Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Stop met het ‘data-loket’

Het verzamelen van data is voor veel bedrijven allang het probleem niet meer. Veel lastiger blijkt vaak het omzetten van die data in waarde. Waarde halen uit data – deel 2.

Zes KPI’s die élke marketeer in de gaten houdt

... of in ieder geval zes metrics die door véél marketeers in de gaten worden gehouden.

Aaaan de slag! (Help, ik heb geen data scientist – deel 4)

Doe-het-zelven aan de hand van de zes stappen van het Cross-Industry Standard Process for Data Mining

Best Kept Secret als Customer Data Platform-case

Creëer merkrelevantie met verantwoorde data. Consumenten vandaag de dag hebben hoge eisen. Ze verwachten een persoonlijke service, maar willen en mogen steeds minder data delen. Hoe ga je hier als merk mee om?

Digitale Trends voor Marketingprofessionals

Wat zou de reden kúnnen zijn waarom marketeers zo bovengemiddeld veel lezen, schrijven en kennis uitwisselen over ontwikkelingen die eigenlijk nog lang geen mainstream zijn?

“Hopelijk overwinnen meer marketeers hun angst voor tech en data!”

Benieuwd hoe jij als marketeer de komende jaren veel impact maakt in je werk? Ontdek de belangrijkste skills zijn om aan de slag te gaan!

Trends in woordgebruik in domeinnamen

en welke lessen marketeers hieruit kunnen trekken

Help! Ik Heb Geen Data Scientist – Deel 2

Een gemiddelde over een bak data die niet representatief is, zegt te weinig. Hoeveel mensen heb je nodig hebt om antwoord te geven op de ‘mag ik dat zeggen’ van onze vorige editie?

Help! Ik Heb Geen Data Scientist – Deel 1

Voordat Big Data op de Hypecycle van Gartner verscheen, was er al statistiek. En vóór statistiek, was er Aristoteles.

Soeverein heersen over je eigen identiteit

Deel 4 van een zomerse bloemlezing uit het Marketingfacts Jaarboek 22-23. Zelf beschikken en besluiten over je data - hoe werkt de self-sovereign identity?

De huidige taak op het bord van de CRO-specialist: Focus op kennisopbouw

Het CRO-vak wordt steeds meer volwassen. En hoewel van een echte ‘Culture of experimentation’ bij veel organisaties nog geen sprake is, lijkt de beweging ernaartoe wél in gang gezet.