Blogger worden bij Marketingfacts

Marketingfacts is een beetje van ons allemaal, en is nergens zonder goede bijdragen, iedere dag vers. Wij zijn hét platform voor marketingprofessionals en het zijn de insights, podcasts, blogs, opinies en recencies die ons als marketingcommunity binden. Verhalen van marketeers, onderzoekers en specialisten die dagelijks met hun poten in de modder staan (check onze missie & visie).

Marketing als vakgebied is nooit af. We zijn altijd op zoek naar verse postings door vakgenoten. Mensen die hun kennis en visie willen delen, maar ook hun ervaring, hun overtuigingen, of hun twijfels. We zijn een blog dóór marketeers over marketing. Ben je thuis in een van de vele marketing-specialisaties? Wil je collega’s in ons mooie vak verder helpen? Heb je een strategische blik en kun je uit je eigen bubbel treden en je goed verplaatsen in wat écht relevant is voor ondernemers, het vak, marketingprofessionals marketingmanagers? In de CCO, head of marketing of CMO die aan de knoppen zit? Heb je Marketingfacts ook een beetje gelezen, en kan je inhaken op of doorbouwen aan eerder werk van medebloggers?

Dan kijken wij uit naar jouw verhalen. En wij niet alleen!

Blogger in 6 stappen

  1. Mail je idee, blogpost of een outline van je verhaal naar redactie@marketingfacts.nl
  2. Vermeld in je mail je naam en de naam van jouw organisatie
  3. Wij laten weten of het past op Marketingfacts, maar check vooral even deze pagina
  4. Ja, dan word je zichtbaar bij 185.000 bezoekers per maand
  5. En pushen we je bijdrage met een vriendelijke “tag” via LinkedIn, Twitter en Facebook en in onze nieuwsbrief

We krijgen geregeld de vraag of een ‘gastblog’ tot de mogelijkheden behoort. Als je daarmee bedoelt dat je één keer een posting wil plaatsen en daarna verder voor The Economist aan de slag gaat, in principe niet, nee. Bloggers zijn bloggers. Je bent hier thuis en niet te gast. Jouw Marketingfacts, samen een community. Ingezonden brieven…. doen we ook niet aan. Je publiceert namens jezelf. De redactie communiceert één-op-één met de persoon wiens naam boven een artikel staat. Prima als je namens een klant/leidinggevende/partner informeert naar mogelijkheden, maar zodra het lijntje is gelegd kun je er tussenuit.

What’s in it for you?

  1. Autoriteit opbouwen voor jezelf en/of je bedrijf door kennisdeling
  2. Netwerk: je wordt onderdeel van een bruisende marketing community
  3. Jezelf ontwikkelen als marketingprofessional door bij te blijven: wie schrijft die blijft!
  4. Gratis toegang tot events, vakliteratuur, webinars en nog veel meer

En eeeeh…. Je wist al, maar voor alle duidelijkheid:

(bron: Ian Barnard)

Recente artikelen

Meer regels creëren geen betere platformeconomie

Dit jaar is nieuwe wet- en regelgeving van kracht gegaan om de platformeconomie te beteugelen en het speelveld gelijker te maken. Goed nieuws voor consumenten maar geldt dat ook voor ondernemers? Drie kanttekeningen.

Vrouwen blijven ondervertegenwoordigd op streamingdiensten en bij omroepen

Slechts een op de drie mensen op tv is vrouw, terwijl meer dan de helft van de bevolking uit vrouwen bestaat. Bovendien worden vrouwen vaak in stereotiepe rollen geplaatst.

Toezichthouders spreken Meta aan op informatie rond gratis account

Toezichthouders hebben onderzocht of Meta gebruikers vooraf voldoende juiste en duidelijke informatie verstrekte om de gevolgen van hun keuze voor een betaald of ‘gratis’ account te kunnen beoordelen.

“Being Digi-Sapien”, over de veranderende relatie tussen mens en technologie  

Driedelige serie toont de bijdrage van digitalisering aan het dagelijks leven voor Europeanen.

Het Geheim van Strategie, door de Zonnebril van Marketing (deel 2)

Dit tweede deel is het vervolg van het olifantenpaadje voor het lezen van het boek Good Strategy Bad Strategy, en gaat verder met de drie elementen van een Goede Strategie.

Het waarom achter groei bestedingen impressiekanalen zoals TikTok

‘Top van de funnel’-kanalen blijken meer bij te dragen aan groei dan gedacht

Van CMO naar CCO: wordt klantrelatiebeheer belangrijker dan marketing zelf?

De consument wordt steeds kritischer. Om de klant loyaal aan je merk te laten blijven, moet je hem of haar behandelen als een koning. Dat betekent dat de rol van de marketeer verandert.

Contentmarketing in B2B: Op het juiste moment exact de juiste content (interview Freek Janssen)

Moeten we dit niet op een andere manier vertellen? Moeten we dit niet leuker, verhalender of creatiever maken?

Onderzoek: gebruik AI steeds normaler voor marketeers

72% van de marketingprofessionals gebruikt AI. Het gebruik van AI heeft een positieve invloed op de marketinginspanningen. AI wordt het meest gebruikt om ideeën en content te genereren, volgens een onderzoek van Team Lewis.

Onderzoek Kantar ontkracht ‘Go woke, go broke’

De mythe 'go woke, go broke' ontkracht; 6 op de 10 consumenten in Nederland zegt dat inclusie en diversiteit hun aankoopbeslissingen beïnvloeden, aldus onderzoeksbureau Kantar. ‘Kantars Brand Inclusion Index laat zien dat progressieve reclame de verkoop aantoonbaar stimuleert.’

De paradox van muzikale AI (1)

Het eerste artikel van een drieluik over muziek en AI, geschreven door Niels de Jong van Tambr: ‘De uitdaging is om de voordelen van AI te omarmen, zonder in een muzikaal keurslijf gedwongen te worden.’

Goede marketing gaat uit van massclusivity

Als Gen Z iets wil weten of begrijpen dan kunnen ze toch ook zelf moeite doen?

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!