Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Hoe goed is jouw online strategie?

Hoe marketeers hun primaire doelstelling vaak uit het oog verliezen.

Brandformance: de synergie tussen branding en sales performance

Les Binet en Peter Fields onderzoek The Long and the Short of It is populair geworden onder marketeers.

Hoe marketing alles verpest (en wat wij daar als marketeers aan kunnen doen)

Demarketing is in de praktijk nooit verder gekomen dan een Postbus51 campagne, maar door het gebruik van de term heeft marketing zaken als consuminderen zich eigen, en daarmee ook onschadelijk gemaakt.

Werkgeluk : ‘Je ziet het pas, als je het doorhebt’

Guy van Liemt: 'Marketing is in essentie een filosofisch vak: je verdiepen in andere mensen. Om dat goed te kunnen, heb je ruimte bij jezelf nodig.'

Content hoort niet meer bij de SEO-afdeling te liggen

Wie SEO als drijfveer heeft om content te maken, staat met 1-0 achter.

Linkedin helpt creators

Ontdek Meta's Nieuwe Leadgeneratietools, Instagram introduceert GIFs in Reacties, LinkedIn helpt Creators en TikTok's Muziek Hub.

NIMA, met de C van Champagne

'Strategie toepassen is ook het met elkaar verbinden van de cultuur en de mensen. En ervoor zorgen dat iedereen aangesloten blijft.'

Lijd jij al aan ‘contentargwaan’?

Op het moment dat je bij het consumeren van content jezelf betrapt op het stellen van de vraag: “Is deze content wel door een mens gecreëerd?"....

Een Internationale Marketingdag, wie zit daarop te wachten?

Onlangs besloot de European Marketing Confederation 27 mei uit te roepen tot International Day of Marketing. Het gesneer en gegnoef viel mee, omdat niemand het nieuws oppikte.

NIMA C doe je niet in one day

Maar het is wél te doen, mits je dat heel graag wil. Verse diplomahouder Jolanda Grootscholte: ‘Het is een transformatie die je ondergaat gedurende de opleiding. Op zowel persoonlijk als inhoudelijk niveau.’

Bye bye SWOT-analyse (2)

Hoe 'de bloempot'; een marketingmodel ter vervanging van het klassieke strategisch marketingdenken, werkt voor PLNKTN en voor Moonback.

The Long and the Short: Hoe werkt dat nou?

Succesvolle merken investeren tegelijkertijd in merkontwikkeling en promotie. Over hoe en in welke verhouding dat moet, is de laatste tijd veel te doen.