Merken moeten niet krampachtig 'Het Grote Verhaal' over zichzelf vertellen, daar zit de doelgroep helemaal niet op te wachten. Mensen hebben wel wat anders aan hun hoofd dan merken.
Het idee van het vastleggen van de historie van een bedrijf bevordert de consistentie in alles wat je doet. Maak ruimte voor de merkhistoricus dus.
Lees gauw verder als je de winnende strategie achter brand love wil ontdekken! (Spoiler-alert: het is ingewikkelder dan je verwacht).
2022 wordt een geweldig jaar voor brand technology leveranciersIn de afgelopen 24 jaar heb ik regelmatig mijn observaties over de…
B2B-marketing lijkt sterker op B2C-marketing dan de meeste B2B-marketeers denkenByron Sharps boek How Brands Grow heeft het denken over marketing-…
Mark Ritson: vergelijk Coca-Cola maar eens met P&GMerken die een reclamepauze inlassen, zien hun verkoop na een jaar gemiddeld met…
In merkenland lijken de roaring twenties begonnen: de merkwaarde van wereldmerken groeit explosief. Kan de vlag uit of juichen we…
Een menselijk merk handelt als mens en behandelt de consument als mensMerken kunnen gezien worden als doelgroepbedienende machines, maar ook…
Sterke merken niet immuun voor coronapandemie: 57 procent verliest merkwaarde. Opmerkelijk, de waarde van Corona Extra steeg welSterke merken blijken…
Onlangs verscheen een mooi artikel van Vaughan, Corsi, Beal, & Sharp (2020) over het meten van het effect van reclame…
Coronacrisis brengt marketing en MVO dichter bij elkaarMensen zijn zich door de coronacrisis bewuster geworden van de manier waarop we ons…
Amazon nu meest waardevolle merk. Facebook wordt langzaamaan probleemmerkDeze week publiceerde Kantar de BrandZ Most Valuable Global Brands 2020. Met…