Deel 9 van een zomerse bloemlezing uit het Marketingfacts Jaarboek 22-23. Hoe kom je tot gefundeerde waardebepaling in B2C- en B2B-markten?
Nieuw onderzoek van marketingbureau DNA \ LTB laat zien dat b2b-marketeers de doelgroep IT-managers niet goed bereiken. Dat kan beter.
Account-Based Marketing, ofwel ABM, is tegenwoordig één van de belangrijkste elementen van B2B-marketing.
Als (B2B) organisatie is het fundamenteel om structureel leads te generen, met als uiteindelijke doel dat die leads klant bij je worden (én blijven).
Uitgegroeid tot een breed Jaarboek over héél marketing, voor zover mogelijk. Met nog altijd veel aandacht voor innovatie, dus ook veel need to know-digital. Het boek 2022-2023 is NU verkrijgbaar!
Er zijn ontzettend veel soorten content. Whitepapers, blogs, onderzoeken, video’s, enzovoorts, enzovoorts. Maar wat zorgt ervoor dat bepaalde content aantrekkelijker is dan andere?
Growth marketing, oftewel growth hacking, is eigenlijk gewoon een marketingterm voor het bedrijven van marketing. Toch zien we het vandaag de dag steeds vaker terugkomen. Deze nieuwe 21e eeuwse stroming kent bovendien twee verschillende marktbenaderingen: B2B- en B2C growth hacking.
Bouke Vlierhuis interviewt (hopelijk) maandelijks een IT- of B2B-marketeer waar jij en hijzelf wat van kunnen leren. In deze editie: Marcia Moestoredjo, CEO & Founder van Sky10.
Een nieuw kanaal voor directe verkoop aan de consument