Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Voorbij de content robot: zo benut je de échte kracht van AI in marketing

De uitdaging voor moderne marketeers is het vinden van deze balans. Wanneer zet je AI in voor automatisering? Wanneer gebruik je het als tool om menselijke creativiteit te versterken? En vooral: hoe zorg je dat het eindresultaat authentiek en effectief is?

Marketeers worstelen met adoptie GenAI: Angst of FOMO?

Stephan Gans, Chief Consumer Insights and Analytics Officer bij PepsiCo, plaatst de huidige onzekerheid in perspectief. ‘Mensen dachten ook dat de accountancysector snel zou verdwijnen toen Microsoft Excel werd geïntroduceerd. In werkelijkheid hebben we nu meer accountantskantoren dan ooit.’

Drie verrassende winnaars AI-Awards 2024

De AI Awards, georganiseerd door AIMAZE, erkennen en belonen jaarlijks de meest innovatieve en impactvolle toepassingen van kunstmatige intelligentie (AI) in Nederland. Dit zijn de drie verrassende winnaars!

Veroorzaken intelligent agents een platform shift?

De snelle ontwikkeling van intelligent agents kan een enorme verschuiving veroorzaken hoe software wordt ontwikkeld en gebruikt. Betekent dit het einde van de grote softwareplatforms en app-ontwikkelaars? Moeten we ons voorbereiden op een grote platform shift?

Case: wat doet de controverse rond Musk met Tesla?

Elon Musk wordt steeds controversiëler en Tesla verschijnt daarmee in de media als Kop van Jut. Maar hoe beïnvloedt de nieuwe positie van Musk het merk Tesla? Ik heb alles uitgebreid op een rijtje gezet.

Klanten positief over sociale robots: gebruiksgemak en plezier wegen zwaarder dan bezorgdheden

Van een vriendelijke begroeting bij de ingang tot het geven van productadvies: sociale robots zijn ontworpen om de winkelervaring voor klanten te verbeteren. Maar wat vinden klanten er nu eigenlijk van? Zijn ze er positief over? Voelen ze zich geholpen door een sociale robot, of missen ze de menselijke interactie die ze gewend zijn?

AI herschrijft regels en rollen in marketing

AI is geen toekomstmuziek meer; het is hier en het verandert alles. Van gepersonaliseerde interacties tot datagedreven besluitvorming: bedrijven die AI slim inzetten, nemen een voorsprong. Maar hoe zorg je dat technologie jouw strategie versterkt zonder de menselijke touch te verliezen? Dat is dé vraag die vele marketeers, e-commerce managers en CMO’s moeten beantwoorden.

Hoe AI nieuwe kansen creëert en de machtsverhoudingen in Big Tech opschudt in 2025

In de voortdurende strijd om een sterke positie bij de customer interface, worden de kaarten dit jaar weer opnieuw geschud, met dank aan artificiële intelligentie. Wie zijn de winnaars en hoe ga je als bedrijf zelf inspelen op deze ontwikkelingen?

Marketingbanen in 2024: groei, uitdagingen en de impact van AI volgens LinkedIn

LinkedIn heeft het "2024 Global Marketing Jobs Outlook Report" gelanceerd, een onderzoeksrapport dat inzicht biedt in de veranderende arbeidsmarkt voor marketeers wereldwijd.

Van illusie naar innovatie: Hoe NS International de betrouwbaarheid van haar A/B testprogramma radicaal heeft verbeterd

Wat als de resultaten van je A/B-testen niet kloppen? Wat als beslissingen worden genomen op basis van data die niet betrouwbaar blijken te zijn?

The power of women in marketing: uitdagingen in de marketingindustrie

De marketingindustrie is dynamisch, steeds in beweging en gedreven door creativiteit, innovatie en strategisch inzicht. Vrouwen spelen hierin een cruciale rol, maar worden vaak geconfronteerd met obstakels die hun groei belemmeren.

De mythe van 2024: AI is 90% marketing, 10% werkelijkheid

Kunstmatige intelligentie, is als een schitterende belofte aan de horizon: we zien het, we dromen erover, maar we kunnen er vaak nog niet bij. Het lijkt wel dat AI alles zal veranderen, maar wie goed kijkt, merkt dat de beloften vaak groter zijn dan de resultaten.