Een mascotte is een flexibele en krachtige manier om je merk te versterken. De op één na meest effectieve manier, want een herkenbaar merkgeluid doet het nóg beter.
Awin en Commission Junction hebben hun zorgen geuit over tracking problematiek op het Affiliate Summit in Las Vegas. Volgens een test van Awin wordt 10% tot wel 50% van alle affiliate transacties momenteel niet correct gemeten. Hierdoor worden publishers niet volledig uitbetaald voor hun prestaties en lopen netwerken inkomsten mis.
In de laatste maand van 2024 las ik in het NRC over de teloorgang van het merk Nike. Natuurlijk had ik al eerder gelezen dat Nike niet zo succesvol was met de laatste modellen schoenen, maar dat het zo slecht ging met Nike wist ik niet.
Elke succesvolle campagne begint met één essentieel document: de briefing. Maar wat maakt een briefing écht goed?
Netflix gaat advertenties toevoegen. In ruil voor een goedkoper abonnement. Voor de bingewatchers onder ons is dit misschien even slikken, maar voor alle mensen in de marketingwereld een hele mooie kans! Alle ins- en outs op een rij.
Centralisatie of decentralisatie gaat over de vraag: brengen adverteerders hun marketingcommunicatie onder op één plek, al dan niet in-house, of op meerdere plekken?
Van video tot YouTube, AI en betaalmuren, langlopend versus kort en mentale gezondheid als snelgroeiend genre.
‘Starbucks begrijpt zelf niet wat het merk goed maakt. Een goede positionering ontstaat zodra je de fundamentele onbelangrijkheid van je merk begrijpt en de zaken simpel houdt.’
Robin Raynor, Creative Lead bij StudioM, de contenttak van GroupM, deelt inzichten over de campagne 'Doe ff lekker niet'.
Onlangs werd Hema Merk van het Jaar tijdens de Grand Prix Content Marketing 2024. Social Media Marketeers Zoya Kazemi Neyari en Scott van der Winden over het Hema-DNA.
AI verandert van alles. Maar hoe reclamemakers ermee omgaan, is vooralsnog niet wereldschokkend. Ook al draait de hypemachine op volle toeren.
Jaguar heeft een nieuwe visuele merkidentiteit. Zelden was er zoveel te doen rondom de presentatie van een nieuwe stijl voor een bestaand automerk. Deze mate van ophef zie je gewoonlijk alleen bij voetbalclubs die hun koers wijzigen.