daarnaast geeft het je inzicht in hun onderlinge relaties. Door de verbanden te (her)kennen, de link te leggen en zo jouw doelgroep te vinden en treffen, vergroot je de kans op succes.

Onlinebestedingen stijgen enorm, tv-reclamemarkt daalt, dit zijn de cijfers 2023

In 2023 kwamen de bestedingen in de tv-reclamemarkt uit op € 922 miljoen, een daling van 5,6% ten opzichte van 2022. Onlinecijfers rijzen de pan uit.

Waarom op TV adverteren voor een online merk nog steeds interessant kan zijn

Hoe de potentie van adverteren op TV vaak door marketeers wordt onderschat en waarom dit een grote fout is.

Is Pinterest een zoekmachine of Social Media?

Pinterest wordt vaak niet als eerste genoemd wanneer er over social media gesproken wordt. Toch heeft Pinterest binnen Nederland bijna 1 miljoen dagelijkse gebruikers....

Content is king, maar context is God!

'Wat is er mogelijk, hoe denken CMO’s hierover, wat zijn hun ervaringen? Welke voor- en nadelen zien zij?'In dit drieluik…

Platform partnership: Het moet meer zijn dan alleen het algoritme voeden met data

In dit drieluik beschrijf ik drie verschillende strategieën voor het post-third party cookie-tijdperk, die interessant zijn voor marketeers die worstelen…

Digital Out of Home en online ads in lift door uitfasering third party cookies

85% van senior managers verwacht toename in DOOH en online reclameAlfi, een SaaS-advertentieplatform, gaf opdracht aan PureProfile om senior managers…

Zo bespaar je geld op online advertising

De afgelopen maanden heeft de retail veel te verduren gehad. Covid-19 hakte er keihard in en dit heeft veel gevolgen voor iedereen.…

Wat gaan we doen aan online reclamefraude?

Keizersgracht Conferentie (18 februari) over die andere kant van online advertisingVolgens de Amerikaanse ANA (Association of National Advertisers) wordt minder…

Zes inzichten over personalisatie, van marketeers zelf

In tegenstelling tot het vele onderzoek dat gedaan wordt naar wat de consument vindt van personalisatie in marketing, weten we…

Online reclame is onze onmisbare pispaal

Laatst zag ik een Twitter-discussie tussen Ronald Voorn (HU, Universiteit Twente) en Jesse Frederik, economisch redacteur bij De Correspondent, naar aanleiding van het artikel 'Dit…

Kunnen targeting en moraliteit samen gaan?

Het is tijd om online advertising op de schop te nemenGoogle 'marketing' en 'moraliteit' en je krijgt een rits resultaten waar je…