Blogger worden bij Marketingfacts

Marketingfacts is een beetje van ons allemaal, en is nergens zonder goede bijdragen, iedere dag vers. Wij zijn hét platform voor marketingprofessionals en het zijn de insights, podcasts, blogs, opinies en recencies die ons als marketingcommunity binden. Verhalen van marketeers, onderzoekers en specialisten die dagelijks met hun poten in de modder staan (check onze missie & visie).

Marketing als vakgebied is nooit af. We zijn altijd op zoek naar verse postings door vakgenoten. Mensen die hun kennis en visie willen delen, maar ook hun ervaring, hun overtuigingen, of hun twijfels. We zijn een blog dóór marketeers over marketing. Ben je thuis in een van de vele marketing-specialisaties? Wil je collega’s in ons mooie vak verder helpen? Heb je een strategische blik en kun je uit je eigen bubbel treden en je goed verplaatsen in wat écht relevant is voor ondernemers, het vak, marketingprofessionals marketingmanagers? In de CCO, head of marketing of CMO die aan de knoppen zit? Heb je Marketingfacts ook een beetje gelezen, en kan je inhaken op of doorbouwen aan eerder werk van medebloggers?

Dan kijken wij uit naar jouw verhalen. En wij niet alleen!

Blogger in 6 stappen

  1. Mail je idee, blogpost of een outline van je verhaal naar redactie@marketingfacts.nl
  2. Vermeld in je mail je naam en de naam van jouw organisatie
  3. Wij laten weten of het past op Marketingfacts, maar check vooral even deze pagina
  4. Ja, dan word je zichtbaar bij 185.000 bezoekers per maand
  5. En pushen we je bijdrage met een vriendelijke “tag” via LinkedIn, Twitter en Facebook en in onze nieuwsbrief

We krijgen geregeld de vraag of een ‘gastblog’ tot de mogelijkheden behoort. Als je daarmee bedoelt dat je één keer een posting wil plaatsen en daarna verder voor The Economist aan de slag gaat, in principe niet, nee. Bloggers zijn bloggers. Je bent hier thuis en niet te gast. Jouw Marketingfacts, samen een community. Ingezonden brieven…. doen we ook niet aan. Je publiceert namens jezelf. De redactie communiceert één-op-één met de persoon wiens naam boven een artikel staat. Prima als je namens een klant/leidinggevende/partner informeert naar mogelijkheden, maar zodra het lijntje is gelegd kun je er tussenuit.

What’s in it for you?

  1. Autoriteit opbouwen voor jezelf en/of je bedrijf door kennisdeling
  2. Netwerk: je wordt onderdeel van een bruisende marketing community
  3. Jezelf ontwikkelen als marketingprofessional door bij te blijven: wie schrijft die blijft!
  4. Gratis toegang tot events, vakliteratuur, webinars en nog veel meer

En eeeeh…. Je wist al, maar voor alle duidelijkheid:

(bron: Ian Barnard)

Recente artikelen

To meme or not to meme?

Wordt de meme-manager een specialistische functie zoals ook bijvoorbeeld social media manager of influencer? Gaat deze functie de hit vormen in 2024?

De arbeidsmarkt is een markt, waar blijft marketing?

Je kunt het afdoen als iets dat overwaait of erop hopen dat alles weer normaal wordt, maar intussen gieren de kosten voor werving of retentie van personeel de pan uit.

NMO AudioMonitor audio bereikt dagelijks 11 miljoen Nederlanders

Voor deze vierde editie van de NMO AudioMonitor zijn 5.679 respondenten van 13 jaar en ouder ondervraagd over hun luistergedrag, via een vragenlijst en een e-diary.

Waarom het blijft rommelen bij Funda

Recent werd bekend gemaakt dat huizenwebsite Funda stopt met de ontwikkeling van een eigen online hypotheekproduct. Een eigen hypotheek zou een middel kunnen zijn om het dienstenaanbod op de website te vergroten.

Dáárom werd SNS Bank de NIMA Marketing Company of the Year

'We geven mensen de kans om mee te denken over zaken die te maken hebben met hun functie, de organisatie of de markt. Zo komen we tot nieuwe inzichten, creatieve oplossingen en ideeën.'

Hoe Greenwheels scoort met PostNL

Greenwheels, pionier in deelmobiliteit, illustreert hoe samenwerking met PostNL en de inzet van een PostLab-sessie kan leiden tot significante verbeteringen in Direct Mail (DM)-campagnes en indrukwekkende conversieresultaten op de lange termijn.

NIMA Marketing Day 2024 – een recap

De achtste NIMA Marketing Day zit er weer op. Een bomvolle dag vol marketing inspiratie, innovatie en dialoog. Een recap!

[Live verslag] NIMA Marketing Day 2024

Verslag van de NIMA Marketing Day 2024.

ACM: 1 op 10 consumenten stapt over via telefonische verkoop of colportage

De ACM (Autoriteit Consument & Markt) heeft het afgelopen jaar verschillende keren opgetreden tegen misleidende werving bij de telefonische verkoop van energiecontracten.

Het G.I.G.O. risico in het gebruik van A.I.

Hoe train je A.I. op het activeren van onbewuste processen, als wij mensen, de trainers, niet bij ons eigen onderbewuste kunnen en alleen een bewuste gewaarwording van een gedragsactivatie hebben?

Onderzoek LinkedIn: AI populair bij B2B, optimisme bij marketeers

Na een uitdagend jaar van krappe marketingbudgetten en hoge druk om return on investment (ROI) te bewijzen, tonen B2B-marketing leiders wereldwijd een hernieuwd optimisme.

Zorgt gamification voor een betere brand engagement of juist voor afkeer?

Ondanks de vele voordelen van gamification, zoals verhoogde gebruikersinteractie en data-inzichten, zijn er ook veel knelpunten die een merk zeker niet links moet laten liggen.

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!