Onderzoek laat zien dat medewerkers met sterke vriendschappelijke relaties op het werk zich meer gedragen als merkambassadeur dan mensen zonder vrienden op het werk. Als je intern collegialiteit of zelfs vriendschap dus stimuleert, dan verbetert dat het welzijn, wat zich terugbetaalt in oprecht en authentiek ambassadeurschap.
Mijn suggestie aan beslissers en gebruikers die hun marketingaanpak met nieuwe technologie een boost willen geven: steek 50% tot 75% van je oriëntatie in met WIE je gaat samenwerken.
'In iedere keuze die je voor een merk moet maken zit een ethische component. Je raakt namelijk altijd aan de belangen, verwachtingen of waarden van je omgeving.'
Stilstaan is geen optie. Dit is jouw moment om te vertellen wat je wilt bespreken, en om te laten zien dat je realistisch, ambitieus en leergierig bent.
Er blijkt een kloof in AI-bewustzijn aanwezig te zijn: terwijl medewerkers de voordelen ervaren, realiseren velen zich niet dat AI het werk efficiënter maakt. Vooral in ons eigen land is er potentieel voor bedrijven om het begrip van AI te verdiepen.
Burn-out heeft niet alleen gevolgen voor de managers zelf, maar kan ook een aanzienlijke impact hebben op het (marketing)team en de organisatie als geheel. Uitgeputte (marketing)managers nemen slechtere beslissingen, hun creativiteit kan afnemen en de motivatie van hun team kan verminderen.
Bij CS, het Genootschap van Contentstrategen, kun je op 8 oktober inspiratie opdoen voor een creatievere (en betere) aanpak van je B2B content marketing.
Uit recent onderzoek blijkt dat werkgevers die hybride werken toestaan, juist profiteren van een hogere productiviteit onder hun medewerkers. Maar liefst 78% van de hybride werkers geeft aan dat hun productiviteit is toegenomen door deze manier van werken.
Je kunt het afdoen als iets dat overwaait of erop hopen dat alles weer normaal wordt, maar intussen gieren de kosten voor werving of retentie van personeel de pan uit.
De HR-opleiding en het bijbehorende HR-DNA brengen je niet ver in het huidige recruitmentlandschap. Hoe kan HR mee-evolueren?
De snelheid waarmee kunstmatige intelligentie (AI) een transformatie marketing aanjaagt, is ongekend. Daar sta je dan, aan het roer van deze verandering met de taak om zowel de huidige als toekomstige marketingfuncties binnen je team vorm te geven.
In de snel evoluerende marketingwereld staat één vraag centraal: waarom? De purpose. Waarom doet een organisatie wat het doet. En hoe vertaalt zich dit naar waarde voor zowel klanten als de organisatie zelf?