Black Friday is inmiddels net zo ingeburgerd in Nederland als pepernoten in deze tijd van het jaar. Consumenten worden overspoeld met aanbiedingen en reclames op tv, via mail, op social media en met schreeuwende teksten op de winkelruiten. Wat blijkt? Voor consumenten, vooral jongere generaties, roept deze week FOMO – Fear of Missing Out – op.
Kunstmatige intelligentie lijkt de heilige graal van de marketingwereld. Marketeers staan te popelen om de kracht van AI te benutten, alsof het dé oplossing is die campagnes moeiteloos tot een succes zal maken. Maar wat als AI eigenlijk niets meer is dan geavanceerde statistiek in een hip, nieuw jasje?
Dagelijks brengt Mediahuis actueel nieuws naar miljoenen lezers. Sinds 2014 versterkt het bedrijf zijn positie in de journalistiek met meer dan dertig nieuwsmerken, verspreid over vijf landen, waaronder titels zoals Gazet van Antwerpen, NRC, en The Herald. Met een sterke focus op onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek, bouwt Mediahuis ook aan een diepgaande relatie met zijn lezers en klanten.
True pricing – het zichtbaar maken van verborgen sociale en milieukosten naast de reguliere verkoopprijs – krijgt steeds meer aandacht als een manier om bewuste consumptie te stimuleren. In een recente pilot op de Business Campus van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) werd onderzocht hoe consumenten reageren op dit concept.
Of je nu een digital nomad bent, een zzp’er die zijn woonadres privé wil houden, of een kleine ondernemer die niet gebonden wil zijn aan een fysieke werkplek – een virtueel kantoor biedt een innovatieve oplossing.
Of is SearchGPT net zo overhyped als Voice Search destijds?
Klantcontact speelt een cruciale rol in de customer journey en biedt bedrijven de kans om een waardevolle relatie met de klant op te bouwen. In een wereld waar digitale interacties steeds meer de boventoon voeren, blijft persoonlijk contact een essentieel touchpoint voor het versterken van de klantbeleving.
Met deze handige kalender heb je in één overzicht de belangrijkste inhakers voor jouw marketingcampagne van 2025 in beeld. Maar de kalender geeft meer dan alleen een overzicht.
De ervaringseconomie, waar al zoveel over is geschreven, maakt duidelijk zijn opmars; eén op drie Nederlanders krijgt liever een ervaring dan product cadeau. Dat betekent een mogelijk verdienmodel voor bedrijven.
Koninklijke Jaarbeurs in Utrecht is voor velen het kloppende hart van beurzen en evenementen in Nederland. Meer dan 105 jaar heeft deze iconische locatie gastheer mogen zijn voor indrukwekkende exposities, grootse evenementen en gerenommeerde sprekers. Maar er is meer te ontdekken in Jaarbeurs dan enkel de grote, bekende hallen en spectaculaire shows.
Influencers zijn een normaal onderdeel van de marketingmix geworden. En hun populariteit groeit nog steeds. Maar hoe belangrijk zijn influencers voor merken? Wat is er veranderd? Wat is uiteindelijk het effect? Waar moet je voorzichtig mee zijn?
Podcasts zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven van veel Nederlanders. De groei van dit medium biedt adverteerders een unieke kans om hun merkboodschap op een persoonlijke en effectieve manier over te brengen. Maar hoe staat het eigenlijk met de kennis over podcastadvertenties onder adverteerders?