Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Geen cheerleaders voor echte leiders?

Waarom worden bedrijven en mensen die verbetering nastreven zo hard aangepakt? Waarom lijken we eerder kritisch op wie iets probeert te doen dan op wie niets doet?

Maak je merk met menselijke drijfveren

Een merk manifesteert zich als een onderbuikgevoel - niet alleen voor de makers, maar zeker voor degenen die het ervaren en ‘consumeren’ (ook intern).

Marketinglessen uit Kielegat, wat carnaval ons leert over branding

Als geboren en getogen Bredanaar leef ik voor deze dagen. Carnaval zit in mijn bloed, met de paplepel ingegoten. Niet iedereen in Nederland viert het, maar ik ben mijn ouders dankbaar dat mijn wieg in Kielegat stond.

Van marketingmascara naar merkmagie

Als marketeer en merkbouwer weten we het allemaal: in de huidige markt kom je er niet meer met alleen een pakkende slogan of een mooi logo. Consumenten zoeken authenticiteit en oprechte verbinding. Maar daarvoor moet een merk verder gaan dan oppervlakkige marketing—het moet zijn boodschap van binnenuit leven.

Duurzaamheid die verkoopt: Waarom consumenten de sleutel tot echte verandering in handen hebben  

Unilevers recente beslissing om haar duurzaamheidsbeloften terug te schroeven, betekent een radicale verschuiving ten opzichte van de ambitieuze duurzaamheidsagenda van voormalig CEO Paul Polman.

Stop with why? Kill your purpose, darlings.

Purpose leads to bad marketing and a worse world. Dit zette Nick Asbury op de cover van zijn scherp getitelde boek The Road to Hell, over purposeful ondernemen. Een gewaagde uitspraak, gezien de brede vertegenwoordiging van Simon Sinek's Start With Why-methodologie in moderne marketing.

IKEA Nederland en G-Star koplopers in digitale innovatie binnen retail en mode

Uit het jaarlijkse Digital Leaders Study blijkt dat IKEA Nederland en G-Star vooroplopen in digitale innovatie binnen respectievelijk de retail- en mode-industrie.

Case: wat doet de controverse rond Musk met Tesla?

Elon Musk wordt steeds controversiëler en Tesla verschijnt daarmee in de media als Kop van Jut. Maar hoe beïnvloedt de nieuwe positie van Musk het merk Tesla? Ik heb alles uitgebreid op een rijtje gezet.

Performance Branding slaat nergens op

Bonk. Deze titel schreef ik zojuist met de ellebogen. Sorry, maar ik wilde even je aandacht. De aanleiding: regelmatig kom ik de term Performance Branding tegen (of varianten, zoals Brandformance). Maar dit concept rammelt aan alle kanten.

Een slimme merkarchitectuur voor digitale merken

De vraag hoe je je merkarchitectuur slim inricht, is belangrijk geworden in de digitale tijd. Er kan meer en er gebeurt meer. Maar wanneer is welke benadering slim? Dat zocht ik uitgebreid voor je uit!

Waarom rebranding meestal geen goed idee is

Online is er veel te doen om de rebranding van Jaguar. Het is niet voor het eerst dat een rebranding tot flinke discussies leidt. Terecht, want meestal is het geen goed idee.

Merkmanagement in het perspectief van de omgeving (Interview Frank Peters)

'In iedere keuze die je voor een merk moet maken zit een ethische component. Je raakt namelijk altijd aan de belangen, verwachtingen of waarden van je omgeving.'