Content is het leukste – om te maken én consumeren – als je ongebruikelijke keuzes durft te maken. Dat was altijd zo. In een tijdperk van dertien-in-een-dozijn AI is creatief kiezen zo mogelijk nog belangrijker. Bij het Genootschap van Contentstrategen schuiven deze maand twee content marketeers aan die het net even anders durfden te doen en daarmee een Grand Prix Content Marketing in de wacht sleepten.
In de Verenigde Arabische Emiraten en Brazilië is het aantal podcastluisteraars groter dan radioluisteraars.
Van video tot YouTube, AI en betaalmuren, langlopend versus kort en mentale gezondheid als snelgroeiend genre.
Contentmarketing kan overweldigend voelen. Hoe zorg je voor een constante stroom aan relevante en waardevolle posts zonder je te verliezen in tijdrovende processen? Het antwoord ligt in slim hergebruik.
Hoe val je op in een 'saaie' markt? Senior Content Strategist Lonneke vertelt over hoe je creatief blijft, over de samenwerking tussen marketing en sales en hoe je je als organisatie kunt onderscheiden in een concurrerende markt.
Tegenwoordig luisteren we de hele dag podcasts. Af en toe nemen we zelfs de tijd om iets echt te lezen, zoals deze post. Maar hoeveel gaver is het om dat te combineren? Met AI natuurlijk.
Van een podcast over baanbrekende businessmodellen tot aan een podcast die zich richt op de strijd tussen grote mediabedrijven en techgiganten om dominantie in de digitale contentmarkt. Wij tippen onze favoriete podcasts van dit moment.
"Ik ga je hier niet vertellen hoe goed ik ben", zegt Enes. Maar ondertussen leer ik veel van hem.
Hoe lever je als marketeer aantoonbare waarde? Wat zijn de rol en waarde van leads hierin? Carolien Graafsma van Endeavour helpt om een soepele, digitale reis uit te zetten voor potentiële klanten.
De AI-ontwikkelingen gaan hard. Heel hard. De tijd om er iets mee te gaan doen is dus nu. Hoe?
In B2B heb je langdurige klantrelaties nodig. En dan wordt marketing ineens heel simpel. Luister maar.
Het aantal luisteraars van podcasts is in Nederland sinds 2019 ongeveer verdubbeld en het aantal te beluisteren podcasts is verveelvoudigd. Inmiddels luistert 48% van de Nederlanders wel eens naar een podcast. Onder jongeren (12-18 jaar) is dit 66%.