Het overzicht van ‘s werelds meest bekroonde creatieve campagnes en bureaus vormt een jaarlijkse bron van inspiratie en een benchmark voor de creatieve industrie.
Elke succesvolle campagne begint met één essentieel document: de briefing. Maar wat maakt een briefing écht goed?
In 2024 telde het reclamefestival in Cannes zo’n 27.000 inzendingen. En met honderden winnaars over 30 categorieën is het niet te doen om alle casefilms te kijken. Geen zorgen, ik help je met een selectie van de 7 winnaars die er dit jaar écht bovenuit springen.
Nederland stijgt 11 plaatsen in de Warc Media 100 editie van 2024. De beste campagnes maken gebruik van partnerships.
In 2023 kwamen de bestedingen in de tv-reclamemarkt uit op € 922 miljoen, een daling van 5,6% ten opzichte van 2022. Onlinecijfers rijzen de pan uit.
Uitgaven aan sportmediarechten stijgen waarschijnlijk naar 61 miljard dollar, maar zorgen ook voor dilemma's voor adverteerders.
Over de vernieuwingen in het kijkonderzoek en de gefaseerde introductie naar een completer beeld van kijken met nieuwe meters in een groter panel.
Lees gauw verder als je de winnende strategie achter brand love wil ontdekken! (Spoiler-alert: het is ingewikkelder dan je verwacht).
Het reclamefestival in Cannes telde dit jaar 875 winnaars uit bijna 27.000 (!) inzendingen. Als je zin hebt om van alle winnaars de casefilms te bekijken, ben je zo'n 80 uur verder.
Heb je twijfel of een awarduitreiking binnenkort plaatsvindt? Kijk dan op LinkedIn.
Is reclame verworden tot een instrument om burgers en consumenten te manipuleren en behoeftes te creëren? Lees dit boek en bepaal hoe je hier zelf in staat.
Er gebeurt iets magisch aan de Franse kust. Dompel je onder in de vele casefilms met indrukwekkende cijfers en creatieve concepten, dan zal meer blijven plakken dan enkel een flinke dosis inspiratie.