Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Nederland stijgt 11 plaatsen in Warc Media 100

Nederland stijgt 11 plaatsen in de Warc Media 100 editie van 2024. De beste campagnes maken gebruik van partnerships.

Onlinebestedingen stijgen enorm, tv-reclamemarkt daalt, dit zijn de cijfers 2023

In 2023 kwamen de bestedingen in de tv-reclamemarkt uit op € 922 miljoen, een daling van 5,6% ten opzichte van 2022. Onlinecijfers rijzen de pan uit.

Social media centraal als sportkanaal

Uitgaven aan sportmediarechten stijgen waarschijnlijk naar 61 miljard dollar, maar zorgen ook voor dilemma's voor adverteerders.

Marketing the Rainbow: Regenboog & Taal

Veel groepen hebben een eigen taal ontwikkeld, althans woorden en uitdrukkingen. Maar hoe staat het met de regenboog en taal?

Nieuwe NMO Kijkonderzoek klaar voor de toekomst

Over de vernieuwingen in het kijkonderzoek en de gefaseerde introductie naar een completer beeld van kijken met nieuwe meters in een groter panel.

De winnende strategie achter brand love

Lees gauw verder als je de winnende strategie achter brand love wil ontdekken! (Spoiler-alert: het is ingewikkelder dan je verwacht).

Quatorze juillet: 7 prijswinnende campagnes bij Cannes Lions met inspirerend digitaal gebruik

Het reclamefestival in Cannes telde dit jaar 875 winnaars uit bijna 27.000 (!) inzendingen. Als je zin hebt om van alle winnaars de casefilms te bekijken, ben je zo'n 80 uur verder.

Waarom je je als marketeer druk moet maken over awardshows

Heb je twijfel of een awarduitreiking binnenkort plaatsvindt? Kijk dan op LinkedIn.

Genoeg van reclame

Is reclame verworden tot een instrument om burgers en consumenten te manipuleren en behoeftes te creëren? Lees dit boek en bepaal hoe je hier zelf in staat.

Hoe betekenisvolle merken groots scoren bij Cannes Lions

Er gebeurt iets magisch aan de Franse kust. Dompel je onder in de vele casefilms met indrukwekkende cijfers en creatieve concepten, dan zal meer blijven plakken dan enkel een flinke dosis inspiratie.

Chilling effects: Wat zijn ze en waarom zijn ze van belang voor reclame?

Consumenten zijn daadwerkelijk bereid hun gedrag aan te passen om dataverzameling voor reclame te ontwijkenMarketeers en communicatieprofessionals zien het gebruik…

Into The Woods episode 4: Duurzaam en bewust adverteren

Reclame: Voor sommigen een vies woord, maar wel belangrijk - Hoe kun je dit bewuster doen?Vandaag gaan we het hebben…