Podcast: de kritische blik van Tadek Solarz

Floris Hülsmann (Namarama Show) interviewt een tegendraadse marketingman

Podcast: de kritische blik van Tadek Solarz

De productieve Marketingfacts-blogger Tadek Solarz is een marketingman met een kritische blik, met een mening die vaak dwars tegen alle andere meningen ingaat. In deze aflevering van podcast-serie De Namarama Show gaat copywriter en naamexpert Floris Hülsmann in gesprek met hem. Over online als heilige graal, merkbouw en het omvallen van merken.

Deze keer in de Namarama Show: Tadek Solarz. Dat is nog eens een mooie naam. Hij noemt zichzelf 'marketingman' en loopt al heel wat jaartjes mee in de reclamewereld. Met zijn bureau Creative Marketing Group (CMG) in Leeuwarden knoopt hij meerdere bedrijven aan elkaar die vanuit verschillende invalshoeken marketing verzorgen voor diverse klanten.

Het leuke is dat Solarz een mening over marketing heeft die soms dwars tegen alle andere meningen ingaat. Op Twitter en op zijn blogs op DWVTS en Marketingfacts hoor je een ander geluid. Waar iedereen naar rechts kijkt, kijkt Solarz naar links, en andersom. Nieuwsgierig en vol vragen gaat hij op zoek naar antwoorden. Is online wel de heilige graal waar bedrijven door kunnen blijven bestaan? Of is het helemaal niet zo onnatuurlijk als er af en toe een winkel (zoals Intertoys) omvalt? Zeggen de mensen uit de bureauwereld wel wat ze echt denken? En zijn er nog wel merken die écht snappen hoe je een merk bouwt en compleet maakt?

"Waar iedereen naar rechts kijkt, kijkt Tadek Solarz naar links, en andersom"

Solarz is gevoelig voor vorm en inhoud. Hij mist het ambacht wat in de beginjaren nog zo gewoon was. Want gevoelig voor design zijn we allemaal, maar vaak kunnen we dat niet in woorden vangen. Hij zal niet beweren alle antwoorden in huis te hebben, maar zijn kritische blik kan voor een hoop mensen toch verfrissend werken. 


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.