Hoe TikTok écht effectief in te zetten? Want zeg nou zelf: veel marketeers zijn nog steeds behoorlijk zoekende op dit platform.
Steeds meer bedrijven zetten verhaaltechnieken in om mensen emotioneel te betrekken bij een organisatie, dienst of product. Met een meeslepend verhaal willen zij het hart van hun doelgroep(en) bereiken. Vaak wordt hier het label ‘storytelling’ opgeplakt. Terecht?
'Bij sierteelt hebben we te maken met een natuurproduct. Daarnaast hebben we te maken met het meest sierlijke product dat er in marketing bestaat. Wat is er mooier dan bloemen en planten?'
Tegenwoordig luisteren we de hele dag podcasts. Af en toe nemen we zelfs de tijd om iets echt te lezen, zoals deze post. Maar hoeveel gaver is het om dat te combineren? Met AI natuurlijk.
Marketeers liggen nu zelf ook op het strand, beklimmen een berg, lopen een trail in de Rocky Mountains of fietsen de Mont Ventoux op. Een mooi moment voor reflectie, hoe voorkomen we dat landen en steden nog meer gaan zuchten onder het juk van wereldwijd toerisme?
Van een podcast over baanbrekende businessmodellen tot aan een podcast die zich richt op de strijd tussen grote mediabedrijven en techgiganten om dominantie in de digitale contentmarkt. Wij tippen onze favoriete podcasts van dit moment.
Tijdens dit jaarlijkse evenement worden Awards uitgereikt aan de meest succesvolle contentstrategieën. Uitblinkende contentproducties ontvangen een Bekroning.
Het is niet langer voldoende om enkel een fysieke of een online ervaring aan te bieden. Dit vereist niet alleen technische knowhow, maar ook een diepgaand begrip van de klantreis.
‘Top van de funnel’-kanalen blijken meer bij te dragen aan groei dan gedacht
Moeten we dit niet op een andere manier vertellen? Moeten we dit niet leuker, verhalender of creatiever maken?
De inschrijving voor de Grand Prix Content Marketing is geopend. Op het feestelijke event op 12 november in B Amsterdam worden de beste contentcases beloond met een Award of Bekroning.
Bedrijven lijken de afgelopen jaren steeds vaker voor micro-marketing te kiezen. Iets waar ikzelf ook veel voor heb gepleit bij de vele merken met wie ik samen heb gewerkt.