Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Google Analytics 4: Verborgen inzichten uit Universal Analytics

Hoe je de belangrijkste verborgen inzichten uit Universal Analytics terug kunt vinden in Google Analytics 4.

Hét Marketingfacts Jaarboek van class 2023 loopt nú van de pers

De elf bouwblokken waaruit het huis van marketing is samengesteld, wisselen af met duurzaamheid, diversiteit, waarde, purpose, employee branding, true pricing, marketing-ethiek, AI, contentmarketing; het zit er allemaal in.

Nieuw: Nederlandse E-mail Marketing Benchmark 2023

De Nederlandse E-mail Marketing Benchmark geeft ook dit jaar een betrouwbaar en volledig overzicht van de Nederlandse e-mail activiteiten in 2022.

Speervissen met Account Based B2B-Marketeers

Dat 'de sales' en 'de marketing' met veel creativiteit en originaliteit samen uit een soort zakelijke escaperoom moeten ontsnappen. Da's ABM.

Impact Apple’s Mail Privacy Protection merkbaar op openratio

Nederlandse E-mail Marketing Benchmark 2023: Apple’s Mail Privacy Protection vertekent beeld op CTO.

Podcast: Succesvol aan de slag met Google Analytics 4

Wil jij aan de slag met Google Analytics 4 en beter begrijpen hoe het verschilt van Universal Analytics?

‘Consument accepteert cookies uit gemaksoverwegingen’

Consumenten accepteren cookies en gebruiksvoorwaarden vooral uit gemaksoverwegingen, blijkt uit recent onderzoek van Ipsos.

NIMA Marketingfacts Jaarboek krijgt een hoofdstuk 0

We zitten redactiebreed nogal in de ‘diagnose-fase’ en dan niet alleen de diagnose van data die je uit je eigen base trekt, maar ook de data die ontbreekt.

Hoe personaliseer je je marketingstrategie?

Ken je klant, dat is een belangrijk aspect bij de start van een marketingcampagne.

‘Attributie dood’. Is dat al relevant?

Een model verdient geen geld, dat doet je team.

Marketplace-marketeers: Kinderen van satan

Op het moment dat je als bedrijf voor een (te) groot deel afhankelijk bent van marketplaces, ben je marketingtechnisch ziek. Je hebt iets onder de leden waar we snel vanaf moeten.

“Misschien moeten we marketing reframen: Het gaat om waarde”

In gesprek met Kirsten Andres, scheidend voorzitter/directeur van NIMA, het Nederlands Instituut voor Marketing.