-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
De leukste inhakers van 2020 op een rijtje
Inhakers zijn een leuke manier om onder de aandacht te komen. Ze toveren een lach op je gezicht, je geeft het bericht een like of reactie en dat zorgt voor bereik. Missie geslaagd, toch!? Ja, maar het lijkt makkelijker dan het is. Het moment en het verrassingseffect spelen een grote rol bij de effectiviteit van een inhaker. Er is dus niet alleen creativiteit nodig, maar ook een gevoel voor timing. In dit artikel zetten we de leukste inhakers van 2020 op een rijtje gezet.
-
Lead Gen Forms, de beste manier om leads te werven
Het vinden van nieuwe leads en klanten is één van de grootste uitdagingen voor B2B-organisaties. Vergeet outbound bellen, vergeet netwerkborrels en advertenties in nieuwsbladen. Zet in op Lead Gen Forms en krijg dagelijks nieuwe leads. Gemiddeld leveren Lead Gen Forms zes keer meer leads op. We hebben zelfs cases waarbij de cost per lead zestien keer lager lag.
-
Binnenkort op Facebook en Instagram: gratis je eigen webwinkel
Facebook introduceert dit jaar verschillende gratis tools om, naar eigen zeggen, kleine lokale bedrijven die in gevaar komen door de coronacrisis te helpen. Facebook ziet mogelijkheden hen te helpen door gratis tools aan te bieden om producten te verkopen via Facebook en Instagram. Webwinkelmogelijkheden dus! Dit zijn ze.
-
Social Update: steun van TikTok tot Twitter voor bestrijding coronavirus
Ook in deze nare tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende sociale media. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. In dit artikel besteden we aandacht aan de massale steun van de 'socials' voor de bestrijding van het coronavirus, maar ook aan nieuwe features van Facebook en LinkedIn.
-
Tok-tok-tok-tok! Overdreven marketing-gekakel over TikTok
Het succes van video-app TikTok onder tieners is een doorn in het oog van Facebook (Instagram) en Google (YouTube) die het aantal jonge gebruikers zien dalen. Zal het ze lukken om TikTok onschadelijk te maken door het te kopiëren met apps als Lasso en Firework? Een overname is eveneens een beproefde strategie, maar die mislukte. Wordt TikTok de Facebook- én YouTube-killer? En zo niet, wat leert de app ons dan wel?
-
Zo voert Facebook strijd tegen misleidende ‘celeb-bait’ advertenties
Achter de schermen is Facebook al geruime tijd bezig om misleidende advertenties van het platform te weren. De oplichters achter deze advertenties proberen op geavanceerde manieren gebruikers geld afhandig te maken. "We zetten ons vol in om oplichters te stoppen en misbruik van Facebook te voorkomen", schrijft Arno Lubrun, Country Manager Facebook Benelux, vandaag in een gastblog op Marketingfacts. Hoe gaat Facebook precies te werk?
-
Kijkje achter de schermen bij Instagram Shopping
Tijdens het Amsterdam Dance Event (ADE) heeft Facebook in hartje binnenstad een House of Instagram ingericht. Marketingfacts was er vrijdag aanwezig en voelde zich toch een beetje ontheemd tussen al die piepjonge influencers. Toch was het een must: Facebook vertelde uitgebreid over advertising, privacy en Augmented Reality, maar vooral over Instagram Shopping.
-
Deze Facebook-update wil je écht niet missen
Bijna dagelijks worden de verschillende sociale media verder vernieuwd. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen we maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Deze maand staat volledig in het teken van Facebook. Er zijn binnen de Facebook Family of Apps (FFOAS) veel nieuwe ontwikkelingen die de manier van adverteren (weer) drastisch kunnen gaan veranderen.
-
De take-aways van het Congres Instagram & Facebook Marketing
Afgelopen donderdag (6 juni 2019) was het weer tijd voor het Congres Instagram en Facebook Marketing, dit jaar gehouden in het OBA Theater in Amsterdam. Het was een dag met veel interessante sprekers. De beste take-aways van de dag, van keynote-sprekers Dorit Roest (influencer-marketing), Peter Minkjan (videohacks) en Sybren Smith (Facebook-algoritme), waar je direct mee aan de slag kunt.
-
Waarom het nooit saai is in marketingland
Hij is er: het Marketingfacts Jaarboek. Woensdag hielden we hem ten doop op het zonnige terras van Tolhuistuin, restaurant annex popzaal aan de noordoever van het IJ. Naast onze vakblog brengen we al veertien jaar lang een jaarboek uit. De essentie van marketing, aangevuld met cijfers en cases. Als aftrap lees je hier een voorpublicatie over trends die het marketingvak fundamenteel veranderen.
-
Welke gevolgen heeft Campaign Budget Optimization voor Facebook-advertising?
Vorig jaar werd het al geïntroduceerd als optie in je Facebook-campagne: Campaign Budget Optimization. Facebook’s Help Center meldt dat eind dit jaar het punt is aangebroken dat we geen keuze meer hebben en dat Campaign Budget Optimization de enige manier wordt om je budget in te stellen. Welke gevolgen heeft dit voor jou als social advertiser?
-
WhatsApp opent deuren voor adverteerders
Adverteerders opgelet: WhatsApp is bereid om de deuren open te zetten voor adverteerders. In de nieuwe servicevoorwaarden geeft WhatsApp aan meer te gaan samenwerken met Facebook, om zo de kwaliteit en de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren. Interessant voor marketeers, maar hiermee breekt het bedrijf wel een belangrijke belofte.
-
Facebook Analytics weet meer door omnichannel data
Benieuwd hoe je doelgroep zich beweegt tussen verschillende kanalen op de website, de Facebook-pagina of mobiele app, voordat er een conversie plaatsvindt? Facebook Analytics heeft een nieuwe feature gelanceerd tijdens de F8 2018 Developer Conference die het mogelijk maakt om de customer journey van een bezoeker inzichtelijk te maken, via omnichannel data.
-
Proactief op social media: goede webcare of privacyschending?
In een tweet uit 2014 aan T-Mobile laat consument en vlogger James Yammouni weten – in een iets andere bewoording – niet zo tevreden te zijn met de dienstverlening van het telecombedrijf. Daarop ziet concurrent Verizon haar kans schoon en tweet naar James dat hij bij hen meer dan welkom is als klant. Een mooie toepassing van social media monitoring tools en slimme marketing! Of is het privacyschending?
-
Wordt oproep Lubach een ramp voor je social media-strategie?
Arjen Lubach deed afgelopen zondag in zijn tv-programma 'Zondag met Lubach' een oproep aan Nederland om massaal Facebook te verlaten. Met het event Bye Bye Facebook wil hij zoveel mogelijk mensen aansporen om vandaag om 20.00 uur hun Facebook-profiel te verwijderen. Voor veel organisaties vormt dit sociale netwerk een belangrijk onderdeel van hun social media-strategie. Wat zijn voor hen de gevolgen als écht iedereen Facebook verlaat?