Babyboomers omarmen digitale content. Terwijl merken zich fixeren op Gen Z, ondergaat de welvarende babyboomgeneratie een mediaverschuiving.
Walenberg zal samen met Kel Koenen (CustomerFirst) Sjaak Hoogkamer opvolgen, hij was 12 jaar lang hoofdredacteur van MarketingTribune. Walenberg blijft daarnaast óók hoofdredacteur van dit platform, Marketingfacts. Allebei onderdeel van de uitgever BBP Media.
Op 4 oktober staat Amsterdam 12 uur lang in het teken van netwerken, inspiratie, talent en vooral het vieren van de bruisende creatieve industrie.
Een team van ontwikkelaars heeft meer dan een jaar aan de Weekplanner gewerkt: "moeilijkste aan een goede app ontwikkelen is om deze eenvoudig te houden".
Het kabinet-Schoof gaat de kansspelbelasting in Nederland in twee jaar tijd definitief met bijna 25 procent verhogen, naar een tarief van 37,8 procent. Daarmee krijgt Nederland niet alleen het hoogste kansspelbelastingtarief van Europa – we draaien er ook een legale, gezonde sector mee de nek om.
Met een bereik van 45% onder alle zakelijke beslissers in Nederland, voert De Telegraaf de lijst aan bij directieleden (45%) en C-level executives zoals CFO's (63%) en CEO's (50%).
Als kennispartner van DDMA wil TikTok een actieve rol spelen in het professionaliseren van de sector en bijdragen aan een sterkere marketingindustrie.
De wereld was te klein. Holland Casino "dreigde" met agressieve reclames als de kansspelbelasting omhoog zou gaan, en de uitgelokte reacties volgden. Mirjam Bikker van de ChristenUnie voerde uiteraard aan, met hooivork voorop in de mars tegen gokreclames! Maar zo vreemd was het nou ook weer niet wat Holland Casino zei, aldus Frank Op de Woerd.
Van een podcast over baanbrekende businessmodellen tot aan een podcast die zich richt op de strijd tussen grote mediabedrijven en techgiganten om dominantie in de digitale contentmarkt. Wij tippen onze favoriete podcasts van dit moment.
Toezichthouders hebben onderzocht of Meta gebruikers vooraf voldoende juiste en duidelijke informatie verstrekte om de gevolgen van hun keuze voor een betaald of ‘gratis’ account te kunnen beoordelen.
In 2024 telde het reclamefestival in Cannes zo’n 27.000 inzendingen. En met honderden winnaars over 30 categorieën is het niet te doen om alle casefilms te kijken. Geen zorgen, ik help je met een selectie van de 7 winnaars die er dit jaar écht bovenuit springen.
Terwijl het om miljoenen gaat waarschuwde Mark Ritson marketeers ooit voor precies dat: ze nemen hun eigen mediagebruik – dat helemaal niet representatief is voor hun doelgroep – als uitgangspunt.