Dit jaar is nieuwe wet- en regelgeving van kracht gegaan om de platformeconomie te beteugelen en het speelveld gelijker te maken. Goed nieuws voor consumenten maar geldt dat ook voor ondernemers? Drie kanttekeningen.
‘Top van de funnel’-kanalen blijken meer bij te dragen aan groei dan gedacht
Het eerste artikel van een drieluik over muziek en AI, geschreven door Niels de Jong van Tambr: ‘De uitdaging is om de voordelen van AI te omarmen, zonder in een muzikaal keurslijf gedwongen te worden.’
Als Gen Z iets wil weten of begrijpen dan kunnen ze toch ook zelf moeite doen?
De meeste bedrijven zullen zich er niet bewust van zijn, maar met name in retail, en voor heel veel lokale ondernemers is het Google Business Profile een bijzonder belangrijk kanaal.
In navolging van het buitenland verkent de NPO de mogelijkheden van een nationaal digitaal platform met publieksdata om de cultuursector te versterken. Dit kan een uitgelezen kans zijn om een alternatief te ontwikkelen voor commerciële dataplatforms, met nieuwe innovatieve diensten en alternatieve algoritmen. Een pleidooi.
Waarom zou je nog googelen als je het ook kan tiktokken? TikTok wordt steeds vaker als zoekmachine gebruikt - vooral onder Gen Z’ers - en dat is natuurlijk niet zonder reden.
Uit het nieuwe kwartaaloverzicht van de Telecommonitor van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) blijkt dat meer consumenten kiezen voor een snelle glasvezelverbinding.
Met een anno 2024 afwijkende marketing- en verkoopstrategie lijkt Hästens een vreemde eend in de bijt tijdens de Salesforce bijeenkomst. Maar ook de gevestigde beddenfabrikant ziet de voordelen van AI in.
Kunstmatige intelligentie kan bedrijven enorme voordelen bieden. Maar waar gebruik je het precies voor en wat is het effect op je organisatie en businessmodel?
Wordt de meme-manager een specialistische functie zoals ook bijvoorbeeld social media manager of influencer? Gaat deze functie de hit vormen in 2024?