De nieuwste cijfers over social media gebruik in Nederland voor 2023 zijn bekend: Facebook en Twitter verliezen bijna een half miljoen gebruikers.
ChatGPT is hot: Ieder zelfbenoemd internetspecialist slingert vol trots automatisch gegenereerde teksten op social media, alsof ze dit taalverwerkingsmodel zelf hebben ontwikkeld.
Tussen zo ongeveer de kortste dag van het jaar naar zo ongeveer de langste valt precies een half jaar, dus kans is nu nog groot dat je kúnt.
De insights die het onderzoek oplevert zullen ook van invloed zijn op het NIMA-programma.
Een beetje controversiële posting hengelde zo honderd reacties binnen. Tot diep in de nacht werd er gesteggeld, al dan niet met een paar glazen achter de kiezen.
Terugkijken: Maken we ons ‘als vak’ schuldig aan wensdenken en ligt die relatie tussen marketing en ‘goed doen’ helemaal niet zo voor de hand?
Vandaag zijn twee nieuwe bestuursleden aangetreden bij Platform Innovatie in Marketing (PIM): Abena Anokyewah (GVB) en Monique Brand Flu (Buma/Stemra).
Uitgegroeid tot een breed Jaarboek over héél marketing, voor zover mogelijk. Met nog altijd veel aandacht voor innovatie, dus ook veel need to know-digital. Het boek 2022-2023 is NU verkrijgbaar!
Kostprijs voor deelname ligt niet vast maar wordt eerst via veiling onderzocht.
Er waren twee plaatsen vacant. Daarvoor worden professionals gezocht die hun sporen in marketing, communicatie, sales én bij NIMA ruimschoots hebben verdiend.
De totale netto mediabestedingen van 2021 stegen per saldo met ruim 950 miljoen euro met internet, televisie, radio, dagbladen en out of home als grootste drijvers blijkt uit nog te publiceren onderzoek van Nielsen.