Online bestedingen aan producten dalen met dubbele cijfers. Vakanties en tickets stutten het algemene beeld.
De online bestedingen van NL consumenten komen in Q1 2022 op 8,2 miljard euro. Voor producten is er dit kwartaal geen groei, maar een krimp van 18%.
In Metagids #28 bespreekt Sander Duivestein de verschuiving in zoekgedrag naar TikTok. Is Google's zoekmachine zijn mojo kwijt?
Winnende merken zijn meer tevreden over de marketingcompetenties van hun medewerkers.
Door merkboodschappen te koppelen aan koopsituaties win je de geest en de markt
Boekrecensie van 'Het einde van de BV Nederland' - Kim Putters
Laat zien waarom je gepassioneerd bent over wat je doet, geef klanten de ruimte om feedback te geven en je bent hard op weg om zichtbaarder te zijn.
Zit je meer dan vijf uur per dag achter een beeldscherm? Werk je vanuit je inbox, met sticky notes en een to do list? Dan wordt het tijd om je digitale leven te reorganiseren.
De Metagids #26: in de metaverse draait alles om experiences, experiences en experiences, wat je moet weten over de "direct to avatar" economie en waarom anti-vaxxers flippen om Justin Bieber's verlamdheid.
CEO Ford: 'Ons model is in de war. We besteden 600 of 700 dollar per voertuig om het te promoten'.
Magali Braet (Philip Morris Benelux): 'Onze toekomstvisie is duidelijk: wij willen uiteindelijk volledig stoppen met de verkoop van sigaretten'.
Veel webshop eigenaren zijn onbewust dief van hun eigen portemonnee. Zo kunnen onschuldige 'fouten' duizenden euro's verschil in omzet betekenen.