Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

NIMA Marketingfacts Jaarboek krijgt een hoofdstuk 0

We zitten redactiebreed nogal in de ‘diagnose-fase’ en dan niet alleen de diagnose van data die je uit je eigen base trekt, maar ook de data die ontbreekt.

Product marketing: Heilige graal voor software- en techbedrijven?

Bedrijven zien in toenemende mate het concurrentievoordeel dat de inzet van product marketeers kan opleveren. Daarmee gaat de vraag naar deze specialisten door het dak.

Boekrecensie: Marketing in de nieuwe economie

De auteur koppelt de ondergang van marketing aan de oude economie om vervolgens de nieuwe economie te introduceren.

Volger of leider? Hier is het antwoord

Welke maatschappij vermarkt jij? Deel 4 (slot) in de serie over het moreel waardenkompas.

The Long and the Short: Hoe werkt dat nou?

Succesvolle merken investeren tegelijkertijd in merkontwikkeling en promotie. Over hoe en in welke verhouding dat moet, is de laatste tijd veel te doen.

Machtig mooi merk – Mepal

NIMA Regio Oost & Brand Design presenteren fijne marketingcase met hoofdrol voor rebranding en e-commerce

Bye bye SWOT-analyse

De 'bloempot' is een eenvoudig en intuïtief model waarmee marketing kan inspelen op snelle veranderingen én toch invloed kan uitoefenen op de koers die de organisatie vaart.

“Misschien moeten we marketing reframen: Het gaat om waarde”

In gesprek met Kirsten Andres, scheidend voorzitter/directeur van NIMA, het Nederlands Instituut voor Marketing.

Marketing is medeplichtig. En deel van de oplossing.

Het wordt tijd om 'Marketing for Good' eens stevig te gaan uitdragen. Dat vereist wel een complete paradigma-shift.

De 3 belangrijkste overeenkomsten en verschillen tussen UGC en influencer posts

Het draait om geloofwaardigheid, de relatie met volgers en de persuasieve intentie.

Boekrecensie: The Customer Leader

Moenaert en Robben hebben met dit boek een mooie bijdrage geleverd aan ons marketingvak. De stairway to heaven en keuzes van de klant als uitgangspunt.

Druk op marketingbudget maakt aantonen ROI cruciaal voor 77% CMO’s

Wisselende geluiden over economie en bedrijfsleven zorgen voor druk op marketingbudgetten.