In de snel evoluerende marketingwereld staat één vraag centraal: waarom? De purpose. Waarom doet een organisatie wat het doet. En hoe vertaalt zich dit naar waarde voor zowel klanten als de organisatie zelf?
NIMA Community Internal Branding; HR en Marketing at a Great Place To Work. Dit zijn de gezamenlijke uitdagingen in employer branding en zo pak je die aan.
David Vogel (code d'azur) is een trouwe bezoeker van SXSW. Een korte impressie van wat hij deze editie heeft gezien. En gemist.
Ipsos en andere grote Nederlandse marktonderzoekbureaus kondigden begin januari 2024 consolidaties aan. Wat heeft de marketeer hier aan?
Sinds de introductie van ChatGPT zien we dat AI in het Westen snel een grote impact kreeg op e-commerce. Het schrijven en vertalen van productcontent is makkelijker dan ooit. Zoekmachines worden slimmer, omdat Large Language Models (LLM) als ChatGPT beter begrijpen dat een oplader hetzelfde betekent als een adapter.
Het PIM Trendrapport 2024, dat op 30 januari 2024 werd gepresenteerd, heeft als titel De Clash van het ‘zijn’.
De Dubbelzinnige Invloed van Sociale Media op Moderne Conflicten (of Hoe Oppervlakkigheid het Nieuwe Diepgaand Wordt).
Met de recente opening van de GPT-winkel van OpenAI, het equivalent van Apple's App Store, heeft de wereld van kunstmatige intelligentie een nieuw tijdperk betreden.
En ook: Weer eens een vlammend verhaal van onze Australische professor Mark Ritson, over een aantal publicaties in managementmedia waarin de rol van de CMO centraal staat.
De innovatie scorecard biedt praktische tools om je product- of dienstinnovatie in de juiste richting te sturen.
Op sociale mediaplatforms doemt een nieuwe trend op: AI Influencers. Deze digitale creaties, vaak verbluffend realistische vrouwen, veroveren razendsnel de wereld van online populariteit.