Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Onderzoek: gebruik AI steeds normaler voor marketeers

72% van de marketingprofessionals gebruikt AI. Het gebruik van AI heeft een positieve invloed op de marketinginspanningen. AI wordt het meest gebruikt om ideeën en content te genereren, volgens een onderzoek van Team Lewis.

De paradox van muzikale AI (1)

Het eerste artikel van een drieluik over muziek en AI, geschreven door Niels de Jong van Tambr: ‘De uitdaging is om de voordelen van AI te omarmen, zonder in een muzikaal keurslijf gedwongen te worden.’

Het G.I.G.O. risico in het gebruik van A.I.

Hoe train je A.I. op het activeren van onbewuste processen, als wij mensen, de trainers, niet bij ons eigen onderbewuste kunnen en alleen een bewuste gewaarwording van een gedragsactivatie hebben?

‘Klantvertrouwen topprioriteit Nederlandse marketeers’

Voor Nederlandse marketeers is, in tegenstelling tot hun buitenlandse collega’s, het winnen en behouden van klantvertrouwen de absolute topprioriteit.

Purpose: De norm voor concurrentievoordeel en impact

In de snel evoluerende marketingwereld staat één vraag centraal: waarom? De purpose. Waarom doet een organisatie wat het doet. En hoe vertaalt zich dit naar waarde voor zowel klanten als de organisatie zelf?

Wat is de gezamenlijke uitdaging in employer branding?

NIMA Community Internal Branding; HR en Marketing at a Great Place To Work. Dit zijn de gezamenlijke uitdagingen in employer branding en zo pak je die aan.

De beste inzichten die ik kreeg op SXSW

David Vogel (code d'azur) is een trouwe bezoeker van SXSW. Een korte impressie van wat hij deze editie heeft gezien. En gemist.

Maak beleid van creativiteit

Mijn tip voor 2024? Maak beleid van creativiteit. En zo doe je dat.

Hoe werkt Ipsos steeds beter en sneller?

Ipsos en andere grote Nederlandse marktonderzoekbureaus kondigden begin januari 2024 consolidaties aan. Wat heeft de marketeer hier aan?

Verschuivingen door AI: voorbeelden uit China

Sinds de introductie van ChatGPT zien we dat AI in het Westen snel een grote impact kreeg op e-commerce. Het schrijven en vertalen van productcontent is makkelijker dan ooit. Zoekmachines worden slimmer, omdat Large Language Models (LLM) als ChatGPT beter begrijpen dat een oplader hetzelfde betekent als een adapter.

De tegengestelde trends die marketing in 2024 bepalen

Het PIM Trendrapport 2024, dat op 30 januari 2024 werd gepresenteerd, heeft als titel De Clash van het ‘zijn’.

De Metagids #93 – Piratenromantiek als mediastrategie

De Dubbelzinnige Invloed van Sociale Media op Moderne Conflicten (of Hoe Oppervlakkigheid het Nieuwe Diepgaand Wordt).