Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Eerste stap naar consistente vergelijking prestaties retail media gezet

IAB Europe zet met de publicatie van concept-standaard eerste stap naar consistente meting van prestaties retail media.

Customer Value Management; het verschil tussen waarde en prijs

Wanneer de waarde niet duidelijk zichtbaar is, kan je het de klant niet kwalijk nemen dat deze er niet voor wil betalen. Zeker niet in B2B.

Stayokay Hostels versterkt imago met OrangeValley

Het effect van de samenwerking met bureau OrangeValley mag er zijn: de geholpen merkbekendheid van Stayokay onder 20-49 jarigen steeg in Nederland naar 31%.

De Opkomst van de Algoritmische Media

Ontdek de nieuwste trends in digitale marketing en leer hoe algoritmen de advertentiewereld transformeren. Verfijn je vaardigheden voor 2024 door inzicht te krijgen in tracking, targeting en het optimaliseren van campagnes.

Hoeveel koop je in bij een productintroductie?

Vrijwel ieder e-commercebedrijf heeft ermee te maken, toch praten we zelden over voorraadbeheer. Wat gebeurt er als we zeven e-commerceondernemers om een tafel zetten en het gesprek aangaan?

Pieter Pot maakt doorstart na ingrijpende veranderingen

De online verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot heeft een zwaar jaar achter de rug, eindigend in een faillissement. Maar zowel klanten als partners geloven nog wel degelijk in hun concept. Daarom komt er een doorstart: de zaak gaat vanaf half maart weer open.

Gen Z’ers betalen opvallend vaak met cash

Jonge en vaak nog thuiswonende consumenten betalen een kwart van hun bestedingen met contant geld. Dat is een van de opvallende uitkomsten uit een onderzoek van De Nederlandsche Bank.

Verschuivingen door AI: voorbeelden uit China

Sinds de introductie van ChatGPT zien we dat AI in het Westen snel een grote impact kreeg op e-commerce. Het schrijven en vertalen van productcontent is makkelijker dan ooit. Zoekmachines worden slimmer, omdat Large Language Models (LLM) als ChatGPT beter begrijpen dat een oplader hetzelfde betekent als een adapter.

Hoe schadelijk is social media voor jongeren?

Het gebruik van sociale media groeit. Onder tieners (15 tot 19-jarigen) is het dagelijks gebruik van Instagram inmiddels ingehaald door TikTok. Ook Snapchat heeft vorig jaar weer terrein gewonnen met een stijging in het dagelijks gebruik onder deze doelgroep. Maar welk effect heeft dit vele scrollen op het sociaal welzijn van de jongere generaties?

Server side tracking: van third party naar first party

Al jaren wordt er geroepen dat de tijd van eigen dataverzameling is aangebroken.

Nederlandse consument koopt steeds meer kleding via online tweedehandsplatforms

Het aantal Nederlandse consumenten dat in 2023 regelmatig online aankopen deed is met 3% gedaald. Het gaat daarbij met name om fashion (-6%), beauty & healthcare (-9%) en boodschappen (-7%). Dit blijkt uit de E-shopper barometer 2023 van DPD.