Hoe de democratisering van kunstmatige intelligentie de bedrijfswereld zal transformeren. ~ AI, met name generative AI, is in rap tempo een commodity aan het worden. Dit zal de bedrijfswereld transformeren en biedt tegelijkertijd nieuwe kansen voor Europa. Succesvolle organisaties zijn diegene die in staat zijn de nieuwe mogelijkheden ten volste te benutten in het innoveren van hun producten en het creëren van toegevoegde waarde voor en met hun klanten. Bedrijven moeten hun medewerkers daarom flink laten experimenteren met AI.
De uitdaging voor moderne marketeers is het vinden van deze balans. Wanneer zet je AI in voor automatisering? Wanneer gebruik je het als tool om menselijke creativiteit te versterken? En vooral: hoe zorg je dat het eindresultaat authentiek en effectief is?
Stephan Gans, Chief Consumer Insights and Analytics Officer bij PepsiCo, plaatst de huidige onzekerheid in perspectief. ‘Mensen dachten ook dat de accountancysector snel zou verdwijnen toen Microsoft Excel werd geïntroduceerd. In werkelijkheid hebben we nu meer accountantskantoren dan ooit.’
De AI Awards, georganiseerd door AIMAZE, erkennen en belonen jaarlijks de meest innovatieve en impactvolle toepassingen van kunstmatige intelligentie (AI) in Nederland. Dit zijn de drie verrassende winnaars!
De snelle ontwikkeling van intelligent agents kan een enorme verschuiving veroorzaken hoe software wordt ontwikkeld en gebruikt. Betekent dit het einde van de grote softwareplatforms en app-ontwikkelaars? Moeten we ons voorbereiden op een grote platform shift?
Elon Musk wordt steeds controversiëler en Tesla verschijnt daarmee in de media als Kop van Jut. Maar hoe beïnvloedt de nieuwe positie van Musk het merk Tesla? Ik heb alles uitgebreid op een rijtje gezet.
Van een vriendelijke begroeting bij de ingang tot het geven van productadvies: sociale robots zijn ontworpen om de winkelervaring voor klanten te verbeteren. Maar wat vinden klanten er nu eigenlijk van? Zijn ze er positief over? Voelen ze zich geholpen door een sociale robot, of missen ze de menselijke interactie die ze gewend zijn?
AI is geen toekomstmuziek meer; het is hier en het verandert alles. Van gepersonaliseerde interacties tot datagedreven besluitvorming: bedrijven die AI slim inzetten, nemen een voorsprong. Maar hoe zorg je dat technologie jouw strategie versterkt zonder de menselijke touch te verliezen? Dat is dé vraag die vele marketeers, e-commerce managers en CMO’s moeten beantwoorden.
In de voortdurende strijd om een sterke positie bij de customer interface, worden de kaarten dit jaar weer opnieuw geschud, met dank aan artificiële intelligentie. Wie zijn de winnaars en hoe ga je als bedrijf zelf inspelen op deze ontwikkelingen?
LinkedIn heeft het "2024 Global Marketing Jobs Outlook Report" gelanceerd, een onderzoeksrapport dat inzicht biedt in de veranderende arbeidsmarkt voor marketeers wereldwijd.
Wat als de resultaten van je A/B-testen niet kloppen? Wat als beslissingen worden genomen op basis van data die niet betrouwbaar blijken te zijn?
De marketingindustrie is dynamisch, steeds in beweging en gedreven door creativiteit, innovatie en strategisch inzicht. Vrouwen spelen hierin een cruciale rol, maar worden vaak geconfronteerd met obstakels die hun groei belemmeren.