Blogger worden bij Marketingfacts

Marketingfacts is een beetje van ons allemaal, en is nergens zonder goede bijdragen, iedere dag vers. Wij zijn hét platform voor marketingprofessionals en het zijn de insights, podcasts, blogs, opinies en recencies die ons als marketingcommunity binden. Verhalen van marketeers, onderzoekers en specialisten die dagelijks met hun poten in de modder staan (check onze missie & visie).

Marketing als vakgebied is nooit af. We zijn altijd op zoek naar verse postings door vakgenoten. Mensen die hun kennis en visie willen delen, maar ook hun ervaring, hun overtuigingen, of hun twijfels. We zijn een blog dóór marketeers over marketing. Ben je thuis in een van de vele marketing-specialisaties? Wil je collega’s in ons mooie vak verder helpen? Heb je een strategische blik en kun je uit je eigen bubbel treden en je goed verplaatsen in wat écht relevant is voor ondernemers, het vak, marketingprofessionals marketingmanagers? In de CCO, head of marketing of CMO die aan de knoppen zit? Heb je Marketingfacts ook een beetje gelezen, en kan je inhaken op of doorbouwen aan eerder werk van medebloggers?

Dan kijken wij uit naar jouw verhalen. En wij niet alleen!

Blogger in 6 stappen

  1. Mail je idee, blogpost of een outline van je verhaal naar redactie@marketingfacts.nl
  2. Vermeld in je mail je naam en de naam van jouw organisatie
  3. Wij laten weten of het past op Marketingfacts, maar check vooral even deze pagina
  4. Ja, dan word je zichtbaar bij 185.000 bezoekers per maand
  5. En pushen we je bijdrage met een vriendelijke “tag” via LinkedIn, Twitter en Facebook en in onze nieuwsbrief

We krijgen geregeld de vraag of een ‘gastblog’ tot de mogelijkheden behoort. Als je daarmee bedoelt dat je één keer een posting wil plaatsen en daarna verder voor The Economist aan de slag gaat, in principe niet, nee. Bloggers zijn bloggers. Je bent hier thuis en niet te gast. Jouw Marketingfacts, samen een community. Ingezonden brieven…. doen we ook niet aan. Je publiceert namens jezelf. De redactie communiceert één-op-één met de persoon wiens naam boven een artikel staat. Prima als je namens een klant/leidinggevende/partner informeert naar mogelijkheden, maar zodra het lijntje is gelegd kun je er tussenuit.

What’s in it for you?

  1. Autoriteit opbouwen voor jezelf en/of je bedrijf door kennisdeling
  2. Netwerk: je wordt onderdeel van een bruisende marketing community
  3. Jezelf ontwikkelen als marketingprofessional door bij te blijven: wie schrijft die blijft!
  4. Gratis toegang tot events, vakliteratuur, webinars en nog veel meer

En eeeeh…. Je wist al, maar voor alle duidelijkheid:

(bron: Ian Barnard)

Recente artikelen

Nederlanders digitaal nog niet vaardig genoeg

Wetenschappers ontwikkelen tools om Nederlanders digitaal bij te spijkeren

Herzie je loyaliteitsstrategie

Het onderzoek van Comarch en VOLT District biedt waardevolle inzichten in de complexe wereld van klantloyaliteit in het huidige economische klimaat.

Zo tackel je sociaal wenselijk antwoorden

Marketingonderzoeker Rik Pieters van Tilburg University heeft samen met collega’s van andere universiteiten, een nieuwe, indirecte vraagtechniek ontwikkeld. Deze techniek maakt de kans groter dat mensen waarheidsgetrouw antwoorden op gevoelige vragen.

Digital advertising in Nederland stijgt met 5%

De bestedingen aan digital advertising in Nederland zijn in 2023 gegroeid naar 3,7 miljard euro. Dat is een stijging van vijf procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Opvallend is dat lokale uitgevers meer groeien dan wereldwijde partijen.

Dit is de toekomst voor marketingrollen in een AI wereld

De snelheid waarmee kunstmatige intelligentie (AI) een transformatie marketing aanjaagt, is ongekend. Daar sta je dan, aan het roer van deze verandering met de taak om zowel de huidige als toekomstige marketingfuncties binnen je team vorm te geven.

Over de glans van een merk en de magische klantreis

Marcel Aalders: "Veel organisaties hebben een soort ‘incassorelatie’ met hun klanten en laten alleen van zich horen als er weer betaald of verlengd moet worden. Marketing zou zich veel meer sterk moeten maken voor de relatie(uit)bouw met bestaande klanten."

Crisp wil groter marktaandeel door kwaliteit en gemak te combineren

De supermarktomzet in Nederland was in 2023 voor het eerst hoger dan 50 miljard euro. Een vrij nieuwe speler in die markt is Crisp: een online winkel voor verse producten. Crisp wil nu een groter deel van de boodschappenmarkt veroveren. Growth Director Alexandra Groot vertelt hoe ze dat willen bereiken.

E-commerce lijkt de nieuwe Tata Steel

Dit jaar vieren we het dertigjarig bestaan van e-commerce. Het is alleen de vraag of de huidige werkwijze nog toekomstbestendig is. 50 procent van de webshops die vandaag beginnen, is binnen vijf jaar verdwenen.

Slaaptekort door ROI? AI is je redding

ROI houdt marketeers wakker, maar de wijze waarop dit wordt gemeten en toegepast loopt sterk uiteen. Een recent onderzoek werpt een interessant licht op hoe marketeers de ROI van investeringen in AI bepalen. Verrassend genoeg draait het niet alleen om de pegels.

Weinig conversies met Google Ads? Ontdek de kracht van een portfoliostrategie

Haal je relatief weinig conversies met jouw Google Ads campagne? Probeer het eens met een portfoliostrategie.

Hoe interim communicatiespecialisten resultaten halen met video

Organisaties geloven in de kracht van video maar wat bereik je er nu echt mee? Interim en freelance communicatiespecialisten Pauline Steerneman en Renée Reijers delen hun video-ervaringen.

Waarom klantbeleving middelmatig belangrijk is voor CEO’s

Terwijl Chief Marketing Officers (CMO's) de klantbeleving (CX) vaak zien als hun belangrijkste prioriteit, lijkt dit onderwerp niet dezelfde urgentie te hebben voor CEO's. Wat zegt dit over hun focus voor het komende jaar?

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!