Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Soeverein heersen over je eigen identiteit

Deel 4 van een zomerse bloemlezing uit het Marketingfacts Jaarboek 22-23. Zelf beschikken en besluiten over je data - hoe werkt de self-sovereign identity?

De huidige taak op het bord van de CRO-specialist: Focus op kennisopbouw

Het CRO-vak wordt steeds meer volwassen. En hoewel van een echte ‘Culture of experimentation’ bij veel organisaties nog geen sprake is, lijkt de beweging ernaartoe wél in gang gezet.

Digitale transformatie en digitale marketing strategie: de verschillen

Sommigen zijn aan de slag gegaan met een digitale marketing strategie. Anderen willen zich geheel digitaal transformeren. Wat zijn de verschillen en de overeenkomsten?

6 redenen waarom marketeers verkoopdata missen in Google Analytics

Veel marketeers die met Google Analytics werken, missen belangrijke verkoopdata. Dit zijn de zes meest gehoorde oorzaken van missende verkoopdata - en zes tips om dit te voorkomen.

Meten zonder third-party cookies: Zo doe je dat

Data-driven marketing is op dit moment met een ongekende transformatie bezig. Tech-partijen nemen privacybevorderende maatregelen en strengere wetgeving ligt op de loer.

‘Personalisatie net zo effectief als een dronken aap laten darten’

We willen het allemaal, althans zo lijkt het. Het is een ongemakkelijke waarheid: "Personalisatie werkt niet". En dat gaat ook niet gebeuren. Dus.

Simo Ahava: “Technologie verandert de status quo niet, het gaat om hoe technologie gebruikt wordt”

Uitgebreid interview met Simo Ahava, spreker op Friends of Search 2022: Over third party cookies, upstream data en server side tagging

Chilling effects: Wat zijn ze en waarom zijn ze van belang voor reclame?

Consumenten zijn daadwerkelijk bereid hun gedrag aan te passen om dataverzameling voor reclame te ontwijkenMarketeers en communicatieprofessionals zien het gebruik…

Te weinig handen op de marketingafdeling

Veel CMO ’s en Marketingmanagers staan in de lange rij van organisaties die strijden om talent in marketing-, data- en…

Doe mee aan de DDMA Barometer 2022

DDMA Barometer 2022 in het teken van de cookieless worldVorig jaar bleek uit de DDMA Barometer dat slechts 9% van…

Datagraphs – het trucje van de grote jongens

Wek vertrouwen door uit te leggen wat je doet en in een taal die consumenten kunnen begrijpenHet realtime verzamelen van…

Internationale B2B marketing in een wereld van verschil

'The world mag dan our market zijn, maar die is dan misschien wel wat groot'In Rotterdam gingen tien internationaal opererende…