Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

IKEA Nederland en G-Star koplopers in digitale innovatie binnen retail en mode

Uit het jaarlijkse Digital Leaders Study blijkt dat IKEA Nederland en G-Star vooroplopen in digitale innovatie binnen respectievelijk de retail- en mode-industrie.

5 CX-trends voor 2025 volgens Steven Van Belleghem

‘Customer Experience Enthousiasteling’ Steven Van Belleghem voorspelt vijf CX-trends voor 2025. Denk aan AI-agents, het overschatten van authenticiteit, de Big Reset van Customer Care en vertrouwen, menselijke magie en de ideale CX-leider. Oh, en het doden van zombies natuurlijk.

Het grote marketingbedrog: waarom funnels je bedrijf verlammen

Marketing is dood. Oké, niet echt, maar de marketing zoals we die al jaren doen? Die ligt op de intensive care. Funnels en gated content zijn overblijfselen van een tijd waarin we dachten dat een whitepaper achter een formulier alles zou oplossen.

6 inzichten over updates rondom je online bestelling: Dit is wat de consument ervan vindt.

Meer dan 60% van de online shoppers geeft aan te veel berichten te ontvangen over hun bestelling. Maar waar ligt de grens? Welke updates voegen waarde toe? En welke zorgen voor onnodige ruis? Voor marketeers en e-commerce professionals ligt hier een gouden kans om hun klantcommunicatie te verbeteren en de klantreis effectiever in te richten.

Hoe personalisatie de toekomst van consumentenbetrokkenheid vormgeeft

42% van de Nederlandse consumenten verwacht dat personalisatie ervoor zal zorgen dat de juiste producten en diensten naar hen komen, in plaats van andersom.

Bye Bye ‘Experience Economy’. Hello ‘Transformation Economy’.

We staan aan de vooravond van een ‘paradigm shift’. Het speelveld verschuift van Customer Experience naar Customer Transformation: een focus op het verbeteren van welzijn, geluk en gezondheid van klant en medewerker.

De lessen van Geisha Fashion bij het opzetten van e-mailmarketing

Door een sterk loyaliteitsprogramma op te zetten, verschillende campagnes uit te proberen en flexibel te blijven in het bijschaven van de strategie, komt inmiddels 15,7% van de omzet uit online aankopen. 

Kies voor mensen, ook bij marketingtechnologie

Mijn suggestie aan beslissers en gebruikers die hun marketingaanpak met nieuwe technologie een boost willen geven: steek 50% tot 75% van je oriëntatie in met WIE je gaat samenwerken.

Hans Molenaar: ‘AI is een gamechanger van ongekende proporties’

Interview over een nieuw jaargang héle goeie marketingboeken: ‘De diversiteit aan inzendingen was enorm. Gelukkig zien we aandacht voor belangrijke thema’s als klantretentie, AI en duurzaamheid.’

Onderzoek: hoeveel bevestiging heb je nodig?

Wanneer je online een bestelling plaatst, krijg je daarvan altijd een bevestiging. En dat moet ook. Maar daarnaast krijg je bij veel webwinkels nog aanvullende meldingen over je bestelling. Of zelfs: heel erg veel meldingen over die zelfde bestelling. Is dat wel nodig?

AI: De sleutel tot toekomstig klantcontact, maar niet zonder risico’s

Bij de klantcontactsector, organisaties en klantcontactmedewerkers, maar ook bij de overheid liggen de komende jaren verantwoordelijkheden om AI op verantwoorde wijze te gebruiken om er optimaal van te kunnen profiteren.

‘Merkwaardige customer experience redt je van gezapige gelijkheid’

Het gevaar is dat veel journeys en daarmee klantbelevingsconcepten sterk op elkaar zijn gaan lijken, omdat veel inzichten die daaronder liggen vergelijkbaar en op dezelfde onderzoeken zijn gebaseerd.