Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Nederland krijgt hoogste kansspelbelastingtarief van Europa en dat is een groot probleem

Het kabinet-Schoof gaat de kansspelbelasting in Nederland in twee jaar tijd definitief met bijna 25 procent verhogen, naar een tarief van 37,8 procent. Daarmee krijgt Nederland niet alleen het hoogste kansspelbelastingtarief van Europa – we draaien er ook een legale, gezonde sector mee de nek om.

“Flip”, de nieuwste trend in social commerce land?

Verandert een hype als Flip de manier waarop consumenten producten ontdekken en kopen? En beïnvloedt een dergelijke app het bredere marketinglandschap?

Onderzoek: marktaandeel maakt minder uit voor digitale merken

In Harvard Business Review stellen onderzoekers, dat voor sterk gedigitaliseerde bedrijven, een groter marktaandeel minder extra winst oplevert. Want kleine merken hebben een inhaalslag gemaakt.

Marcel van Wing mikt op alle p’s (behalve die van palmolie)

In een ware veldslag van soms tegengestelde belangen en hoog oplopende maatschappelijke discussie is het bijzonder als producten en merken langzaam een vaste positie veroveren in de mainstream van ons boodschappenmandje.

E-commerce 3.0, over een hypergepersonaliseerde toekomst

E-commerce 3.0 en hyper-personalisatie zijn krachtige tools die de toekomst van retail kunnen vormgeven. Maar, zoals bij alle ‘nieuwe dingen in het leven’, is het belangrijk om niet blind te zijn voor de potentiële risico's en ethische dilemma's die dit met zich meebrengt.

9292 bouwt nieuwe site

“We willen het ultieme OV-kennisplatform zijn”

“AI-startup maakt B2B-marktonderzoek overbodig”

Evidenza maakt met AI virtuele kopieën van echte B2B-klanten. Deze "synthetische klanten" zijn volgens hen voor 95% identiek aan de echte profielen, die gebaseerd zijn op intensief B2B-onderzoek.

Van start-up tot groene marktleider: het verhaal van Packaly

Duurzaamheid speelt een steeds belangrijkere rol. Packaly, een snelgroeiend logistiek bedrijf, heeft duurzaamheid centraal staan en kan met zekerheid stellen volledig groen te opereren.

De toekomst van online marketing

Wat kunnen we verwachten in het jaar 2030?

‘Merkwaardige customer experience redt je van gezapige gelijkheid’

Het gevaar is dat veel journeys en daarmee klantbelevingsconcepten sterk op elkaar zijn gaan lijken, omdat veel inzichten die daaronder liggen vergelijkbaar en op dezelfde onderzoeken zijn gebaseerd.

Het Geheim van Strategie, door de Zonnebril van Marketing – deel 3

Hoe een marketingstrategie een goede marketingstrategie kan worden, met de drie elementen en content van Good Strategy.

Seizoenskortingen en hun effect op de verkoop 

Seizoenskortingen zijn een slimme manier om de verkoop te stimuleren, overtollige voorraad te verkopen en klanten aan je te binden. Maar, zoals met alles, het is een balans.