Blogger worden bij Marketingfacts

Marketingfacts is een beetje van ons allemaal, en is nergens zonder goede bijdragen, iedere dag vers. Wij zijn hét platform voor marketingprofessionals en het zijn de insights, podcasts, blogs, opinies en recencies die ons als marketingcommunity binden. Verhalen van marketeers, onderzoekers en specialisten die dagelijks met hun poten in de modder staan (check onze missie & visie).

Marketing als vakgebied is nooit af. We zijn altijd op zoek naar verse postings door vakgenoten. Mensen die hun kennis en visie willen delen, maar ook hun ervaring, hun overtuigingen, of hun twijfels. We zijn een blog dóór marketeers over marketing. Ben je thuis in een van de vele marketing-specialisaties? Wil je collega’s in ons mooie vak verder helpen? Heb je een strategische blik en kun je uit je eigen bubbel treden en je goed verplaatsen in wat écht relevant is voor ondernemers, het vak, marketingprofessionals marketingmanagers? In de CCO, head of marketing of CMO die aan de knoppen zit? Heb je Marketingfacts ook een beetje gelezen, en kan je inhaken op of doorbouwen aan eerder werk van medebloggers?

Dan kijken wij uit naar jouw verhalen. En wij niet alleen!

Blogger in 6 stappen

  1. Mail je idee, blogpost of een outline van je verhaal naar redactie@marketingfacts.nl
  2. Vermeld in je mail je naam en de naam van jouw organisatie
  3. Wij (Luuk & Matthijs) laten heel snel weten of het past op Marketingfacts, maar check vooral even deze pagina
  4. Ja, dan word je zichtbaar bij 185.000 bezoekers per maand
  5. En pushen we je bijdrage met een vriendelijke “tag” via LinkedIn, Twitter en Facebook en in onze nieuwsbrief
  6. Met een beetje geluk pikt Team NIMA je posting ook nog op en ga je daar ook mee op de site en nieuwsbrief.

We krijgen geregeld de vraag of een ‘gastblog’ tot de mogelijkheden behoort. Als je daarmee bedoelt dat je één keer een posting wil plaatsen en daarna verder voor The Economist aan de slag gaat, in principe niet, nee. Bloggers zijn bloggers. Je bent hier thuis en niet te gast. Jouw Marketingfacts, samen een community. Ingezonden brieven…. doen we ook niet aan. Je publiceert namens jezelf. De redactie communiceert één-op-één met de persoon wiens naam boven een artikel staat. Prima als je namens een klant/leidinggevende/partner informeert naar mogelijkheden, maar zodra het lijntje is gelegd kun je er tussenuit.

What’s in it for you?

  1. Autoriteit opbouwen voor jezelf en/of je bedrijf door kennisdeling
  2. Netwerk: je wordt onderdeel van een bruisende marketing community met ieder kwartaal de beruchte Mooie Boules-borrel!
  3. Jezelf ontwikkelen als marketingprofessional door bij te blijven: wie schrijft die blijft! Vraag maar aan David en Gert (en Marco).
  4. Gratis toegang tot events, vakliteratuur, webinars en nog veel meer
  5. Eigenaren NIMA en BBP Media bieden veel mogelijkheid tot kennisdeling op workshops, events, cursussen en seminars

En eeeeh…. Je wist al, maar voor alle duidelijkheid:

(bron: Ian Barnard)

Recente artikelen

Hoe UX-onderzoek helpt bij het identificeren van marketingkansen

Het niet uitvoeren van onderzoek en sturen op aannames is niet langer te rechtvaardigen met de argumenten ‘tijdtekort’ of ‘te duur’. Ga in gesprek met je doelgroep!

Ook Randstad haakt in op AI

Reclamereview: Het bekende uitzendbureau is het volgende merk dat 'iets met AI' doet in een campagne. Vakmanschap heeft volgens hen last van een imagoprobleem. Door in te haken op de ontwikkelingen op AI-gebied, wordt positieve aandacht voor praktische beroepen gecreëerd.

Een abonnement op marketingkennis

50 verschillende marketingonderwerpen/topics/specialisaties. Voor wie liever modulair aan zijn of haar marketingopleiding werkt: met een passe-partout heb je 12 maanden toegang tot élke masterclass of workshop geselecteerd door NIMA.

Genoeg van reclame

Is reclame verworden tot een instrument om burgers en consumenten te manipuleren en behoeftes te creëren? Lees dit boek en bepaal hoe je hier zelf in staat.

Waar staan we met e-mail marketing in 2023?

Alida van Kempen heeft ruim 18 jaar ervaring op het gebied van e-mail marketing. Ik ga met haar in gesprek over waar e-mail marketing in 2023 staat.

Hoe goed is jouw online strategie?

Hoe marketeers hun primaire doelstelling vaak uit het oog verliezen.

Is het nieuwe VW logo van 3D naar 2D een slimme zet?

Na 19 jaar is het iconische 3D Volkswagen logo aangepast met flinke consequenties voor alle auto's en merkuitingen. In 200 woorden geef ik je graag mijn visie hierop.

AI-gegenereerde nachtmerries: De duistere kant van TikTok

De Metagids #69: Technologische ontwikkelingen moeten gereguleerd worden om onze menselijkheid, waardigheid en respect voor het leven te behouden.

Door AI meer tijd voor ‘strategisch marketingwerk’

Salesforce: '60% van de marketeers zegt dat generatieve AI hun functie zal veranderen'.

Shame on Meat: De impact van schaamtelabels op vleesconsumptie

Helpen emotie-gebaseerde campagnes met vlees-shaming-technieken het consumptiegedrag van mensen te veranderen?

“Tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten”

Samantha Catsburg is werkzaam als Managing Director bij mediabureau STROOM.

Websitepersonalisatie voor B2B: beginnen is eigenlijk supersimpel

Zet personalisatie in, om relevant te worden voor je klant. Waar begin je? Wat is er mogelijk? Is het haalbaar?

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!