-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Exclusieve kansen met ephemeral content
Ephemeral content: één van de laatste trends in de eeuwig groeiende lijst met marketing buzzwoorden. Ephemeral content is content met een korte levensduur, niet permanent dus, zoals foto’s en video’s in de Instagram-, Snapchat- en Facebook Stories. Maar wat houdt het precies in, en hoe kun je ephemeral content verwerken in je marketingstrategie?
-
Felle strijd tussen social media: kansen voor Vero en beeldbellen
In hun onderlinge strijd om de aandacht weten social media soms van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen. Dus profileren ze zich tegenwoordig bijna allemaal met Stories (je hebt het de afgelopen maanden vaak kunnen lezen in onze zaterdagse rubriek De Week Op Social, waarover meer aan het eind van deze blogpost), maar ze experimenteren ook met nieuwe diensten: zo zou Instagram werken aan een Video Call-functie. Appen, verhalen, bellen: verloopt straks al onze communicatie via social media? En wie wint de strijd?
-
De week op social: gratis reclame op Snapchat, Google lanceert adblocker en zoeken naar Stories
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel. Met ditmaal het volgende nieuws: gratis adverteren op Snapchat, Google blokkeert advertenties, Stories vindbaar via Google, nieuwe foto-tool voor Facebook Stories en lokaal brekend nieuws op Twitter.
-
Snapvertisement, snap jij het?
Snapchat is upcoming, dat kunnen we niet meer ontkennen. Steeds vaker zien we campagnes voorbij komen van grote merken. Kijkend naar Snapchat-marketing zie je dat adverteren op het platform ('snapvertisement') in de VS al volledig is geadopteerd. Onduidelijk is waarom Snapchat in Nederland nog niet zo trending is als in Amerika, maar het is absoluut een gat in de markt. Dit is dus hét moment om de Snapchat-trein te pakken. Maar hoe maak je er optimaal gebruik van?
-
De week op social: Instagram krijgt deelknop, Snapchat lanceert event-lenzen en Twitter blijft kort
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel. Met deze week: tweets blijven kort ondanks de introductie van 280 karakters, Instagram krijgt Cinemagraph-feature en 'regram-knop', Snapchat biedt event-specifieke gezichtslenzen en webwinkels kunnen collecties verkopen op Instagram.
-
De week op social: Twitter verkoopt Moments, bitcoin-verbod Facebook en automatische posts Instagram
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel. Met deze week: Instagram geeft bedrijven API om automatisch te posten, Facebook verbiedt advertenties voor crypto-valuta, Twitter rolt gesponsorde Moments uit, Snapchat verwijdert de witte rand rondom foto's uit je bibliotheek en Instagram voegt zowel Carousel-advertenties als de 'Type-modus' toe aan Stories.
-
Social media in Nederland 2018: uittocht van jongeren op Facebook
De onderbuik riep het al langer, maar nu is het voor het eerst ook overtuigend aangetoond in de data: jongeren keren Facebook de rug toe. Het dagelijks gebruik van Facebook onder jongeren neemt sterk af, ten faveure van met name Instagram en Snapchat. Dat blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2018, het grootste trendonderzoek naar het gebruik van social media in Nederland, uitgevoerd door Newcom Research.
-
De week op social: Facebook filtert nieuws, Snapchat Stories is overal en Google test Bulletin
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel. Met deze week: alweer een aanpassing van de Facebook-nieuwsstroom, Snapchat brengt Stories naar mensen zonder Snapchat, Instagram lanceert gif-stickers, Twitter 'cropt' via machine learning, een nieuwe soort posts op Facebook en een test van Google met een lokaal nieuwsplatform genaamd Bulletin.
-
De week op social: Videobril voor Facebook, Instagram en Youtube en Instagram Stories op WhatsApp
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Acton introduceert zonnebril voor videoberichten via Facebook, YouTube en Instagram, Instagram test posten van Stories op Whatsapp, Snapchat overweegt gebruikers minimaal 3 seconden naar videoadvertenties te laten kijken en Instagram voegt live videofeature toe aan Direct.
-
De week op social: meer muziek op Facebook, Snap’s filteradvertenties en ‘engagementbait’ bestraft
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Facebook bestraft engagementbait, Facebook zet gezichtsherkenning in voor het managen van je identiteit, Facebook partnert met Universal Music in deal om rechtenvrije muziek aan te bieden, Snapchat lanceert gesponsorde filters met animaties en Twitter voegt nieuwe Direct Message API-features toe.
-
De week op social: #‘s volgen op Insta, bedrijvenaccounts op WhatsApp en meer AR op Facebook en Snap
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Instagram introduceert hashtags die je kunt volgen, WhatsApp introduceert drie verificatieniveau's voor bedrijven, Facebook opent Augmented Reality Studio voor iedereen, Snapchat lanceert Augmented Reality Tool 'Lens Studio' en Facebook maakt videocontent beter zichtbaar in de feed.
-
De week op social: Snapchat redesign, YouTube Stories en Instagram Regram-knop
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Facebook test Messenger Broadcast voor bedrijven, Snapchat rolt een volledig redesign uit, Instagram test een regram-knop, YouTube test een variant van Stories voor creators en Facebook introduceert tool voor faciliteren mentorschap.
-
Maak kennis met het nieuwe Snapchat
Sinds Snapchat naar de beurs is gegaan, vallen de cijfers tegen. De groei gaat niet zo snel als verwacht en daardoor vallen de inkomsten tegen. Op Wall Street zijn ze van mening dat de groei van Snapchat tegenviel doordat de app zo moeilijk in gebruik is. Oudere generaties zouden er niets van snappen. Dat heeft Snap Inc. proberen op te lossen. Volgens het bedrijf wordt de social nu van de media gescheiden en wordt het allemaal een stuk persoonlijker.
-
De week op social: live op Insta met je vrienden, Facebook blijft een copycat en Twitter Bookmarks
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Instagram voegt uitnodiging voor deelname livestream toe, Messenger introduceert betalen met PayPal via chatextensie, Facebook lanceert chatbotcompetitie, Messenger verbetert fotokwaliteit met 4K foto's, Twitter noemt Save for Later-feature 'Bookmarks' en Messenger test kopie van Snapchat Streak.
-
Nu ook in Nederland: on-demand geofilters van Snapchat
Je hoeft een concertzaal met een popartiest maar binnen te lopen en je zult honderden mensen foto’s of video’s zien maken via Snapchat. Veel jongeren gebruiken het al, maar het toevoegen van overlays (geofilters) maakt het voor jongeren nog aantrekkelijk om Snapchat te gebruiken. Met deze geofilters over je foto’s of video’s kun je namelijk aan je vrienden tonen waar of bij welke bezienswaardigheid je bent. Voor marketeers is dit uiteraard de uitgelezen kans om brand awareness en engagement te creëren bij deze jonge doelgroep. Gelukkig zijn de filters sinds deze week ook beschikbaar in Nederland.