Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Brand Foundation: De fundering voor beweging

Veel bedrijven willen het fundament van hun merk vastleggen, zodat je een basis hebt waarop je verder kan bouwen.

SEO gaat verder dan het toevoegen van content aan je website

Je bent weken bezig geweest met een fraai webdesign, de eerste teksten staan live; wanneer weten de eerste bezoekers mijn website te vinden?

De Namarama Show met Matthijs Roumen [Podcast]

In deze podcast spreek ik met Matthijs Roumen, Strategy Director bij September (uiteraard, waarom die naam?) en dat is een bureau waar we zeker vaker van gaan horen.

De zinloosheid van de generieke merkbelofte

Geen één klant zal zich herinneren waarvoor dat merk nu eigenlijk staat.

Succesvolle video? Denk niet aan videoproductie!

Voor de beste videoresultaten is het belangrijk om video niet als losstaand marketingmiddel te zien dat zelfstandig al je doelen bereikt. We moeten anders naar video gaan kijken.

Merknaamstrategie – Over monomerken, multimerken en mengmerken

Deel 2 van een zomerse bloemlezing uit het Marketingfacts Jaarboek 22-23. Hoe komt je merk aan een naam?

Netflix: Meer merkbetekenis voor duurzaam succes

Om de problemen door de grote hoeveelheid opzeggingen het hoofd te bieden, overweegt Netflix de introductie van advertenties.

BeReal of Somewhere Good; Wát wordt Next Big Social Thing?

Iedere 6 jaar zorgt een nieuw groot platform voor een revolutie in het social media-landschap. Wat wordt de opvolger van Snapchat en Tiktok?

Marketingstrategie – De diagnose

Deel 1 van een zomerse bloemlezing uit het Marketingfacts Jaarboek 22-23. Wat bedoelt Ritson met Diagnose-Strategie-Tactiek?

Marketeers in de transitie naar een duurzame wereld

Nog even over de 'zaak' Philip Morris. Sommige organisaties passen voor mij steeds minder goed in een duurzame wereld. Hoe ziet marketing in zo’n organisatie eruit? En zou ik er zelf marketeer willen zijn?

Het NIMA Marketingfacts Jaarboek 2022-2023 is los

Uitgegroeid tot een breed Jaarboek over héél marketing, voor zover mogelijk. Met nog altijd veel aandacht voor innovatie, dus ook veel need to know-digital. Het boek 2022-2023 is NU verkrijgbaar!

Apple pakt z’n koppositie terug als ’s werelds meest waardevolle merk

De gezamenlijke waarde van 's werelds Top 100 meest waardevolle merken is het afgelopen jaar met 23% gestegen. Adyen als enig Nederlands merk opgenomen in de BrandZ Top 100 van Kantar.