Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

The state of artificial intelligence; Richting AI-geletterdheid

Artificial intelligence ‘makes the clock tick’ in 2025. We ervaren een AI-wedloop, ‘AI herschrijft regels en rollen in marketing’ wordt gezegd. Intussen dwarrelt het stof al wat neer en kan worden vastgesteld wat je er intussen echt aan hebt en wat niet, waar deze ontwikkeling toe leidt en welke hiaten je zelf kan invullen. ‘AI verandert het vak, maar niet onze kern’

Hoe eenvoudige betaaloplossingen in een Jeton cash casino de klantbeleving verbeteren

In de digitale marketingwereld is het wegnemen van frictie cruciaal voor het succes van een merk. Betaalprocessen vormen vaak een struikelblok voor klanten: te ingewikkeld of omslachtig zorgt voor afhakers.

Een digitale versie van mezelf? We onderzoeken het. Dit is waarom.

Toen ik mezelf voor het eerst als digitale avatar terugzag, moest ik even slikken. Daar was ik dan, of eigenlijk: een versie van mij. Levensecht, maar volledig virtueel. Mijn stem, mijn gezicht, mijn manier van praten. Allemaal gedigitaliseerd door het team van Hibou. Samen met hen zijn we bij BBP Media, de uitgever van onder meer Marketingfacts en MarketingTribune, een bijzonder traject gestart: het verkennen van de mogelijkheden van ‘digital humans’ binnen marketing en media.

Waarom martech zelden doet wat het belooft en wat jíj eraan kunt doen

Digitale transformatie is vaak een 'uphill battle' door toedoen van een sterk IT-gerichte aanpak.

Hoe AI je merk kan redden

AI wordt vaak neergezet als killer van creativiteit. Daardoor gaan merken nog meer op elkaar lijken. Maar er is een andere kant. AI kan jouw merk net zo goed redden. Bijvoorbeeld door gaten in je vergiet te dichten.

Scott Galloway vs Rory Sutherland: is het merk dood?

Wat gebeurt er als 'digital guru' Galloway en 'mind-hacker' Sutherland botsen over de toekomst van het merk: is het tijdperk van het merk voorbij? Ik dook in hun argumenten en kom met een conclusie...

Opkomst virtuele invloed: Ethiek, representatie en de kracht van parasociale relaties

De wereld van influencermarketing verandert razendsnel met de komst van virtuele influencers. Deze digitale creaties bieden merken nieuwe mogelijkheden om diverse doelgroepen aan te spreken. Met deze innovaties rijzen ook belangrijke ethische vragen over representatie en de impact op gemarginaliseerde groepen.

Ook de cultuursector is wettelijk verplicht digitaal toegankelijk te zijn

Direct aan de slag met digitale toegankelijkheid: 10 tips voor de cultuursector.