Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Kom maar op met die “agressieve campagnes” van Holland Casino

De wereld was te klein. Holland Casino "dreigde" met agressieve reclames als de kansspelbelasting omhoog zou gaan, en de uitgelokte reacties volgden. Mirjam Bikker van de ChristenUnie voerde uiteraard aan, met hooivork voorop in de mars tegen gokreclames! Maar zo vreemd was het nou ook weer niet wat Holland Casino zei, aldus Frank Op de Woerd.

Trends & learnings in de wereld van relatiegeschenken

De wereld van relatiegeschenken is de afgelopen jaren aanzienlijk veranderd, gedreven door veranderende consumentenvoorkeuren, technologische innovaties en een groeiend bewustzijn van duurzaamheid

Campagnemanagement; praktische tips om je campagnes sneller te realiseren

‘We gaan de afdeling Control niet uitleggen hoe zij hun functie moeten uitvoeren. Vaak zien we dat bij Marketing wel. Het is natuurlijk ook het mooiste vak in de wereld.’

Onderzoek Programmatic Advertising 2024: Walled gardens rule

Paul Stringer, Managing Editor Research and Insights bij Warc, waarschuwt adverteerders op hun hoede te blijven, want onder meer merkveiligheid, advertentiefraude en privacy-issues blijven zorgen baren.

AI bepaalt het succes van je campagne

Met behulp van AI identificeer je niet alleen de interesses van je doelgroep. Het geeft je ook de mogelijkheid om deze interesses te analyseren op relevantie. Daarnaast geeft het je inzicht in hun onderlinge relaties. Door de verbanden te (her)kennen, de link te leggen en zo jouw doelgroep te vinden en treffen, vergroot je de kans op succes.

De paradox van muzikale AI (1)

Het eerste artikel van een drieluik over muziek en AI, geschreven door Niels de Jong van Tambr: ‘De uitdaging is om de voordelen van AI te omarmen, zonder in een muzikaal keurslijf gedwongen te worden.’

Goede marketing gaat uit van massclusivity

Als Gen Z iets wil weten of begrijpen dan kunnen ze toch ook zelf moeite doen?

De 7 Cannes Lions winnaars uit 2024 die je gezien móet hebben

In 2024 telde het reclamefestival in Cannes zo’n 27.000 inzendingen. En met honderden winnaars over 30 categorieën is het niet te doen om alle casefilms te kijken. Geen zorgen, ik help je met een selectie van de 7 winnaars die er dit jaar écht bovenuit springen.

De blinde vlek van menig marketeer: Mediaplanning & media-inkoop

Terwijl het om miljoenen gaat waarschuwde Mark Ritson marketeers ooit voor precies dat: ze nemen hun eigen mediagebruik – dat helemaal niet representatief is voor hun doelgroep – als uitgangspunt.

Deelauto community MyWheels zet in op een “af-en-toe-auto” strategie

Deelauto community MyWheels trapt de zomer af met een nieuwe mediabrede campagne door te mikken op de zogenaamde moderne mobiliteitsmix.

Dáárom werd SNS Bank de NIMA Marketing Company of the Year

'We geven mensen de kans om mee te denken over zaken die te maken hebben met hun functie, de organisatie of de markt. Zo komen we tot nieuwe inzichten, creatieve oplossingen en ideeën.'

Grote geld wordt verkozen boven ethische kwesties binnen sportmarketing

Voor (kleine) sportclubs is het een onvermijdelijk dilemma: kiezen tussen financiële overleving of de ethisch verantwoorde weg.