Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Datagedreven Marketing – De next steps

Jaap Wieringa, Nicole Verburg en Kevin van Kalkeren over de vraag óf data het echte nieuwe marketing-goud is én if so: wat we mogen verwachten van het nu en de nabije toekomst.

First party dataverzameling: Van onderbuikgevoel naar data naar actie met Royal Swinkels

Royal Swinkels Family Brewers maakt met succes gebruik van het Qualifio Engage-platform. In dit artikel nemen we je mee in de behaalde resultaten en kan je de volledige case downloaden!

Wedergeboorte van de Consumentenbond: Van hiërarchie naar holacratie

Excursie 11 van de Virtual Experience World Tour, ditmaal met Niels Kamper en Henk de Torbal. 'We doen het goed, maar we zijn er nog niet'

“Meetbaarheid, privacy-regelgeving en balans voor personalisatie grootste marketing-uitdagingen voor 2023”

State of Marketing-rapport van Salesforce: 8e editie, onderzoek onder 6.000 marketingleiders, zes continenten, 35 landen. 150 respondenten uit Nederland.

Beter dan Peter

Hoe we te werk zijn gegaan.... Kunnen alle campagnes zo goed zijn als Mijn Naam is Peter?

Privacy-cynisme: een pleidooi voor meer gegevensbescherming

In het tijdperk van digitale communicatie is het managen van je online privacy een (z)ware uitdaging.

Meer impact met social media: Waarom dynamische personalisatie werkt

Ruim tweederde van de consumenten wil advertenties die passen bij de omgeving en het moment. Om je social media-doelen in de toekomst te halen zul je als marketeer veel slimmer en efficiënter moeten gaan werken.

Soeverein heersen over je eigen identiteit

Zelf beschikken en besluiten over je data - hoe werkt de self-sovereign identity? Deel vier van een bloemlezing uit het Marketingfacts Jaarboek 2022-2023.

Steeds minder busjes in de straat

Online verkoop van producten blijft scherp dalen, online boodschappen bestellen blijft populair.

Het einde van de beleveniseconomie

Of: hoe in tijden van crisis de relatie tussen klant en organisatie opeens een stuk belangrijker wordt dan de beleving van touchpoints

‘Brief voelt voor meeste Nederlanders gewoon het veiligst’

Nederlander vertrouwt post meer dan digitale berichten, als het om pincodes en polisoverzichten gaat

Een cursus omgaan met data scientists

Hoewel we bij data science en machine learning vaak denken aan realtime voorspellingen, automatisering en robots, is dat zeker niet altijd nodig.