Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Social media in Nederland 2023: Instagram en Tiktok mateloos populair, jongeren lopen weg bij Facebook, Instagram en YouTube

De nieuwste cijfers over social media gebruik in Nederland voor 2023 zijn bekend: Facebook en Twitter verliezen bijna een half miljoen gebruikers.

GPT-3: De voor- en nadelen

ChatGPT is hot: Ieder zelfbenoemd internetspecialist slingert vol trots automatisch gegenereerde teksten op social media, alsof ze dit taalverwerkingsmodel zelf hebben ontwikkeld.

NIMA Marketing Day 23 is on its way

Tussen zo ongeveer de kortste dag van het jaar naar zo ongeveer de langste valt precies een half jaar, dus kans is nu nog groot dat je kúnt.

NIMA zoekt respondenten groot internationaal onderzoek (5 minuten)

De insights die het onderzoek oplevert zullen ook van invloed zijn op het NIMA-programma.

Marketingfacts is jarig – Twintig jaar jong

Een beetje controversiële posting hengelde zo honderd reacties binnen. Tot diep in de nacht werd er gesteggeld, al dan niet met een paar glazen achter de kiezen. 

Een nieuw marketingperspectief op groei

Marketing als kind van de economie

Marketing, Duurzaamheid en de gemakkelijke waarheid

Terugkijken: Maken we ons ‘als vak’ schuldig aan wensdenken en ligt die relatie tussen marketing en ‘goed doen’ helemaal niet zo voor de hand?

Anokyewah en Brand Flu nieuwe bestuursleden Platform Innovatie in Marketing

Vandaag zijn twee nieuwe bestuursleden aangetreden bij Platform Innovatie in Marketing (PIM): Abena Anokyewah (GVB) en Monique Brand Flu (Buma/Stemra).

Het NIMA Marketingfacts Jaarboek 2022-2023 is los

Uitgegroeid tot een breed Jaarboek over héél marketing, voor zover mogelijk. Met nog altijd veel aandacht voor innovatie, dus ook veel need to know-digital. Het boek 2022-2023 is NU verkrijgbaar!

The Best of NIMA gaat prijsstunten (maar echt)

Kostprijs voor deelname ligt niet vast maar wordt eerst via veiling onderzocht.

Plantenga en Romano – Van den Hoek in NIMA-RvT

Er waren twee plaatsen vacant. Daarvoor worden professionals gezocht die hun sporen in marketing, communicatie, sales én bij NIMA ruimschoots hebben verdiend.

Netto mediabestedingen 2021 gestegen naar 5,34 miljard euro

De totale netto mediabestedingen van 2021 stegen per saldo met ruim 950 miljoen euro met internet, televisie, radio, dagbladen en out of home als grootste drijvers blijkt uit nog te publiceren onderzoek van Nielsen.