Hoe marketeers hun primaire doelstelling vaak uit het oog verliezen.
Les Binet en Peter Fields onderzoek The Long and the Short of It is populair geworden onder marketeers.
Demarketing is in de praktijk nooit verder gekomen dan een Postbus51 campagne, maar door het gebruik van de term heeft marketing zaken als consuminderen zich eigen, en daarmee ook onschadelijk gemaakt.
Guy van Liemt: 'Marketing is in essentie een filosofisch vak: je verdiepen in andere mensen. Om dat goed te kunnen, heb je ruimte bij jezelf nodig.'
Wie SEO als drijfveer heeft om content te maken, staat met 1-0 achter.
Ontdek Meta's Nieuwe Leadgeneratietools, Instagram introduceert GIFs in Reacties, LinkedIn helpt Creators en TikTok's Muziek Hub.
'Strategie toepassen is ook het met elkaar verbinden van de cultuur en de mensen. En ervoor zorgen dat iedereen aangesloten blijft.'
Op het moment dat je bij het consumeren van content jezelf betrapt op het stellen van de vraag: “Is deze content wel door een mens gecreëerd?"....
Onlangs besloot de European Marketing Confederation 27 mei uit te roepen tot International Day of Marketing. Het gesneer en gegnoef viel mee, omdat niemand het nieuws oppikte.
Maar het is wél te doen, mits je dat heel graag wil. Verse diplomahouder Jolanda Grootscholte: ‘Het is een transformatie die je ondergaat gedurende de opleiding. Op zowel persoonlijk als inhoudelijk niveau.’
Hoe 'de bloempot'; een marketingmodel ter vervanging van het klassieke strategisch marketingdenken, werkt voor PLNKTN en voor Moonback.
Succesvolle merken investeren tegelijkertijd in merkontwikkeling en promotie. Over hoe en in welke verhouding dat moet, is de laatste tijd veel te doen.