Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Nieuw onderzoek naar merkwaarde als aanjager van commercieel succes

De grootste rendementen worden behaald wanneer marketeers brand equity zien als een versneller van commerciële prestaties.

Onderzoek: Podcast verschuift naar video

In de Verenigde Arabische Emiraten en Brazilië is het aantal podcastluisteraars groter dan radioluisteraars.

De klank van je merkkarakter

Een mascotte is een flexibele en krachtige manier om je merk te versterken. De op één na meest effectieve manier, want een herkenbaar merkgeluid doet het nóg beter.

Alarm op Affiliate Summit: Publishers missen 10% tot 50% commissies

Awin en Commission Junction hebben hun zorgen geuit over tracking problematiek op het Affiliate Summit in Las Vegas. Volgens een test van Awin wordt 10% tot wel 50% van alle affiliate transacties momenteel niet correct gemeten. Hierdoor worden publishers niet volledig uitbetaald voor hun prestaties en lopen netwerken inkomsten mis.

De teloorgang van Nike

In de laatste maand van 2024 las ik in het NRC over de teloorgang van het merk Nike. Natuurlijk had ik al eerder gelezen dat Nike niet zo succesvol was met de laatste modellen schoenen, maar dat het zo slecht ging met Nike wist ik niet.

Waarom een goede reclamebriefing geen luxe is, maar een basisvoorwaarde

Elke succesvolle campagne begint met één essentieel document: de briefing. Maar wat maakt een briefing écht goed?

Adverteren op Netflix. Alle ins- en outs.

Netflix gaat advertenties toevoegen. In ruil voor een goedkoper abonnement. Voor de bingewatchers onder ons is dit misschien even slikken, maar voor alle mensen in de marketingwereld een hele mooie kans! Alle ins- en outs op een rij.

Van paradox naar pendule: een reflectie op de (de)centralisatieparadox

Centralisatie of decentralisatie gaat over de vraag: brengen adverteerders hun marketingcommunicatie onder op één plek, al dan niet in-house, of op meerdere plekken?

7 podcast- en audiotrends voor 2025

Van video tot YouTube, AI en betaalmuren, langlopend versus kort en mentale gezondheid als snelgroeiend genre.

Mark Ritson deelt zijn top 5 marketingmomenten van 2024

‘Starbucks begrijpt zelf niet wat het merk goed maakt. Een goede positionering ontstaat zodra je de fundamentele onbelangrijkheid van je merk begrijpt en de zaken simpel houdt.’

Interview: ‘Jongeren willen geen suikercoating, maar de harde waarheid’

Robin Raynor, Creative Lead bij StudioM, de contenttak van GroupM, deelt inzichten over de campagne 'Doe ff lekker niet'.

Hema verovert TikTok met humor en authenticiteit

Onlangs werd Hema Merk van het Jaar tijdens de Grand Prix Content Marketing 2024. Social Media Marketeers Zoya Kazemi Neyari en Scott van der Winden over het Hema-DNA.