'In iedere keuze die je voor een merk moet maken zit een ethische component. Je raakt namelijk altijd aan de belangen, verwachtingen of waarden van je omgeving.'
Jongerentaal kan zeker humoristisch werken; de vraag is vooral of dat effect bewust of onbewust is ingezet. En durf je het risico aan dat de doelgroep het niet grappig vindt?
We komen er niet meer mee weg om onszelf en wat we doen maar zo ingewikkeld mogelijk te maken en daar onze toegevoegde waarde uit te destilleren.
Interview over een nieuw jaargang héle goeie marketingboeken: ‘De diversiteit aan inzendingen was enorm. Gelukkig zien we aandacht voor belangrijke thema’s als klantretentie, AI en duurzaamheid.’
Greetz bestaat dit najaar twintig jaar. ‘Dat penetratie de belangrijkst drijver is voor groei was een echte een eye-opener', aldus Directeur Marketing Amal Kamar van het online kaartenmerk.
Lang geleden innoveerde Lego namelijk nauwelijks en bleef het merk hangen in de aloude en voorspelbare Lego-blokjes. Bijna ging in 2004 het merk kopje onder, maar maakte toen de slag naar frequent innoveren en is daar al tijden bijzonder succesvol mee.
Met de bevindingen hoopt men de sector concrete inzichten en handvatten te bieden die helpen om DE&I-inspanningen (Diversiteit, Gelijkheid en Inclusie) verder te versterken. Het onderzoek, dat onder begeleiding van een deskundige commissie van DE&I-experts zal worden uitgevoerd, begint eind dit jaar met de voorbereidende fase.
Fantastisch wanneer je een unieke boodschap kunt vertellen, maar laat het niet ten koste gaan van de relevantie. Maak je meer zorgen over een unieke manier van vertellen dan koste wat kost iets unieks vertellen.
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst, dus doet er goed aan eens naar de jeugd te luisteren in plaats van erover te praten, zoveel werd duidelijk in de debrief van de studenten.
Wie is er als marketeer niet groot mee geworden: voor veel marketing- en mediadoeleinden werd decennialang het “modale gezin” als ijkpunt gebruikt. Wake up, het modale gezin bestaat al heel lang niet meer!
Marketing is iets anders dan communicatie en een marketingafdeling is niet hetzelfde als een creatief clubje waar je een euro ingooit en dat dan tien ideeën eruit spuugt. Marketing is een vak.
Een merk opbouwen op YouTube is niet gemakkelijk. Dagelijks worden er zo’n 300.000 nieuwe video’s op het platform gepubliceerd. Toch slagen sommige zogenoemde YouTubers erin om door te breken en grote successen te behalen.