Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Het Geheim van Strategie, door de Zonnebril van Marketing (deel 2)

Dit tweede deel is het vervolg van het olifantenpaadje voor het lezen van het boek Good Strategy Bad Strategy, en gaat verder met de drie elementen van een Goede Strategie.

Goede marketing gaat uit van massclusivity

Als Gen Z iets wil weten of begrijpen dan kunnen ze toch ook zelf moeite doen?

Het Geheim van Strategie, door de Zonnebril van Marketing (deel 1)

Een opstap voor een goede strategie, die in de bagage van elke manager past. Het boek Good Strategy Bad Strategy, van Richard Rumelt onder de loep genomen.

Expertise-first marketing en het belang van interne SME’s

Marketing en sales alignment is een van de stokpaardjes van menig B2B marketing guru maar in de praktijk is dit vaak niet genoeg. Althans, niet voor zakelijke dienstverleners met Knowledge Intensive Business Services (KIBS).

Waarom AI en menselijke creativiteit een gouden combinatie is

De input en interpretatie van marketeers blijven cruciaal voor effectieve campagnes en strategieën. Alles draait om het vinden van de juiste balans tussen AI en menselijke creativiteit binnen het marketingteam van de toekomst.

De 7 Cannes Lions winnaars uit 2024 die je gezien móet hebben

In 2024 telde het reclamefestival in Cannes zo’n 27.000 inzendingen. En met honderden winnaars over 30 categorieën is het niet te doen om alle casefilms te kijken. Geen zorgen, ik help je met een selectie van de 7 winnaars die er dit jaar écht bovenuit springen.

Dáárom werd SNS Bank de NIMA Marketing Company of the Year

'We geven mensen de kans om mee te denken over zaken die te maken hebben met hun functie, de organisatie of de markt. Zo komen we tot nieuwe inzichten, creatieve oplossingen en ideeën.'

De Koffiejongens: Op weg naar een koffieketen zonder CO2-emissie

2023 was een succesvol jaar voor De Koffiejongens met een enorme groeiversnelling. Dit jaar staan ze ook als spreker tijdens de ‘Nima Marketing Day’.

Eigentijds boek over traditionele marketingstrategie (recensie)

Een Customer Leader ben je door wat je doet, niet door wat je denkt of belooft. Dit boek is een inspiratie voor marketingstrategie als geheel.

HR meets Marketing ‘Goede medewerkers aantrekken gaat de hele organisatie aan’

Het aantrekken en verbinden van medewerkers vanuit een merk centraal zetten is essentieel.

Beloftes geloofwaardig overbrengen? Een lesje ‘practice what you preach’.

Het maken van beloftes is een krachtig middel om klanten aan je te binden. Maar je kan beloven wat je wilt, als de ander je niet gelooft heb je er niets aan.

Impact maken? Start Compounding!

Met enkele speldenprikjes overtuig je niemand. Je moet touchpoints stapelen om echt impact te maken. Wist je dat we soms over 40 of 50 touchpoints praten om een MQL te generen?