Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Dr. Martens: In tijden van crisis scoren iconische merken

Het merk zegt zijn marketinginvesteringen te gaan verhogen, wijzend op zijn sterke aanwezigheid op sociale media

Aaaan de slag! (Help, ik heb geen data scientist – deel 4)

Doe-het-zelven aan de hand van de zes stappen van het Cross-Industry Standard Process for Data Mining

Reclame voor online gokken wordt verboden – en dan?

Online gokken werd op 1 oktober 2021 legaal in Nederland en dat hebben we geweten.

AI in Marketing; 7 tijdbesparende toepassingen

Hij die de actualiteit in het marketinglandschap volgt ziet wellicht de verbanden met de landbouwmechanisatie van de late jaren 40, maar dan met minder stikstof-uitstoot. Kunstmatige intelligentie is volgens velen het absolute toppunt van futuristische marketing en de mechanisering kan niet ver genoeg gaan. Maar is artificial intelligence echt zo veelbelovend?

Best Kept Secret als Customer Data Platform-case

Creëer merkrelevantie met verantwoorde data. Consumenten vandaag de dag hebben hoge eisen. Ze verwachten een persoonlijke service, maar willen en mogen steeds minder data delen. Hoe ga je hier als merk mee om?

Help! Ik Heb Geen Data Scientist – Deel 1

Voordat Big Data op de Hypecycle van Gartner verscheen, was er al statistiek. En vóór statistiek, was er Aristoteles.

Soeverein heersen over je eigen identiteit

Deel 4 van een zomerse bloemlezing uit het Marketingfacts Jaarboek 22-23. Zelf beschikken en besluiten over je data - hoe werkt de self-sovereign identity?

April Mullen: “E-mailmarketeers besteden veel tijd aan uitvoering, maar niet genoeg aan strategie”

April Mullen omschrijft zichzelf als een ‘e-mailgeek’ met ervaring aan zowel merk- als bureauzijde. We spraken Mullen naar aanleiding van haar komst naar EMAS 2022!

De huidige taak op het bord van de CRO-specialist: Focus op kennisopbouw

Het CRO-vak wordt steeds meer volwassen. En hoewel van een echte ‘Culture of experimentation’ bij veel organisaties nog geen sprake is, lijkt de beweging ernaartoe wél in gang gezet.

3 manieren om zero- en first-party data te verzamelen voor een gepersonaliseerde klantervaring

In deze blogpost deelt Becki Francis, directeur retail strategie EMEA bij Movable Ink, drie manieren om zero- en first-party data te verzamelen.

Digitale transformatie en digitale marketing strategie: de verschillen

Sommigen zijn aan de slag gegaan met een digitale marketing strategie. Anderen willen zich geheel digitaal transformeren. Wat zijn de verschillen en de overeenkomsten?