Blogger worden bij Marketingfacts

Marketingfacts is een beetje van ons allemaal, en is nergens zonder goede bijdragen, iedere dag vers. Wij zijn hét platform voor marketingprofessionals en het zijn de insights, podcasts, blogs, opinies en recencies die ons als marketingcommunity binden. Verhalen van marketeers, onderzoekers en specialisten die dagelijks met hun poten in de modder staan (check onze missie & visie).

Marketing als vakgebied is nooit af. We zijn altijd op zoek naar verse postings door vakgenoten. Mensen die hun kennis en visie willen delen, maar ook hun ervaring, hun overtuigingen, of hun twijfels. We zijn een blog dóór marketeers over marketing. Ben je thuis in een van de vele marketing-specialisaties? Wil je collega’s in ons mooie vak verder helpen? Heb je een strategische blik en kun je uit je eigen bubbel treden en je goed verplaatsen in wat écht relevant is voor ondernemers, het vak, marketingprofessionals marketingmanagers? In de CCO, head of marketing of CMO die aan de knoppen zit? Heb je Marketingfacts ook een beetje gelezen, en kan je inhaken op of doorbouwen aan eerder werk van medebloggers?

Dan kijken wij uit naar jouw verhalen. En wij niet alleen!

Blogger in 6 stappen

  1. Mail je idee, blogpost of een outline van je verhaal naar redactie@marketingfacts.nl
  2. Vermeld in je mail je naam en de naam van jouw organisatie
  3. Wij (Luuk & Matthijs) laten heel snel weten of het past op Marketingfacts, maar check vooral even deze pagina
  4. Ja, dan word je zichtbaar bij 185.000 bezoekers per maand
  5. En pushen we je bijdrage met een vriendelijke “tag” via LinkedIn, Twitter en Facebook en in onze nieuwsbrief
  6. Met een beetje geluk pikt Team NIMA je posting ook nog op en ga je daar ook mee op de site en nieuwsbrief.

We krijgen geregeld de vraag of een ‘gastblog’ tot de mogelijkheden behoort. Als je daarmee bedoelt dat je één keer een posting wil plaatsen en daarna verder voor The Economist aan de slag gaat, in principe niet, nee. Bloggers zijn bloggers. Je bent hier thuis en niet te gast. Jouw Marketingfacts, samen een community. Ingezonden brieven…. doen we ook niet aan. Je publiceert namens jezelf. De redactie communiceert één-op-één met de persoon wiens naam boven een artikel staat. Prima als je namens een klant/leidinggevende/partner informeert naar mogelijkheden, maar zodra het lijntje is gelegd kun je er tussenuit.

What’s in it for you?

  1. Autoriteit opbouwen voor jezelf en/of je bedrijf door kennisdeling
  2. Netwerk: je wordt onderdeel van een bruisende marketing community met ieder kwartaal de beruchte Mooie Boules-borrel!
  3. Jezelf ontwikkelen als marketingprofessional door bij te blijven: wie schrijft die blijft! Vraag maar aan David en Gert (en Marco).
  4. Gratis toegang tot events, vakliteratuur, webinars en nog veel meer
  5. Eigenaren NIMA en BBP Media bieden veel mogelijkheid tot kennisdeling op workshops, events, cursussen en seminars

En eeeeh…. Je wist al, maar voor alle duidelijkheid:

(bron: Ian Barnard)

Recente artikelen

Charida Dorder wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2023

'AI in Marketing wordt door vakjury beoordeeld als het meest vernieuwende en relevante boek. Het is een wake-up call en een AI-praktijkhandleiding in één.'

Werk aan de B2B-marketingwinkel!

Verslag van het NIMA B2B Xchange evenement, 23 november in Breda.

De Metagids #86 – LLMs zijn het nieuwe besturingssysteem

De manier waarop we informatietechnologie gebruiken en bevragen, ondergaat dankzij kunstmatige intelligentie een revolutionaire verandering.

Hoe ga je om met ‘Green ad scepticisme’?

Een aantal bruikbare strategieën voor brandmanagers die het ook niet meer weten.

Gebruiken we binnenkort allemaal een “AI Pin”?

Terug van weggeweest op Marketingfacts: Een verse 'Week van Gert Koot' met een wekelijkse update van Nieuws met Van Alles over van Alles. Wel lekker veel marketing, media en mooie dingen.

Balans marketing en privacy in ere herstellen

Ontdek hoe wij marketeers de balans tussen effectieve marketing en privacy herstellen, met ethisch handelen en klantgerichte benaderingen.

7 inzichten waarmee je brand equity op de managementagenda zet

Vanuit accountability en waardetoevoeging, is het belangrijk dat marketeers het inzichtelijk maken, erop sturen om er vervolgens met de board over te sparren.

Fan-driven B2B marketing

Hoe creëer je fans, die je vervolgens onderdeel maakt van je marketing-aanpak?

De schitterende toekomst van marketing met Maarten Ectors

Innovator Maarten Ectors is iemand die meerdere prijswinnende patenten op zijn naam heeft staan. Een echte Willie Wortel.

Het merkverhaal van het iconische merk 9292

‘We ontwerpen de 9292 app natuurlijk voor miljoenen reizigers. Je bent welbeschouwd heel belangrijk voor heel veel mensen.’

Eén metaverse brengt nog geen burgerparticipatie

Welke lessen kunnen we leren van tientallen jaren burgerparticipatie en het gebruik van digitale middelen?

Thought Leadership Ads: de (ongekende) kracht van invloed

Vanuit een strategisch perspectief kun je het onderdeel van je B2B-marketing strategie maken.

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!