Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

TikTok versterkt relatie met de marketingsector door toe te treden als kennispartner van DDMA

Als kennispartner van DDMA wil TikTok een actieve rol spelen in het professionaliseren van de sector en bijdragen aan een sterkere marketingindustrie.

De paradox (en het succes) van anti-marketing

Anti-marketing zelf is ook een vorm van marketing. Een merk dat duidelijk communiceert dat het geen conventionele marketing gebruikt, verspreidt nog steeds een boodschap - misschien zelfs een nog krachtigere.

Vijf gouden tips om je merkbudget voor 2025 veilig te stellen (of op te hogen)

Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen. Weet daarom hoe de hazen lopen. Wie hebben er formeel iets te zeggen over het merk en wie oefenen informeel invloed uit?

Less talk, more rock; positioneren is een kwestie van de eenvoud bewaken

Met een beetje geluk onthoudt je doelgroep drie of vier merkassociaties en die associaties proberen te overleven naast alle andere merken en informatie. Het is jouw taak om ervoor te zorgen dat die paar hersencellen maximaal benut worden.

HEMA en KiKa laten zien hoe het wél moet op TikTok

Hoe TikTok écht effectief in te zetten? Want zeg nou zelf: veel marketeers zijn nog steeds behoorlijk zoekende op dit platform.

Elke marketingstrategie heeft beperkte levensduur

Goed leiderschap betekent dat de organisatie regelmatig de eerder gekozen strategie herijkt op de actuele marktomstandigheden, concurrentie en resultaten. Pas dan kan een organisatie succesvol blijven.

Sierteelt is Nederland op z’n mooist en marketing op z’n best

'Bij sierteelt hebben we te maken met een natuurproduct. Daarnaast hebben we te maken met het meest sierlijke product dat er in marketing bestaat. Wat is er mooier dan bloemen en planten?'

Anti-marketing vakantie

Marketeers liggen nu zelf ook op het strand, beklimmen een berg, lopen een trail in de Rocky Mountains of fietsen de Mont Ventoux op. Een mooi moment voor reflectie, hoe voorkomen we dat landen en steden nog meer gaan zuchten onder het juk van wereldwijd toerisme?

Duurzaamheid en marketing? Walk the talk!

Het communiceren van duurzaamheid is tegenwoordig niet zonder uitdagingen. Marketingteams worden geconfronteerd met de noodzaak om geloofwaardig en authentiek te zijn, terwijl interne bedrijfsdoelen vaak conflicteren met duurzaamheidsinitiatieven. Hoe overbrug je de kloof tussen de groeiende vraag naar duurzaamheid en de realiteit binnen organisaties?

‘Merkwaardige customer experience redt je van gezapige gelijkheid’

Het gevaar is dat veel journeys en daarmee klantbelevingsconcepten sterk op elkaar zijn gaan lijken, omdat veel inzichten die daaronder liggen vergelijkbaar en op dezelfde onderzoeken zijn gebaseerd.

Het Geheim van Strategie, door de Zonnebril van Marketing – deel 3

Hoe een marketingstrategie een goede marketingstrategie kan worden, met de drie elementen en content van Good Strategy.

[column] De toekomst van marketing is menselijk

Als je als merk werkelijk vooruit wilt - en dat zou toch elk merk moeten willen - dan is een radicale merkdenker goud waard.