Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Van paradox naar pendule: een reflectie op de (de)centralisatieparadox

Centralisatie of decentralisatie gaat over de vraag: brengen adverteerders hun marketingcommunicatie onder op één plek, al dan niet in-house, of op meerdere plekken?

Case: wat doet de controverse rond Musk met Tesla?

Elon Musk wordt steeds controversiëler en Tesla verschijnt daarmee in de media als Kop van Jut. Maar hoe beïnvloedt de nieuwe positie van Musk het merk Tesla? Ik heb alles uitgebreid op een rijtje gezet.

De toekomst van LinkedIn met Generative AI en videocontent

We bevinden ons midden in de Artificial Intelligence-revolutie. Generative AI, een technologie die de creativiteit en productiviteit van professionals radicaal verandert. En deze revolutie heeft ook LinkedIn bereikt.

Klanten positief over sociale robots: gebruiksgemak en plezier wegen zwaarder dan bezorgdheden

Van een vriendelijke begroeting bij de ingang tot het geven van productadvies: sociale robots zijn ontworpen om de winkelervaring voor klanten te verbeteren. Maar wat vinden klanten er nu eigenlijk van? Zijn ze er positief over? Voelen ze zich geholpen door een sociale robot, of missen ze de menselijke interactie die ze gewend zijn?

AI herschrijft regels en rollen in marketing

AI is geen toekomstmuziek meer; het is hier en het verandert alles. Van gepersonaliseerde interacties tot datagedreven besluitvorming: bedrijven die AI slim inzetten, nemen een voorsprong. Maar hoe zorg je dat technologie jouw strategie versterkt zonder de menselijke touch te verliezen? Dat is dé vraag die vele marketeers, e-commerce managers en CMO’s moeten beantwoorden.

De waarde van echte verbindingen in zakelijke netwerken

In de wereld van het bedrijfsleven wordt er veel waarde gehecht aan netwerken. Als marketingmanager word je bijvoorbeeld vaak benaderd door bedrijven die hun producten of diensten willen aanbieden. Wat vaak gepaard gaat met lunches, evenementen en cadeaus. Maar wat gebeurt er als je van baan verandert of je functie aanpast? Het verschil tussen transactionele en oprecht gemeende relaties wordt dan plotseling pijnlijk duidelijk.

Hoe AI nieuwe kansen creëert en de machtsverhoudingen in Big Tech opschudt in 2025

In de voortdurende strijd om een sterke positie bij de customer interface, worden de kaarten dit jaar weer opnieuw geschud, met dank aan artificiële intelligentie. Wie zijn de winnaars en hoe ga je als bedrijf zelf inspelen op deze ontwikkelingen?

Onderzoek: Hoe Google reviews modereert en wat jij kunt doen

Google’s intensieve moderatiebeleid is gericht op het behouden van de betrouwbaarheid van het reviewplatform. Dit heeft directe gevolgen voor ondernemers, zeker nu reviews steeds meer invloed hebben op AI-gestuurde SEO-functionaliteiten.

Onderzoek: AI verstoort de marketingagenda voor 2025

Het rapport Data-Driven AI Revolution meets Brand Management is het resultaat van onderzoek onder ongeveer 100.000 marketingprofessionals in heel Europa, waaronder CMO’s. Maar ook hoofden en VP’s van Marketing, Sales en Service, en leiders op het gebied van online marketing.

Van campagne naar consistentie

Investeren in eigen kanalen en consistent verhalen vertellen, creëert niet alleen meer impact maar bouwt ook aan een loyaal publiek. Dit publiek is de basis voor langetermijnsucces, zo bepleit Marvin Jacobs van Airborne.

Kijk niet alleen naar succesverhalen. Sta stil bij wat je niet ziet.

Marketeers, net zoals anderen, laten zich vaak verblinden door succesverhalen. Deze blogpost licht toe hoe survivorship bias ons kan misleiden en waarom het belangrijk is ook oog te hebben voor dat wat niet direct zichtbaar is.

Hanneke Berghoef (Bruna): ‘Nichetitels hebben het minder moeilijk dan volumetitels’

De losse verkoop van met name tijdschriften staat al langere tijd onder druk . Berghoef: ‘We werken daarom actief samen met uitgeverijen om tot nieuwe ideeën te komen waarmee we consumenten blijven inspireren.'