Dit jaar is nieuwe wet- en regelgeving van kracht gegaan om de platformeconomie te beteugelen en het speelveld gelijker te maken. Goed nieuws voor consumenten maar geldt dat ook voor ondernemers? Drie kanttekeningen.
Slechts een op de drie mensen op tv is vrouw, terwijl meer dan de helft van de bevolking uit vrouwen bestaat. Bovendien worden vrouwen vaak in stereotiepe rollen geplaatst.
Toezichthouders hebben onderzocht of Meta gebruikers vooraf voldoende juiste en duidelijke informatie verstrekte om de gevolgen van hun keuze voor een betaald of ‘gratis’ account te kunnen beoordelen.
Driedelige serie toont de bijdrage van digitalisering aan het dagelijks leven voor Europeanen.
Dit tweede deel is het vervolg van het olifantenpaadje voor het lezen van het boek Good Strategy Bad Strategy, en gaat verder met de drie elementen van een Goede Strategie.
‘Top van de funnel’-kanalen blijken meer bij te dragen aan groei dan gedacht
De consument wordt steeds kritischer. Om de klant loyaal aan je merk te laten blijven, moet je hem of haar behandelen als een koning. Dat betekent dat de rol van de marketeer verandert.
Moeten we dit niet op een andere manier vertellen? Moeten we dit niet leuker, verhalender of creatiever maken?
72% van de marketingprofessionals gebruikt AI. Het gebruik van AI heeft een positieve invloed op de marketinginspanningen. AI wordt het meest gebruikt om ideeën en content te genereren, volgens een onderzoek van Team Lewis.
De mythe 'go woke, go broke' ontkracht; 6 op de 10 consumenten in Nederland zegt dat inclusie en diversiteit hun aankoopbeslissingen beïnvloeden, aldus onderzoeksbureau Kantar. ‘Kantars Brand Inclusion Index laat zien dat progressieve reclame de verkoop aantoonbaar stimuleert.’
Het eerste artikel van een drieluik over muziek en AI, geschreven door Niels de Jong van Tambr: ‘De uitdaging is om de voordelen van AI te omarmen, zonder in een muzikaal keurslijf gedwongen te worden.’
Als Gen Z iets wil weten of begrijpen dan kunnen ze toch ook zelf moeite doen?