Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Babyboomers maken de overstap naar digitale content, maar merken blijven achter

Babyboomers omarmen digitale content. Terwijl merken zich fixeren op Gen Z, ondergaat de welvarende babyboomgeneratie een mediaverschuiving.

Imke Walenberg naast hoofdredacteur Marketingfacts ook hoofdredacteur online MarketingTribune

Walenberg zal samen met Kel Koenen (CustomerFirst) Sjaak Hoogkamer opvolgen, hij was 12 jaar lang hoofdredacteur van MarketingTribune. Walenberg blijft daarnaast óók hoofdredacteur van dit platform, Marketingfacts. Allebei onderdeel van de uitgever BBP Media.

ADNIGHT 2024: oftewel 12 uur lang creativiteit, inspiratie en feest

Op 4 oktober staat Amsterdam 12 uur lang in het teken van netwerken, inspiratie, talent en vooral het vieren van de bruisende creatieve industrie.

Onder de loep genomen: de nieuw gelanceerde Weekplanner in de Picnic app

Een team van ontwikkelaars heeft meer dan een jaar aan de Weekplanner gewerkt: "moeilijkste aan een goede app ontwikkelen is om deze eenvoudig te houden".

Nederland krijgt hoogste kansspelbelastingtarief van Europa en dat is een groot probleem

Het kabinet-Schoof gaat de kansspelbelasting in Nederland in twee jaar tijd definitief met bijna 25 procent verhogen, naar een tarief van 37,8 procent. Daarmee krijgt Nederland niet alleen het hoogste kansspelbelastingtarief van Europa – we draaien er ook een legale, gezonde sector mee de nek om.

Telegraaf belangrijke nieuwsbron voor directie en C-level

Met een bereik van 45% onder alle zakelijke beslissers in Nederland, voert De Telegraaf de lijst aan bij directieleden (45%) en C-level executives zoals CFO's (63%) en CEO's (50%).

TikTok versterkt relatie met de marketingsector door toe te treden als kennispartner van DDMA

Als kennispartner van DDMA wil TikTok een actieve rol spelen in het professionaliseren van de sector en bijdragen aan een sterkere marketingindustrie.

Kom maar op met die “agressieve campagnes” van Holland Casino

De wereld was te klein. Holland Casino "dreigde" met agressieve reclames als de kansspelbelasting omhoog zou gaan, en de uitgelokte reacties volgden. Mirjam Bikker van de ChristenUnie voerde uiteraard aan, met hooivork voorop in de mars tegen gokreclames! Maar zo vreemd was het nou ook weer niet wat Holland Casino zei, aldus Frank Op de Woerd.

4 x business en content podcasts die je moet luisteren

Van een podcast over baanbrekende businessmodellen tot aan een podcast die zich richt op de strijd tussen grote mediabedrijven en techgiganten om dominantie in de digitale contentmarkt. Wij tippen onze favoriete podcasts van dit moment.

Toezichthouders spreken Meta aan op informatie rond gratis account

Toezichthouders hebben onderzocht of Meta gebruikers vooraf voldoende juiste en duidelijke informatie verstrekte om de gevolgen van hun keuze voor een betaald of ‘gratis’ account te kunnen beoordelen.

De 7 Cannes Lions winnaars uit 2024 die je gezien móet hebben

In 2024 telde het reclamefestival in Cannes zo’n 27.000 inzendingen. En met honderden winnaars over 30 categorieën is het niet te doen om alle casefilms te kijken. Geen zorgen, ik help je met een selectie van de 7 winnaars die er dit jaar écht bovenuit springen.

De blinde vlek van menig marketeer: Mediaplanning & media-inkoop

Terwijl het om miljoenen gaat waarschuwde Mark Ritson marketeers ooit voor precies dat: ze nemen hun eigen mediagebruik – dat helemaal niet representatief is voor hun doelgroep – als uitgangspunt.