Nederland stijgt 11 plaatsen in Warc Media 100

Nederland stijgt 11 plaatsen in de Warc Media 100 editie van 2024. De beste campagnes maken gebruik van partnerships.

22 maart 2024, 12:00 1145 x gelezen

De Warc Media 100 editie 2024 is verschenen, een wereldwijde benchmark die een overzicht biedt van de meest bekroonde campagnes en mediabedrijven wereldwijd. De top 100 is gebaseerd op de resultaten van de, volgens Warc, belangrijkste mondiale en regionale awards.

De winnaars per categorie op een rijtje:

Campagne: Phone It In van PHD Auckland en Colenso BBDO Auckland voor Skinny

Bureau: Mindshare New York

Netwerk: PHD Worldwide

Holding company: WPP

Adverteerder: Unilever

Land: VS

Merk: Dove

Amy Rodgers, Head of Content bij Warc Creative: ‘De Warc Media 100, ranglijsten van de beste campagnes en mediabedrijven, zijn een inspiratiebron voor de manier waarop het gebruik van media door een campagne van invloed kan zijn op het succes van het merk en de samenleving. Een aantal van de beste campagnes van dit jaar maakten gebruik van partnerships om de impact op het publiek te vergroten. Bijvoorbeeld Pre Loved Island – EssenceMediacom London/McCann London voor Ebay en 2e plaats in de rubriek Campagne – werkte samen met het Britse tv-programma Love Island om tweedehands kleding mainstream te maken. Ook een mooi voorbeeld is dat van de Argentijnse NGO Alma en de samenwerking met voetballer Leonardo Sigali om het bewustzijn voor de ziekte van Alzheimer te vergroten. Dove’s #TurnYourBack van McCann Warsaw werkte samen met 68 influencers, waaronder Gabrielle Union, om de boodschap van body positivity verder te verspreiden.

Sinds 2009 werk ik voor MarketingTribune als redacteur, eindredacteur en beeldredacteur voor blad, site en events.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!