Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Hoofd of hart?

Hoe kun je elektrische voertuigen voor een groenere toekomst het beste adverteren?

Dr. Martens: In tijden van crisis scoren iconische merken

Het merk zegt zijn marketinginvesteringen te gaan verhogen, wijzend op zijn sterke aanwezigheid op sociale media

Leadgeneratie in b2b; waarom je niet voor een whitepaper moet kiezen

Hoe meer moeite je hebt met het bedenken van een geschikte leadgencampagne, hoe waarschijnlijker het is dat dit niet het beste middel is voor jouw organisatie.

Merkleiderschap door integriteit en waardecreatie

Zoals Giep Franzen in zijn SWOCC-publicatie Brandr beschrijft, zag de wereld voor de merkmanager er vroeger een stuk overzichtelijker uit.

Tijd en kosten besparen met content governance: zo pak je het aan

Een rommelig cms, dubbele content en 404-meldingen. Iedere contentmanager, copywriter of online specialist heeft er ongetwijfeld weleens mee te maken.

Reclamewerkingsmodellen Giep Franzen geven merken nog steeds houvast

Eind jaren 90 introduceerde Giep Franzen zijn zeven reclamewerkingsmodellen om adverteerders en hun bureaus te helpen beter te formuleren wat ze van een reclamecampagne konden verwachten.

Marcel’s Green Soap speelt in de Champions League

Wie voor het zeepschap in de supermarkt staat, kan vrijwel uitsluitend een milieuonvriendelijke schoonmaakmiddel kiezen. Marcel Belt, oprichter van Marcel’s Green Soap pleit voor een veel diverser aanbod, waarvan 50% duurzaam is. Dat daar vraag naar is, bewijst de snelle groei van zijn eigen bedrijf.

Fear of Missing Out: een bedreiging voor de loyaliteit van de consument

Door het triggeren van de angst om iets te missen, zullen consumenten meer geneigd zijn om tot aankoop over te gaan, zo is de veronderstelling. 

3 alternatieve perspectieven op groei

Is er een andere manier om tegen groei aan te kijken dan omzet en winst alleen?

De Namarama Show met Geert Docter van Philips [Podcast]

In deze podcast spreek ik met Geert Docter over de vraag wát sterke namen voor je merk kunnen betekenen. Een ontmoeting met een fellow-namen-nerd.

Digitale Trends voor Marketingprofessionals

Wat zou de reden kúnnen zijn waarom marketeers zo bovengemiddeld veel lezen, schrijven en kennis uitwisselen over ontwikkelingen die eigenlijk nog lang geen mainstream zijn?

‘Nederlanders massaal aan de podcast’

Audio-advertising heeft een grotere impact op de KPI’s van een merk heeft dan elk ander digitaal communicatiekanaal.