Blogger worden bij Marketingfacts

Marketingfacts is een beetje van ons allemaal, en is nergens zonder goede bijdragen, iedere dag vers. Wij zijn hét platform voor marketingprofessionals en het zijn de insights, podcasts, blogs, opinies en recencies die ons als marketingcommunity binden. Verhalen van marketeers, onderzoekers en specialisten die dagelijks met hun poten in de modder staan (check onze missie & visie).

Marketing als vakgebied is nooit af. We zijn altijd op zoek naar verse postings door vakgenoten. Mensen die hun kennis en visie willen delen, maar ook hun ervaring, hun overtuigingen, of hun twijfels. We zijn een blog dóór marketeers over marketing. Ben je thuis in een van de vele marketing-specialisaties? Wil je collega’s in ons mooie vak verder helpen? Heb je een strategische blik en kun je uit je eigen bubbel treden en je goed verplaatsen in wat écht relevant is voor ondernemers, het vak, marketingprofessionals marketingmanagers? In de CCO, head of marketing of CMO die aan de knoppen zit? Heb je Marketingfacts ook een beetje gelezen, en kan je inhaken op of doorbouwen aan eerder werk van medebloggers?

Dan kijken wij uit naar jouw verhalen. En wij niet alleen!

Blogger in 6 stappen

  1. Mail je idee, blogpost of een outline van je verhaal naar redactie@marketingfacts.nl
  2. Vermeld in je mail je naam en de naam van jouw organisatie
  3. Wij (Luuk & Matthijs) laten heel snel weten of het past op Marketingfacts, maar check vooral even deze pagina
  4. Ja, dan word je zichtbaar bij 185.000 bezoekers per maand
  5. En pushen we je bijdrage met een vriendelijke “tag” via LinkedIn, Twitter en Facebook en in onze nieuwsbrief
  6. Met een beetje geluk pikt Team NIMA je posting ook nog op en ga je daar ook mee op de site en nieuwsbrief.

En eeeeh: we krijgen geregeld de vraag of een ‘gastblog’ tot de mogelijkheden behoort. Als je daarmee bedoelt dat je één keer een posting wil plaatsen en daarna verder voor The Economist aan de slag gaat, in principe niet, nee. Bloggers zijn bloggers. Je bent hier thuis en niet te gast. Jouw Marketingfacts, samen een community. Ingezonden brieven…. doen we ook niet aan. Je publiceert namens jezelf. De redactie communiceert één-op-één met de persoon wiens naam boven een artikel staat. Prima als je namens een klant/leidinggevende/partner informeert naar mogelijkheden, maar zodra het lijntje is gelegd kun je er tussenuit.

What’s in it for you?

  1. Autoriteit opbouwen voor jezelf en/of je bedrijf door kennisdeling
  2. Netwerk: je wordt onderdeel van een bruisende marketing community met ieder kwartaal de beruchte Mooie Boules-borrel!
  3. Jezelf ontwikkelen als marketingprofessional door bij te blijven: wie schrijft die blijft! Vraag maar aan David en Gert (en Marco).
  4. Gratis toegang tot events, vakliteratuur, webinars en nog veel meer
  5. Eigenaren NIMA en BBP Media bieden veel mogelijkheid tot kennisdeling op workshops, events, cursussen en seminars

Recente artikelen

Social media in Nederland 2023: Instagram en Tiktok mateloos populair, jongeren lopen weg bij Facebook, Instagram en YouTube

De nieuwste cijfers over social media gebruik in Nederland voor 2023 zijn bekend: Facebook en Twitter verliezen bijna een half miljoen gebruikers.

Bob de Contentbouwer: Kunnen we het nog maken?

We moeten steeds meer stelling nemen en mogen steeds minder, lijkt het.

Ikigai: De Japanse sleutel tot succes in moderne marketing en HR

Ikigai gebruiken voor moderne marketing en HR en tegelijkertijd jezelf verbeteren...

De 99:1 regel voor B2B advertising in tijden van recessie

De 95-5 rule voor B2B-marketing kreeg een make-over: in tijden van recessie is 99-1 de nieuwe regel.

Omzet Out of Home gaat radio voorbij in 2022

De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home reclame (DOOH) zijn in 2022 uitgekomen op €251 miljoen.

Waarom je merk en activatie écht uit elkaar moet zetten

Les Binet legt z’n eigen theorie nog eens uit en waarschuwt ook voor marketinghokjesdenken

Next level branded SEO voor B2B organisaties

Branded SEO krijgt vaak weinig prioriteit. Wat heb je daar nou aan als je toch al op positie 1 staat?

Being a B Corp: Hoe een ander perspectief op globalisering positief kan bijdragen

Globalisering door de ogen van een B Corp: een initiatief vanuit het bedrijfsleven dat globalisering positief laat bijdragen.

Goed voorbereid aan de slag met de Qualifio marketingkalender 2023

Het Qualifio marketingteam heeft voor jou de meest complete marketingkalender voor 2023 samengesteld op basis van 370 events.

Lexa zorgt voor ‘echt’ daten, toch?

ReclameReview: In 2022 gaf 67% van de singles in een onderzoek aan een echt liefdesverhaal te willen beleven. Daar sluit de nieuwe merkcampagne van Lexa op aan.

Niet-Nederlandse e-tailers wapperen graag met kortingscodes

In tijden van weerbarstige inflatie en afname van koopkracht wurmen online winkels zich in allerlei bochten om klanten te verleiden.

Marketeer, kijk eens wat vaker achterom

Stel jezelf als marketeer ook eens de vraag: Gaat chatGPT me meer klanten opleveren?

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!