Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Verschuivingen door AI: voorbeelden uit China

Sinds de introductie van ChatGPT zien we dat AI in het Westen snel een grote impact kreeg op e-commerce. Het schrijven en vertalen van productcontent is makkelijker dan ooit. Zoekmachines worden slimmer, omdat Large Language Models (LLM) als ChatGPT beter begrijpen dat een oplader hetzelfde betekent als een adapter.

De tegengestelde trends die marketing in 2024 bepalen

Het PIM Trendrapport 2024, dat op 30 januari 2024 werd gepresenteerd, heeft als titel De Clash van het ‘zijn’.

De Metagids #93 – Piratenromantiek als mediastrategie

De Dubbelzinnige Invloed van Sociale Media op Moderne Conflicten (of Hoe Oppervlakkigheid het Nieuwe Diepgaand Wordt).

De Metagids #92 – Van Selfies tot AI-Zelfisolatie

Met de recente opening van de GPT-winkel van OpenAI, het equivalent van Apple's App Store, heeft de wereld van kunstmatige intelligentie een nieuw tijdperk betreden.

Hoe blue was die monday nou écht?

En ook: Weer eens een vlammend verhaal van onze Australische professor Mark Ritson, over een aantal publicaties in managementmedia waarin de rol van de CMO centraal staat.

Succesvolle product innovatie met de innovatie scorecard

De innovatie scorecard biedt praktische tools om je product- of dienstinnovatie in de juiste richting te sturen.

Metagids #91 – Niet van Echt te Onderscheiden: De Wereld van AI Influencers

Op sociale mediaplatforms doemt een nieuwe trend op: AI Influencers. Deze digitale creaties, vaak verbluffend realistische vrouwen, veroveren razendsnel de wereld van online populariteit.

Het tijdperk van de nieuwe marketeer is daar

In een digitaal tijdperk met zoveel machine en AI geweld om ons heen snakken we gewoon weer naar menselijkheid. Naar een wereld waar Authentieke Interactie de primaire AI is.

AI-nieuws vanuit Meta, lancering van Threads

In deze social update lees je meer over de tests van Meta, Threads in Europa en handige nieuwe features op WhatsApp. Lees je mee?

Wat is de potentie van ASMR in reclame?

Wat weten we over hoe jonge consumenten op 'autonomous sensory meridian response'-reclame reageren? 

De Metagids #90 – Pas op voor botshit

Wanneer een van de verspreiders van deze foto erop erop wordt geattendeerd dat het om een nepbeeld gaat, is het commentaar van de uploader: "Of de foto nep is of niet, de foto is waarheidsgetrouw."

De merkwaardige Polaroid van Lego

Ambassadeurs die zelf aan de slag gaan met je merk. Het is niet voor veel merken weggelegd, maar als het werkt is de betrokkenheid groot.