Driedelige serie toont de bijdrage van digitalisering aan het dagelijks leven voor Europeanen.
72% van de marketingprofessionals gebruikt AI. Het gebruik van AI heeft een positieve invloed op de marketinginspanningen. AI wordt het meest gebruikt om ideeën en content te genereren, volgens een onderzoek van Team Lewis.
Het eerste artikel van een drieluik over muziek en AI, geschreven door Niels de Jong van Tambr: ‘De uitdaging is om de voordelen van AI te omarmen, zonder in een muzikaal keurslijf gedwongen te worden.’
Hoe train je A.I. op het activeren van onbewuste processen, als wij mensen, de trainers, niet bij ons eigen onderbewuste kunnen en alleen een bewuste gewaarwording van een gedragsactivatie hebben?
Voor Nederlandse marketeers is, in tegenstelling tot hun buitenlandse collega’s, het winnen en behouden van klantvertrouwen de absolute topprioriteit.
In de snel evoluerende marketingwereld staat één vraag centraal: waarom? De purpose. Waarom doet een organisatie wat het doet. En hoe vertaalt zich dit naar waarde voor zowel klanten als de organisatie zelf?
NIMA Community Internal Branding; HR en Marketing at a Great Place To Work. Dit zijn de gezamenlijke uitdagingen in employer branding en zo pak je die aan.
David Vogel (code d'azur) is een trouwe bezoeker van SXSW. Een korte impressie van wat hij deze editie heeft gezien. En gemist.
Ipsos en andere grote Nederlandse marktonderzoekbureaus kondigden begin januari 2024 consolidaties aan. Wat heeft de marketeer hier aan?
Sinds de introductie van ChatGPT zien we dat AI in het Westen snel een grote impact kreeg op e-commerce. Het schrijven en vertalen van productcontent is makkelijker dan ooit. Zoekmachines worden slimmer, omdat Large Language Models (LLM) als ChatGPT beter begrijpen dat een oplader hetzelfde betekent als een adapter.
Het PIM Trendrapport 2024, dat op 30 januari 2024 werd gepresenteerd, heeft als titel De Clash van het ‘zijn’.