In een ware veldslag van soms tegengestelde belangen en hoog oplopende maatschappelijke discussie is het bijzonder als producten en merken langzaam een vaste positie veroveren in de mainstream van ons boodschappenmandje.
Goed leiderschap betekent dat de organisatie regelmatig de eerder gekozen strategie herijkt op de actuele marktomstandigheden, concurrentie en resultaten. Pas dan kan een organisatie succesvol blijven.
‘We gaan de afdeling Control niet uitleggen hoe zij hun functie moeten uitvoeren. Vaak zien we dat bij Marketing wel. Het is natuurlijk ook het mooiste vak in de wereld.’
Er zijn van die cases waarvan je weet dat ze binnenkort in elke presentatie staan. Dit is er eentje voor je presentatie over merkstrategie: hoe Nike zijn merkkracht om zeep hielp door in een digitale valkuil te vallen.
Marketeers liggen nu zelf ook op het strand, beklimmen een berg, lopen een trail in de Rocky Mountains of fietsen de Mont Ventoux op. Een mooi moment voor reflectie, hoe voorkomen we dat landen en steden nog meer gaan zuchten onder het juk van wereldwijd toerisme?
Het communiceren van duurzaamheid is tegenwoordig niet zonder uitdagingen. Marketingteams worden geconfronteerd met de noodzaak om geloofwaardig en authentiek te zijn, terwijl interne bedrijfsdoelen vaak conflicteren met duurzaamheidsinitiatieven. Hoe overbrug je de kloof tussen de groeiende vraag naar duurzaamheid en de realiteit binnen organisaties?
Uit recent onderzoek blijkt dat LinkedIn het snelst groeiende sociale mediaplatform is onder Nederlandse gebruikers. De toekomst van LinkedIn marketing biedt dan ook volop kansen voor bedrijven die bereid zijn te investeren in authentieke relaties en waardevolle content.
Hoe een marketingstrategie een goede marketingstrategie kan worden, met de drie elementen en content van Good Strategy.
Merken van elke omvang kunnen AR integreren in hun marketingstrategie. Want met de ontwikkeling van technologie, wordt deze ook toegankelijker.
Dit tweede deel is het vervolg van het olifantenpaadje voor het lezen van het boek Good Strategy Bad Strategy, en gaat verder met de drie elementen van een Goede Strategie.
Als Gen Z iets wil weten of begrijpen dan kunnen ze toch ook zelf moeite doen?
Een opstap voor een goede strategie, die in de bagage van elke manager past. Het boek Good Strategy Bad Strategy, van Richard Rumelt onder de loep genomen.