Met behulp van AI identificeer je niet alleen de interesses van je doelgroep. Het geeft je ook de mogelijkheid om deze interesses te analyseren op relevantie. Daarnaast geeft het je inzicht in hun onderlinge relaties. Door de verbanden te (her)kennen, de link te leggen en zo jouw doelgroep te vinden en treffen, vergroot je de kans op succes.
In 2023 kwamen de bestedingen in de tv-reclamemarkt uit op € 922 miljoen, een daling van 5,6% ten opzichte van 2022. Onlinecijfers rijzen de pan uit.
Hoe de potentie van adverteren op TV vaak door marketeers wordt onderschat en waarom dit een grote fout is.
Pinterest wordt vaak niet als eerste genoemd wanneer er over social media gesproken wordt. Toch heeft Pinterest binnen Nederland bijna 1 miljoen dagelijkse gebruikers....
'Wat is er mogelijk, hoe denken CMO’s hierover, wat zijn hun ervaringen? Welke voor- en nadelen zien zij?'In dit drieluik…
In dit drieluik beschrijf ik drie verschillende strategieën voor het post-third party cookie-tijdperk, die interessant zijn voor marketeers die worstelen…
85% van senior managers verwacht toename in DOOH en online reclameAlfi, een SaaS-advertentieplatform, gaf opdracht aan PureProfile om senior managers…
De afgelopen maanden heeft de retail veel te verduren gehad. Covid-19 hakte er keihard in en dit heeft veel gevolgen voor iedereen.…
Keizersgracht Conferentie (18 februari) over die andere kant van online advertisingVolgens de Amerikaanse ANA (Association of National Advertisers) wordt minder…
In tegenstelling tot het vele onderzoek dat gedaan wordt naar wat de consument vindt van personalisatie in marketing, weten we…
Laatst zag ik een Twitter-discussie tussen Ronald Voorn (HU, Universiteit Twente) en Jesse Frederik, economisch redacteur bij De Correspondent, naar aanleiding van het artikel 'Dit…
Het is tijd om online advertising op de schop te nemenGoogle 'marketing' en 'moraliteit' en je krijgt een rits resultaten waar je…