Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

NIMA Community in actie: Wicked problems en huilende indianen in Leiden

Een onthullend verslag van de NIMA community Brein en Gedrag: read and learn!

De merkwaardige Polaroid van Lego

Ambassadeurs die zelf aan de slag gaan met je merk. Het is niet voor veel merken weggelegd, maar als het werkt is de betrokkenheid groot.

Kijk mij eens even lekker duurzaam zijn

Eén ding weten we zeker; zo’n 40% van alle re-designs verkoopt initieel slechter dan de originele verpakking. Daarmee raken we dan ook de zenuw van elke marketeer.

Gebruiken we binnenkort allemaal een “AI Pin”?

Terug van weggeweest op Marketingfacts: Een verse 'Week van Gert Koot' met een wekelijkse update van Nieuws met Van Alles over van Alles. Wel lekker veel marketing, media en mooie dingen.

Het merkverhaal van het iconische merk 9292

‘We ontwerpen de 9292 app natuurlijk voor miljoenen reizigers. Je bent welbeschouwd heel belangrijk voor heel veel mensen.’

Eén metaverse brengt nog geen burgerparticipatie

Welke lessen kunnen we leren van tientallen jaren burgerparticipatie en het gebruik van digitale middelen?

Hoe vang je een politieke partij in één zin?

Ik bespreek de politieke boodschappen die ik deze week op straat tegenkwam en die méér communiceren dan ‘Stem X’ (in min of meer willekeurige volgorde).

De Metagids #84 AI: Superkracht of kryptoniet voor de samenleving?

OpenAI en vergelijkbare ondernemingen delen 'superkrachten' als zoete broodjes uit aan de massa zonder na te denken over de consequenties.

Napoleon draagt klein stukje plasticberg naar Waterloo

Tis klein bier, maar stemt wel vrolijk: Iconische snoepjes voortaan in waspapieren wikkel

Dutch Design Week 2023 – Vormgeven aan een positieve toekomst

Dutch Design Foundation is er als organisator van overtuigd dat ontwerpers essentieel bijdragen aan het mooier, duurzamer en socialer maken van onze wereld.

Feit: je marketingcampagne mist minstens 20% van je doelgroep

Digitale inclusie gaat erom dat je probeert het web of je app voor iederéén beschikbaar en toegankelijk te maken. Als je feiten wilt om jezelf of je baas te overtuigen: ik heb de research vast voor je gedaan.

Marketing the Rainbow: Play the Gayme, over SIMS en Candy Crush

Als je een diverse samenleving wilt weergeven, is het goed dat je ook divers speelgoed en games hebt.