Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

De zinloosheid van de onbegrijpelijke abri-poster

My bad, Katy Perry had ik inderdaad niet herkend in mijn vorige artikel over de zinloosheid van de generieke merkbelofte.

Zo werken die nieuwe creatieve AI-systemen

Waarom de nieuwe text-to-image tools ontwerpers en digitale creators in extase brengen.

Soeverein heersen over je eigen identiteit

Deel 4 van een zomerse bloemlezing uit het Marketingfacts Jaarboek 22-23. Zelf beschikken en besluiten over je data - hoe werkt de self-sovereign identity?

Linkedin lanceeert business manager, YouTube shorts steeds populairder

Er gebeurt veel in het social medialandschap en als marketeer wil je altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen. Gelukkig is er de social update van juni 2022!

Ik Google niet meer. Ik TikTok.

In Metagids #28 bespreekt Sander Duivestein de verschuiving in zoekgedrag naar TikTok. Is Google's zoekmachine zijn mojo kwijt?

Product Placement is een bedrijfstak van 23 miljard

Branded Entertainment begon twintig jaar geleden te schrijven over productplaatsing in tv-programma’s - nu is dat een trend. Alweer.

De zinloosheid van de generieke merkbelofte

Geen één klant zal zich herinneren waarvoor dat merk nu eigenlijk staat.

BeReal of Somewhere Good; Wát wordt Next Big Social Thing?

Iedere 6 jaar zorgt een nieuw groot platform voor een revolutie in het social media-landschap. Wat wordt de opvolger van Snapchat en Tiktok?

Marketeers in de transitie naar een duurzame wereld

Nog even over de 'zaak' Philip Morris. Sommige organisaties passen voor mij steeds minder goed in een duurzame wereld. Hoe ziet marketing in zo’n organisatie eruit? En zou ik er zelf marketeer willen zijn?

Het NIMA Marketingfacts Jaarboek 2022-2023 is los

Uitgegroeid tot een breed Jaarboek over héél marketing, voor zover mogelijk. Met nog altijd veel aandacht voor innovatie, dus ook veel need to know-digital. Het boek 2022-2023 is NU verkrijgbaar!

De volgende stappen na een jaar FC Mediacircus

Een jaar en 50 shows geleden zijn Robert Maaskant, Jos Govaart en ik begonnen met FC Mediacircus; een podcast over sport, media en business. Tijd voor een paar harde lessen over het opbouwen van een publiek. Uiteraard mogen jullie meelezen.

Wat doet een podcast voor een adverterend merk?

NRC Media en Mindshare deden onderzoek: 'Intuïtief voelen we allemaal wel aan dat het effect zal sorteren, maar feitelijke bewijsvoering was er nog niet.'