Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

‘Een derde jongeren boycot merk om duurzaamheidsissues’

Als 33% van de jongeren merken of producten boycot om misstanden rondom duurzaamheid, betekent dit dan dat 67% het geen bal kan schelen?

Help! Ik Heb Geen Data Scientist – Deel 1

Voordat Big Data op de Hypecycle van Gartner verscheen, was er al statistiek. En vóór statistiek, was er Aristoteles.

Anokyewah en Brand Flu nieuwe bestuursleden Platform Innovatie in Marketing

Vandaag zijn twee nieuwe bestuursleden aangetreden bij Platform Innovatie in Marketing (PIM): Abena Anokyewah (GVB) en Monique Brand Flu (Buma/Stemra).

Hoe de Interest Graph de wereld verovert

De Metagids #29 – De toekomst van aanbevelingen ligt volgens Zuck vooral in AI, binnenkort krijg je toegang tot het hele universum van beschikbare inhoud.

Defender! De ultieme klantstatus (Veneta + Bever)

Merk-defenders. Het zijn klanten met de hoogste status. Ze verdedigen jouw merk met woord en zwaard en slaan terug bij een aanval.

Meer gemak in het logistieke proces voor Schattigebabykleertjes.nl én andere webwinkels

Je webwinkel loopt goed en je ziet volop kansen om verder te groeien. Maar omdat je veel tijd kwijt bent aan logistiek, hou je geen tijd meer over om op die kansen in te spelen.

De Week van Koot: De SRV-man in een nieuw jasje

De Robomart komt gewoon voorrijden. Met een code open je de deur en vervolgens pak je gewoon wat je nodig hebt.

De definitie van groei is kapot

Groot, groter, grootst. Het gaat al lang niet meer op als we het over een zinvol leven hebben. Zijn we als marketeers in staat de gangbare definitie van groei te herdefiniëren?

Het implementeren en laten renderen van MarTech – tips

Software die marketing ondersteunt is er in véle soorten en smaken. De auteurs van het Marketingfacts Jaarboek schreven aan het eind van hun hoofdstuk over Martech tips en overwegingen uit. Ter lering en vermaak.

Pricing: de beslissende factor voor bedrijfscontinuïteit

‘Bedrijven blijven bestaan op basis van het winstresultaat, niet op basis van de omzet’ Elke marketeer weet dat de 4 P’s in de marketingmix staan voor product, prijs, plaats van distributie en promotie. Pricing is dus een belangrijk marketinginstrument. Toch draagt maar 21% van marketingdirecteuren de verantwoordelijkheid voor de prijsstrategie binnen de onderneming

Brand Foundation: De fundering voor beweging

Veel bedrijven willen het fundament van hun merk vastleggen, zodat je een basis hebt waarop je verder kan bouwen.

Tour de France 2022: Welke merken doen er mee?

De Tour de France begint vandaag in Kopenhagen. Nogal wat teams, met klinkende merknamen. Welke merken zitten er allemaal in de Tour van 2022 en wat doen die sponsors eigenlijk?