Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Hoe AI je merk kan redden

AI wordt vaak neergezet als killer van creativiteit. Daardoor gaan merken nog meer op elkaar lijken. Maar er is een andere kant. AI kan jouw merk net zo goed redden. Bijvoorbeeld door gaten in je vergiet te dichten.

Scott Galloway vs Rory Sutherland: is het merk dood?

Wat gebeurt er als 'digital guru' Galloway en 'mind-hacker' Sutherland botsen over de toekomst van het merk: is het tijdperk van het merk voorbij? Ik dook in hun argumenten en kom met een conclusie...

Creativiteit: Waarom AI ons onderbuikgevoel niet kan evenaren

Darmbacteriën houden niet alleen ons spijsverteringsstelsel in balans, maar spelen ook een cruciale rol bij creativiteit.

Een handleiding voor marketing in VUCA-tijden

Ik heb een nieuw acroniem geleerd: VUCA. Het staat voor Volatility, Uncertainty, Complexity and Ambiguity (vluchtigheid, onzekerheid, complexiteit en ambiguïteit) en kennelijk werd dit voor het eerst gebruikt in het begin van de jaren ‘90 door het Amerikaanse leger als reactie op de ineenstorting van de USSR.

Warc Global Ad Trends: ‘Nieuwsmedia worstelen omdat merken voorkeur geven aan veilige omgeving’

De advertising-industrie worstelt met een breaking news-probleem. De overvloed aan breaking news - van handelsoorlogen tot gewapende conflicten - trekt weliswaar publiek, maar geen adverteerders naar contentuitgevers en omroepen.

Act Good Report 2025: ‘Creativiteit als kracht voor verandering’

Voor de Act Good Report-ranglijst geen ingewikkelde criteria of categorieën, alleen geweldig werk voor het goede.

BrandZ Top 30 Most Valuable Dutch Brands: ‘Retailmedia van cruciaal belang voor categorieën Retail en Leisure’

Samen zijn de Top 30 Nederlandse merken nu 95 miljard dollar waard. De hoogste waarde die de Nederlandse ranking ooit heeft gezien.

Segmenteren kun je leren

Het generaliseren van doelgroepen op basis van sociodemografische factoren leidt tot fouten.

Kantars Creative Effectiveness Awards 2025: 4 creatieve trends

Coca-Cola, Desperados, broodmerk Freya's en Deliveroo doen het goed in het overzicht van marktonderzoekbureau Kantars van meest creatieve en effectieve advertenties van het jaar.

Warc Effective 100 – Beste campagnes onderstrepen belang van creatieve excellentie

De rode draad door de meest effectieve campagnes ter wereld wordt gevormd door een lange adem, het aanpakken van systemische uitdagingen en durven te innoveren met de customer journey.

Zoekaandeel blijkt wederom een belangrijke KPI

Les Binet heeft veel impact gehad op de wijze waarop merken worden gebouwd. Hij introduceerde onder meer een belangrijke KPI: het zoekaandeel ('Share of Search'). Maar hij onderzocht deze slechts voor drie categorieën. Een nieuw onderzoek voegt daar een vierde bij. En het ontdekt nieuwe verbanden.

Waarom brandsafety van een platform cruciaal is bij adverteren met video

Brandsafety is een belangrijk begrip binnen de advertentiemarkt, en dat is niet zonder reden. De plek waar jouw merk zichtbaar is, heeft namelijk invloed op de perceptie van jouw merk.