Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Driekwart Nederlanders vindt dat feestdagen te veel de nadruk leggen op kopen van producten

De ervaringseconomie, waar al zoveel over is geschreven, maakt duidelijk zijn opmars; eén op drie Nederlanders krijgt liever een ervaring dan product cadeau. Dat betekent een mogelijk verdienmodel voor bedrijven.

De verborgen congresparels van Koninklijke Jaarbeurs

Koninklijke Jaarbeurs in Utrecht is voor velen het kloppende hart van beurzen en evenementen in Nederland. Meer dan 105 jaar heeft deze iconische locatie gastheer mogen zijn voor indrukwekkende exposities, grootse evenementen en gerenommeerde sprekers. Maar er is meer te ontdekken in Jaarbeurs dan enkel de grote, bekende hallen en spectaculaire shows.

Influencer-marketing: alles wat ik erover kon vinden

Influencers zijn een normaal onderdeel van de marketingmix geworden. En hun populariteit groeit nog steeds. Maar hoe belangrijk zijn influencers voor merken? Wat is er veranderd? Wat is uiteindelijk het effect? Waar moet je voorzichtig mee zijn?

De toenemende groei van podcasts en podcastadvertenties

Podcasts zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven van veel Nederlanders. De groei van dit medium biedt adverteerders een unieke kans om hun merkboodschap op een persoonlijke en effectieve manier over te brengen. Maar hoe staat het eigenlijk met de kennis over podcastadvertenties onder adverteerders?

Congres Contentmarketing & Webredactie zet mens centraal in AI-wereld

In een wereld, die steeds nadrukkelijker wordt geconfronteerd met AI focust het Congres Contentmarketing & Webredactie 2024 – georganiseerd door iO – zich op het belang van de menselijke connectie in content. Het congres biedt een podium aan zeer interessante keynote sprekers, break-outsessies en workshops. Datum: 14 november a.s. Locatie: Jaarbeurs Utrecht.

Peter Hinssen: “Hyperpersonalisatie vraagt om meer dan technologie alleen”

Op het aankomende Congres Contentmarketing & Webredactie zal Peter Hinssen spreken over de toekomst van contentmarketing, met een focus op personalisatie en de rol van AI.

Paying Attention: de nieuwe merkbelofte voor betalen?

Hangt de kwaliteit van betalingen af van meer dan technologie alleen? Volgens Service Payment Provider Buckaroo wel. Het bedrijf laat dit zien in de samenwerking met de ANWB, waar Buckaroo sinds kort alle betaaloplossingen levert voor hun omnichannelstrategie.

Apple scoort hoog in duurzaamheid op nieuwe Twinkle100-ranglijst

De Twinkle100 werd gisteren onthuld tijdens het e-commerce event Shopping Today. Dit jaar werd er in de ranglijst ook gekeken naar zichtbare duurzame maatregelen van webwinkels.

Bereid je voor op de feestdagen!

Nu al? Jazeker! Een beetje marketeer weet dat je niet vroeg genoeg kunt beginnen met het voorbereiden van je campagnes. Voor je weet is het zover! In de laatste maanden van het jaar zitten de marketingkalenders bomvol. Geen stress, want dit whitepaper helpt je door de drukte heen. Zo rond je het jaar knallend af.

YouTube Shorts (new features): hoe korter hoe beter?

De updates betekenen voor marketeers waarschijnlijk dat YouTube Shorts een nog belangrijker platform wordt voor contentdistributie en merkopbouw. Doel? Flexibiliteit in contentcreatie zonder dat het de kern van korte, pakkende video's verliest.

Onderzoek: hoeveel bevestiging heb je nodig?

Wanneer je online een bestelling plaatst, krijg je daarvan altijd een bevestiging. En dat moet ook. Maar daarnaast krijg je bij veel webwinkels nog aanvullende meldingen over je bestelling. Of zelfs: heel erg veel meldingen over die zelfde bestelling. Is dat wel nodig?

Waarom praten wij alleen maar over onszelf?

Velen in ons vakgebied nemen zichzelf veel te serieus. Stel je eens voor dat bakkers, timmerlieden, verwarmingsmonteurs, onderwijzers of andere vaklieden dezelfde praktijken hanteren als velen van ons?