Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Van kunstnijverheid tot industrieel design: de rol van marketing in een creatieve wording

Industrieel design lijkt vandaag de dag zo vanzelfsprekend. Aan de basis ligt de kunstnijverheid, maar het is pas door de industrie én de marketing dat industrieel design echt bestaansrecht kreeg.

De flyposter die niemand durfde te taggen: hoe Neneh Cherry’s persoonlijkheid sterker bleek dan de campagne

Toen Raw Like Sushi, het debuutalbum van Neneh Cherry, in 1989 verscheen, werd gekozen voor een marketingaanpak die inspeelde op de straatcultuur van die tijd. Grote illegale flyposters met veel witruimte moesten graffiti-artiesten verleiden tot tags, die later in advertenties gebruikt zouden worden. Een zekere hit, dachten we.

Van sound naar storytelling: hoe design het merk Massive Attack versterkt

Een serie over ontwerp, visie en het toeval dat alles in gang zet. We delen het hoe en waarom van projecten. In tekst: beknopt. In beeld: uitbundig.

Hoe CGI marketing visueel grenzeloos maakt

De hoeveelheid opties die merken hebben om content te creëren, is de afgelopen jaren snoeihard toegenomen. Technieken die jarenlang exclusief door Hollywood werden gebruikt, worden nu door merken ingezet voor hyperrealistische campagnes, fake out-of-home visuals en digital storytelling.

Waarom rebranding meestal geen goed idee is

Online is er veel te doen om de rebranding van Jaguar. Het is niet voor het eerst dat een rebranding tot flinke discussies leidt. Terecht, want meestal is het geen goed idee.

The power of women in marketing: uitdagingen in de marketingindustrie

De marketingindustrie is dynamisch, steeds in beweging en gedreven door creativiteit, innovatie en strategisch inzicht. Vrouwen spelen hierin een cruciale rol, maar worden vaak geconfronteerd met obstakels die hun groei belemmeren.

NIMA Community in actie: Wicked problems en huilende indianen in Leiden

Een onthullend verslag van de NIMA community Brein en Gedrag: read and learn!

De merkwaardige Polaroid van Lego

Ambassadeurs die zelf aan de slag gaan met je merk. Het is niet voor veel merken weggelegd, maar als het werkt is de betrokkenheid groot.

Kijk mij eens even lekker duurzaam zijn

Eén ding weten we zeker; zo’n 40% van alle re-designs verkoopt initieel slechter dan de originele verpakking. Daarmee raken we dan ook de zenuw van elke marketeer.

Gebruiken we binnenkort allemaal een “AI Pin”?

Terug van weggeweest op Marketingfacts: Een verse 'Week van Gert Koot' met een wekelijkse update van Nieuws met Van Alles over van Alles. Wel lekker veel marketing, media en mooie dingen.

Het merkverhaal van het iconische merk 9292

‘We ontwerpen de 9292 app natuurlijk voor miljoenen reizigers. Je bent welbeschouwd heel belangrijk voor heel veel mensen.’

Eén metaverse brengt nog geen burgerparticipatie

Welke lessen kunnen we leren van tientallen jaren burgerparticipatie en het gebruik van digitale middelen?