Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Mark Ritson op Marketingweek: ‘Wees een KitKat’

Een strakke positionering, een gerespecteerd merkerfgoed en de zaken niet al te ingewikkeld maken dus op het gebied van de ‘Double D’s’: distinctiveness en differentiation.

Op gelul bouw je geen merken

Merkonderzoek is duur, ingewikkeld en levert niets op. Nemen we aan.

Arbeidsmarktcommunicatie met marketinginstrumenten

Het inzetten van marketinginstrumenten helpt organisaties om zich als een aantrekkelijke werkgever te positioneren en medewerkers aan te trekken.

Jezelf zijn op Social Media? Doe het niet.

Ga jij ook voor majesteitelijke professionaliteit?

Hoe blue was die monday nou écht?

En ook: Weer eens een vlammend verhaal van onze Australische professor Mark Ritson, over een aantal publicaties in managementmedia waarin de rol van de CMO centraal staat.

Achteraf een purpose bedenken voor je organisatie, werkt dat?

Verslag van het SWOCC-evenement op dinsdag 16 januari waar de nieuwste SWOCC-publicatie 89 ‘Purpose oriëntatie’ werd gepresenteerd.

De (te) consistente huisstijl van KLM

Als je dan voor een persfoto een model kiest om je nieuwe sneakers aan de wereld te tonen, stap dan eens af van die klassiek blonde stewardess.

Welk bedrijf of welk merk leverde de beste marketingprestatie van 2023?

Jouw mening of inval wordt ten zeerste gewaardeerd. Uit de heup en zonder er te lang over na te denken.

De klantreis, ik word er gek van

Deze week kreeg ik een brief van Liander. Of ik mijn zonnepanelen even bij hen aan wilde melden.

Pak ze terug, die P’s – een ultieme heads up voor geschoolde marketeers

Pricing en Productpropositie – gun jezelf een hapje uit het opleidingsbudget en laat je bijscholen in één dag (gratis lunch!). Want winstoptimalisatie en marktkennis zijn te belangrijk om aan spreadsheet-knutselaars over te laten.