Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Hoofd of hart?

Hoe kun je elektrische voertuigen voor een groenere toekomst het beste adverteren?

Dr. Martens: In tijden van crisis scoren iconische merken

Het merk zegt zijn marketinginvesteringen te gaan verhogen, wijzend op zijn sterke aanwezigheid op sociale media

5 manieren hoe je nudging kan gebruiken in online marketing

Nudging inzetten voor online marketing? Lees hier 5 manieren waarop je de keuze van jouw website bezoekers kan beïnvloeden.

Merkleiderschap door integriteit en waardecreatie

Zoals Giep Franzen in zijn SWOCC-publicatie Brandr beschrijft, zag de wereld voor de merkmanager er vroeger een stuk overzichtelijker uit.

Recensie: Het bestsellerboek

BRB, even een nieuw boek schrijven...Voor wie altijd al bestsellerauteur had willen worden, dit boek vertelt je hoe dat moet. De makkelijke én de moeilijker route.

Consument geeft bak meer geld uit na koffie

Komkommerkoffienieuws: Onderzoekers in Journal of Marketing bewijzen dat koopgedrag positief wordt beïnvloed, met name bij ‘hoog-hedonistische’ producten is dat het geval.

Reclamewerkingsmodellen Giep Franzen geven merken nog steeds houvast

Eind jaren 90 introduceerde Giep Franzen zijn zeven reclamewerkingsmodellen om adverteerders en hun bureaus te helpen beter te formuleren wat ze van een reclamecampagne konden verwachten.

Reclame voor online gokken wordt verboden – en dan?

Online gokken werd op 1 oktober 2021 legaal in Nederland en dat hebben we geweten.

3 alternatieve perspectieven op groei

Is er een andere manier om tegen groei aan te kijken dan omzet en winst alleen?

Een nieuw marketingperspectief op groei

Marketing als kind van de economie

“Hopelijk overwinnen meer marketeers hun angst voor tech en data!”

Benieuwd hoe jij als marketeer de komende jaren veel impact maakt in je werk? Ontdek de belangrijkste skills zijn om aan de slag te gaan!

Pricing Management: Waardebepaling in B2C en B2B

Deel 9 van een zomerse bloemlezing uit het Marketingfacts Jaarboek 22-23. Hoe kom je tot gefundeerde waardebepaling in B2C- en B2B-markten?