Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Het Geheim van Strategie, door de Zonnebril van Marketing (deel 1)

Een opstap voor een goede strategie, die in de bagage van elke manager past. Het boek Good Strategy Bad Strategy, van Richard Rumelt onder de loep genomen.

Inschrijving Grand Prix Content Marketing geopend

De inschrijving voor de Grand Prix Content Marketing is geopend. Op het feestelijke event op 12 november in B Amsterdam worden de beste contentcases beloond met een Award of Bekroning.

Het Google Business Profile heeft een geweldige ROI, maar waar blijft de dienstverlening?

De meeste bedrijven zullen zich er niet bewust van zijn, maar met name in retail, en voor heel veel lokale ondernemers is het Google Business Profile een bijzonder belangrijk kanaal.

Nudgen effectief, maar mensen negatief na nudge zonder toestemming

Nudgen werkt, maar wekt zonder instemming vooraf uiteindelijk meer negatieve gevoelens op dan mét instemming.

Nederlands bedrijfsleven heeft wereldwijd meeste vertrouwen in AI

Nederlandse bedrijfsleiders hebben wereldwijd gezien het meeste vertrouwen in AI én in hun kennis over AI. Ook zijn ze het meest bereid om te betalen voor AI. Dat is wel een minderheid: 17%.

Expertise-first marketing en het belang van interne SME’s

Marketing en sales alignment is een van de stokpaardjes van menig B2B marketing guru maar in de praktijk is dit vaak niet genoeg. Althans, niet voor zakelijke dienstverleners met Knowledge Intensive Business Services (KIBS).

AI is creative, are you?

Verslag van het NIMA Grote AI Congres. ‘Beoordelen’ wordt het nieuwe schrijven, maar je moet goed weten op grond van welke criteria je dat beoordelen moet.'

Succes case: Unilever en Qualifio, over opvallen in het huidige digitale verzadigde landschap

Unilever is een van de meest prominente FMCG (fast moving consumer goods)-bedrijven ter wereld. Het bedrijf gebruikt Qualifio voor het lanceren van interactieve marketingcampagnes voor 40 merken in 11 landen.

Waarom AI en menselijke creativiteit een gouden combinatie is

De input en interpretatie van marketeers blijven cruciaal voor effectieve campagnes en strategieën. Alles draait om het vinden van de juiste balans tussen AI en menselijke creativiteit binnen het marketingteam van de toekomst.

Maak van cultuurplatform geen kopie van een commercieel platform

In navolging van het buitenland verkent de NPO de mogelijkheden van een nationaal digitaal platform met publieksdata om de cultuursector te versterken. Dit kan een uitgelezen kans zijn om een alternatief te ontwikkelen voor commerciële dataplatforms, met nieuwe innovatieve diensten en alternatieve algoritmen. Een pleidooi.

TikTok als populaire zoekmachine voor Gen Z

Waarom zou je nog googelen als je het ook kan tiktokken? TikTok wordt steeds vaker als zoekmachine gebruikt - vooral onder Gen Z’ers - en dat is natuurlijk niet zonder reden.