Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Duurzaamheid die verkoopt: Waarom consumenten de sleutel tot echte verandering in handen hebben  

Unilevers recente beslissing om haar duurzaamheidsbeloften terug te schroeven, betekent een radicale verschuiving ten opzichte van de ambitieuze duurzaamheidsagenda van voormalig CEO Paul Polman.

Stop with why? Kill your purpose, darlings.

Purpose leads to bad marketing and a worse world. Dit zette Nick Asbury op de cover van zijn scherp getitelde boek The Road to Hell, over purposeful ondernemen. Een gewaagde uitspraak, gezien de brede vertegenwoordiging van Simon Sinek's Start With Why-methodologie in moderne marketing.

IKEA Nederland en G-Star koplopers in digitale innovatie binnen retail en mode

Uit het jaarlijkse Digital Leaders Study blijkt dat IKEA Nederland en G-Star vooroplopen in digitale innovatie binnen respectievelijk de retail- en mode-industrie.

Case: wat doet de controverse rond Musk met Tesla?

Elon Musk wordt steeds controversiëler en Tesla verschijnt daarmee in de media als Kop van Jut. Maar hoe beïnvloedt de nieuwe positie van Musk het merk Tesla? Ik heb alles uitgebreid op een rijtje gezet.

Performance Branding slaat nergens op

Bonk. Deze titel schreef ik zojuist met de ellebogen. Sorry, maar ik wilde even je aandacht. De aanleiding: regelmatig kom ik de term Performance Branding tegen (of varianten, zoals Brandformance). Maar dit concept rammelt aan alle kanten.

Een slimme merkarchitectuur voor digitale merken

De vraag hoe je je merkarchitectuur slim inricht, is belangrijk geworden in de digitale tijd. Er kan meer en er gebeurt meer. Maar wanneer is welke benadering slim? Dat zocht ik uitgebreid voor je uit!

Waarom rebranding meestal geen goed idee is

Online is er veel te doen om de rebranding van Jaguar. Het is niet voor het eerst dat een rebranding tot flinke discussies leidt. Terecht, want meestal is het geen goed idee.

Merkmanagement in het perspectief van de omgeving (Interview Frank Peters)

'In iedere keuze die je voor een merk moet maken zit een ethische component. Je raakt namelijk altijd aan de belangen, verwachtingen of waarden van je omgeving.'

Cringe of cool? Hoe om te gaan met jongerentaal in marketing

Jongerentaal kan zeker humoristisch werken; de vraag is vooral of dat effect bewust of onbewust is ingezet. En durf je het risico aan dat de doelgroep het niet grappig vindt?

If you can’t confuse them, convince them

We komen er niet meer mee weg om onszelf en wat we doen maar zo ingewikkeld mogelijk te maken en daar onze toegevoegde waarde uit te destilleren.

Hans Molenaar: ‘AI is een gamechanger van ongekende proporties’

Interview over een nieuw jaargang héle goeie marketingboeken: ‘De diversiteit aan inzendingen was enorm. Gelukkig zien we aandacht voor belangrijke thema’s als klantretentie, AI en duurzaamheid.’

Amal Kamar van Greetz: ‘Marketing zou wel een goede PR-campagne kunnen gebruiken’

Greetz bestaat dit najaar twintig jaar. ‘Dat penetratie de belangrijkst drijver is voor groei was een echte een eye-opener', aldus Directeur Marketing Amal Kamar van het online kaartenmerk.