Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Bas Brand (KWF): ‘Ik verkoop een missie, geen hagelslag’

Kanker is een gecompliceerd onderwerp en voordat je echt snapt wat het behelst en welke impact de ziekte heeft, ben je echt een paar jaar verder.

Overnames en merkenarchitectuur: 4 vragen die je helpen beslissen.

Stel: je neemt een bedrijf over. Schuif je het onder je eigen bedrijfs- of merknaam? Of laat je het zijn eigen naam behouden?

Verduurzaming moet hebberigheid aanwakkeren

'Als er geen businessmodel is voor de natuur, is de natuur verloren' Bezoekverslag van Positieve Energie: Optimisme als Motor voor Duurzame Transitie

Bye bye SWOT-analyse (2)

Hoe 'de bloempot'; een marketingmodel ter vervanging van het klassieke strategisch marketingdenken, werkt voor PLNKTN en voor Moonback.

‘Succesvolle merken integreren MVO vaker in hun marketingstrategie’

Opvallend: MVO-strategieën komen vaker voor bij Nederlandse B2B-bedrijven (63%) dan in B2C (51%)

Succesvolle internal branding

Het belang van internal branding, de kennis bij marketeers en de voorwaarden om internal branding wél succesvol door te voeren.

De zin en onzin van purpose marketing

‘Wij van WC eend adviseren minder te vliegen’. ‘Vier uur boompje planten, dat zouden meer mensen moeten doen’. ‘Je bent een rund als je vlees eet’.

Hoe meet je ‘How Brands Grow’?

Sinds Byron Sharp weten we hoe merken groeien. Maar hoe meet je dat eigenlijk?

‘Wat is je marketingstrategie? SEO of SEA?’

De vraag in de titel van dit stuk werd mij daadwerkelijk gesteld enkele jaren geleden, door een jonge marketeer.

Het verhaal achter storytelling

Storytelling werkt. Maar hoe overtuig je, als content-specialist slash verhalenverteller, stakeholders in je organisatie daarvan?

Hou je merk springlevend (en onvergetelijk)

Het merk dat levendig wordt herinnerd, is het merk dat wordt gekocht. En dat gaat allemaal niet vanzelf, want wie rust roest. Tackel geheugencorrosie.