Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Brand Foundation: De fundering voor beweging

Veel bedrijven willen het fundament van hun merk vastleggen, zodat je een basis hebt waarop je verder kan bouwen.

Tour de France 2022: Welke merken doen er mee?

De Tour de France begint vandaag in Kopenhagen. Nogal wat teams, met klinkende merknamen. Welke merken zitten er allemaal in de Tour van 2022 en wat doen die sponsors eigenlijk?

De zinloosheid van de onbegrijpelijke abri-poster

My bad, Katy Perry had ik inderdaad niet herkend in mijn vorige artikel over de zinloosheid van de generieke merkbelofte.

Top Marketing Tour bij Too Good to Go: Het meest inspirerende bedrijf van Nederland

Donderdag 30 juni staat er weer een mooi evenement voor alle NIMA Young Professionals op de planning. We gaan naar Too Good to Go!

Wimbledon en Robinsons na 86 jaar uit elkaar

Gedoe over suikerhoudende frisdrankmerken maakt dat Brits toernooi in de armen wordt gedreven van... een hip Frans watermerk.

Product Placement is een bedrijfstak van 23 miljard

Branded Entertainment begon twintig jaar geleden te schrijven over productplaatsing in tv-programma’s - nu is dat een trend. Alweer.

Brand Design en de ‘distinctive brand assets’

Deel 3 van een zomerse bloemlezing uit het Marketingfacts Jaarboek 22-23. Marketeers en Designers líjken maar niet te begrijpen wat het belang ervan is. 'Codify the shit out of it!'

De zinloosheid van de generieke merkbelofte

Geen één klant zal zich herinneren waarvoor dat merk nu eigenlijk staat.

Maakt het uit wie aan het langste of kortste eind trekt?

Het laatste hoofdstuk van merkkroniek Brandr stond nog open voor extrapolatie naar het nu. Dit hiaat is nu opgevuld door 22 merkdenkers.

Merknaamstrategie – Over monomerken, multimerken en mengmerken

Deel 2 van een zomerse bloemlezing uit het Marketingfacts Jaarboek 22-23. Hoe komt je merk aan een naam?

Netflix: Meer merkbetekenis voor duurzaam succes

Om de problemen door de grote hoeveelheid opzeggingen het hoofd te bieden, overweegt Netflix de introductie van advertenties.

Waarom de gunfactor steeds belangrijker wordt voor ondernemers

Laat zien waarom je gepassioneerd bent over wat je doet, geef klanten de ruimte om feedback te geven en je bent hard op weg om zichtbaarder te zijn.