Voor een onderwerp dat in veel lagen van de organisatie leeft, is het handig om te begrijpen welke waarde je als marketeer kunt toekennen aan een gedegen purpose - en of je het überhaupt een waarde mag geven.
Na acquisitie van nieuwe klanten, bedrijfsresultaten, conversieratio's, merkbekendheid, klantbehoudpercentage en customer lifetime value, alle performance dus.
Onlangs besloot de European Marketing Confederation 27 mei uit te roepen tot International Day of Marketing. Het gesneer en gegnoef viel mee, omdat niemand het nieuws oppikte.
De elf bouwblokken waaruit het huis van marketing is samengesteld, wisselen af met duurzaamheid, diversiteit, waarde, purpose, employee branding, true pricing, marketing-ethiek, AI, contentmarketing; het zit er allemaal in.
Een onvolledig maar evengoed best volledig overzicht van communicatie rond de moeder aller inhakers. Met veel dank aan de MF-lezers die meehielpen bij het speuren. Blijf sturen: De beste 1 aprilgrappen van 2023.
We zitten redactiebreed nogal in de ‘diagnose-fase’ en dan niet alleen de diagnose van data die je uit je eigen base trekt, maar ook de data die ontbreekt.
In gesprek met Kirsten Andres, scheidend voorzitter/directeur van NIMA, het Nederlands Instituut voor Marketing.
De nieuwste cijfers over social media gebruik in Nederland voor 2023 zijn bekend: Facebook en Twitter verliezen bijna een half miljoen gebruikers.
ChatGPT is hot: Ieder zelfbenoemd internetspecialist slingert vol trots automatisch gegenereerde teksten op social media, alsof ze dit taalverwerkingsmodel zelf hebben ontwikkeld.
Tussen zo ongeveer de kortste dag van het jaar naar zo ongeveer de langste valt precies een half jaar, dus kans is nu nog groot dat je kúnt.
De insights die het onderzoek oplevert zullen ook van invloed zijn op het NIMA-programma.
Een beetje controversiële posting hengelde zo honderd reacties binnen. Tot diep in de nacht werd er gesteggeld, al dan niet met een paar glazen achter de kiezen.