Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

NIMA zoekt respondenten groot internationaal onderzoek (5 minuten)

De insights die het onderzoek oplevert zullen ook van invloed zijn op het NIMA-programma.

Nieuwe beïnvloedingsinzichten van Robert Cialdini himself

Robert Cialdini stond samen met de beste beïnvloedingsexperts van Nederland op het podium van het AFAS Theater. Hier deelden ze hun meest recente inzichten.

Demand Generation eenvoudig uitgelegd met een boekwinkel

“Interessant dat Bookshop-model, ik kende het nog niet.” Ik stuurde mijn ‘docent’ Aldo Wink een model dat de dag ervoor nog niet bestond, logisch dus dat hij het nog niet kende...

Ingmar de Lange wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2022 met Sterk Digitaal Merk

‘Sterk Digitaal Merk’ is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot hét marketingboek van 2022.

‘We hebben de marketingwetenschap echt nodig’

De literatuurprijs wil het vak innoveren en verder brengen en is dus niet voor het beste marketingboek.

Van groene bedoelingen naar groen dóen

Duurzame gedragsverandering: Verslag NIMA Brein & Gedrag Community

‘Je slaapt niet alleen voor jezelf, maar ook voor elkaar’

Ilse Peters is Brand Manager bij Koninklijke Auping. Voor de MarketingTribune rubriek Mijn Marketing reageert zij op een aantal steekwoorden.

De Eco-Score: verduurzamen van het winkelmandje

Duurzamer boodschappen doen: veel mensen willen het, weinig mensen doen het.

Marketing-analyse begint met een data hack

Je hebt niet altijd eigen of gekochte data nodig om achter de juiste trends en ontwikkelingen te komen.

Marketing the Rainbow: Transmarketing

Deze week was het Transgender Awareness Week, die uitmondt in de Transgender Day of Remembrance: 20 november.

‘CMO even heel druk met AI en aantrekken personeel’

Vooral in Nederland ook veel aandacht voor mentale gezondheid van medewerkers.

Stoelriemen vast, hier komt 2023

Van recessie en gedonder in de supply chain tot bubbelsegmenten en haperende big tech: Marketeer wacht een boeiend jaar.