Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Hoe betekenisvolle merken groots scoren bij Cannes Lions

Er gebeurt iets magisch aan de Franse kust. Dompel je onder in de vele casefilms met indrukwekkende cijfers en creatieve concepten, dan zal meer blijven plakken dan enkel een flinke dosis inspiratie.

Chilling effects: Wat zijn ze en waarom zijn ze van belang voor reclame?

Consumenten zijn daadwerkelijk bereid hun gedrag aan te passen om dataverzameling voor reclame te ontwijkenMarketeers en communicatieprofessionals zien het gebruik…

Into The Woods episode 4: Duurzaam en bewust adverteren

Reclame: Voor sommigen een vies woord, maar wel belangrijk - Hoe kun je dit bewuster doen?Vandaag gaan we het hebben…

Kan je nog wel een commercial plaatsen op het SBS van mevrouw Meiland?

Afgelopen week zag ik een verhaal over de grote Vlaamse schilder Rubens die de meesten zullen kennen van zijn vrouwenfiguren.…

Wat gebeurt er als merken stoppen met adverteren?

Mark Ritson: vergelijk Coca-Cola maar eens met P&GMerken die een reclamepauze inlassen, zien hun verkoop na een jaar gemiddeld met…

Lachen om een lijk

Nieuwe 'Even Apeldoorn bellen' is helaas niet grappigWat kan er misgaan? Een merk dat bekend staat om zijn spraakmakende campagnes.…

Merkvraag 16: waarom maken digitale vernieuwers steeds vaker reclame?

Wekelijks bespreek ik op Marketingfacts een primaire merkvraag. Deze gaat over reclame: vernieuwende, digitale merken gebruiken slimme growth hacking, met hun bijzondere…

Nieuw onderzoek toont: hoe creatiever, hoe effectiever

The Effectiveness Code is een pageturner voor elke marketeer en reclamemakerDeze week publiceerden Cannes Lions en Warc de whitepaper The Effectiveness…

Waarom Corendon er niets van bakt en Koopmans wel

Hoe start je na de crisis je merkcampagne weer op en haak je dan in op corona of niet?Nu de…

Wat moet je als merk nou met corona?

Drie strategieën voor merkcommunicatie tijdens de COVID19-crisisDe merken die blijven adverteren in een crisis komen er sterker uit. Zoveel is…

Hard werken: het domste dat je kunt doen

Tien Dingen Die Ze Je Niet Vertellen Over Reclamemaken, Voordat Je Eraan Begint (4)Reclamemaker Herbert van Hoogdalem heeft de brandende ambitie om…

De magische formule voor reclamemakers

Tien Dingen Die Ze Je Niet Vertellen Over Reclamemaken, Voordat Je Eraan Begint (3)Reclamemaker Herbert van Hoogdalem heeft de brandende ambitie om…