Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

De grootste waarde die marketeers nu kunnen toevoegen is maatschappelijke waarde

Maar doen marketeers er verstandig aan om 'die verantwoordelijkheid' mee te nemen naar kantoor? Ja. Ze moeten wel.

Werkgeluk : ‘Je ziet het pas, als je het doorhebt’

Guy van Liemt: 'Marketing is in essentie een filosofisch vak: je verdiepen in andere mensen. Om dat goed te kunnen, heb je ruimte bij jezelf nodig.'

Vertrouwen kan ook te paard terúgkeren

De ultieme toegevoegde waarde is niet ongrijpbaar en heeft wel degelijk economische waarde. En ook beschaamd vertrouwen kan snel terugkeren.

NIMA, met de C van Champagne

'Strategie toepassen is ook het met elkaar verbinden van de cultuur en de mensen. En ervoor zorgen dat iedereen aangesloten blijft.'

Mens en robot in recruitment: Maakt AI recruiters overbodig?

Inmiddels moge het duidelijk zijn: Artificial Intelligence (AI) is géén hype.

NIMA C doe je niet in one day

Maar het is wél te doen, mits je dat heel graag wil. Verse diplomahouder Jolanda Grootscholte: ‘Het is een transformatie die je ondergaat gedurende de opleiding. Op zowel persoonlijk als inhoudelijk niveau.’

Marketing moet duurzaamheidsplannen gaan dragen

‘Marketeers moeten de kloof dichten tussen intentie en actie op het gebied van duurzaamheid’.

Diversiteit in beelden: Zo doe je het wél goed

Als je nu het reclameblok bekijkt, zie je veel meer mensen van kleur dan pakweg 3 jaar geleden. Harstikke mooi, maar waarom voelt het af en toe dan zo gemaakt?

Medewerkers zijn de beste influencers. Zeker in de B2B markt

'Het gaat niet zozeer om het plan maar om het startpunt: zie je je collega als digitaal billboard of als "thought leader" met een visie?

Hét Marketingfacts Jaarboek van class 2023 loopt nú van de pers

De elf bouwblokken waaruit het huis van marketing is samengesteld, wisselen af met duurzaamheid, diversiteit, waarde, purpose, employee branding, true pricing, marketing-ethiek, AI, contentmarketing; het zit er allemaal in.

Waarde is iets anders dan prijs

Hoe je inzichtelijk maakt wat product of dienst wáárd is, in plaats van kóst. 'Klantwaarde zichtbaar maken klinkt als common sense, maar is nog zeker geen common practice.'

Betere trainingen – help mee en vul de enquête in

We streven naar een leven lang ontwikkelen, maar hoe?