ReclameReview: Gun jezelf gemak (Centraal Beheer)

15 mei 2019, 13:00

Naast de welbekende succescampagne ‘Even Apeldoorn bellen’ heeft Centraal Beheer ook nog een campagne met de vorig jaar geïntroduceerde slogan ‘Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?’ In deze commercial wordt de dienst Klushulp onder de aandacht gebracht onder het motto ‘Gun jezelf gemak’.

Credits

Bureau: DDB Unlimited

Verantwoordelijk bij klant: Peggy Spaapen, Sr. Manager Strategie Merkpositionering & Marketing

Doelstelling

De claim ‘Gun jezelf gemak’ van Centraal Beheer laden.

Uitwerking

Volgens Centraal Beheer zelf: “Tja, die hoge dakgoot. Die moet nodig schoon. Maar je ziet er echt tegenop, zeg maar. Of je dochter die op kamers gaat. Hoe krijg je die spullen allemaal die rare trap op? Vooral dat bankje. Of onderweg met je auto heb je ineens geen fut meer. In je voorband. Relax. Er is altijd een oplossing dichtbij. Gun jezelf het gemak van Centraal Beheer.”

Oordeel

Nee, dit is hem niet hoor. Je kunt als afzender wel zeggen dat deze campagne naast ‘Even Apeldoorn bellen’ staat, maar daar heeft de doelgroep geen boodschap aan. Die gaat vergelijken. En dan is deze uitwerking dus he-le-maal niks.

“Wat doet Centraal Beheer nu eigenlijk voor me qua gemak?”

Het wordt totaal niet duidelijk wat Centraal Beheer nu eigenlijk voor je doet qua gemak. Je veters strikken? Je zwembroek aantrekken? Nee, dat dan weer niet. Maar ze kennen wel iemand die je dakgoot kan verschonen of je kan helpen met verhuizen, blijkbaar. Hoe weet ik als kijker nu waarvoor ik de Klushulp van Centraal Beheer kan inschakelen? En als ik dat wil, hoe moet dat dan? Deze commercial vertelt het me niet.

Eigenlijk heeft Scato van Opstall in zijn Adformatie-column precies omschreven wat er allemaal mis is aan deze commercial. Ik deel zijn mening volledig, inclusief zijn tips om het de volgende keer beter aan te pakken.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Piet

    Heb deze nu een aantal keer gezien, maar ik wist niet dat deze van Centraal Beheer was.


    15 mei 2019 om 13:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief