Wat als de resultaten van je A/B-testen niet kloppen? Wat als beslissingen worden genomen op basis van data die niet betrouwbaar blijken te zijn?
AI verandert van alles. Maar hoe reclamemakers ermee omgaan, is vooralsnog niet wereldschokkend. Ook al draait de hypemachine op volle toeren.
Door een sterk loyaliteitsprogramma op te zetten, verschillende campagnes uit te proberen en flexibel te blijven in het bijschaven van de strategie, komt inmiddels 15,7% van de omzet uit online aankopen.
Contentmarketing kan overweldigend voelen. Hoe zorg je voor een constante stroom aan relevante en waardevolle posts zonder je te verliezen in tijdrovende processen? Het antwoord ligt in slim hergebruik.
Binnen online marketing is flexibel zijn en durf van levensbelang om tot goede resultaten te komen. Het is verleidelijk om vast te houden aan een gedateerde en bewezen strategie en hier niet van af te wijken. Toch is het belangrijk om de basis op orde te houden, maar tegelijkertijd ruimte te creëren voor innovatie.
De Nederlandse economie draait om MKB’s, veel marketeers die er werken zijn zogeheten ‘lone wolves’; professionals die zo’n beetje in hun eentje of met weinig toch, het hele construct ‘strategische marketing overeind houden.
Te midden van een toename van mentale gezondheidsproblemen, de opkomst van giftige 'rolmodellen' en veranderende verwachtingen in het gezins- en beroepsleven, worstelen mannen met het herdefiniëren van hun rol. Aldus een recent rapport van Kantar.
De marketingkalender voor 2025 is nu beschikbaar om gratis te downloaden!
Greetz bestaat dit najaar twintig jaar. ‘Dat penetratie de belangrijkst drijver is voor groei was een echte een eye-opener', aldus Directeur Marketing Amal Kamar van het online kaartenmerk.
Influencers zijn een normaal onderdeel van de marketingmix geworden. En hun populariteit groeit nog steeds. Maar hoe belangrijk zijn influencers voor merken? Wat is er veranderd? Wat is uiteindelijk het effect? Waar moet je voorzichtig mee zijn?
Volgens Japke-d. Bouma zijn termen als "klantreis" vaak lege hulswoorden: concepten die hun glans verliezen door overmatig gebruik en een gebrek aan echte inhoud. Zijn we in de marketing- en communicatiewereld echt te ver doorgeschoten in ons gebruik van deze termen?
In zijn speech op 3 oktober bij het Festival of Marketing speelt marketinggoeroe Mark Ritson de rol van God en benoemt tien geboden, specifiek voor marketeers, ten behoeve van reclame-effectiviteit.