Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

De merkhistoricus. Neem een voorbeeld aan Nike

Het idee van het vastleggen van de historie van een bedrijf bevordert de consistentie in alles wat je doet. Maak ruimte voor de merkhistoricus dus.

De winnende strategie achter brand love

Lees gauw verder als je de winnende strategie achter brand love wil ontdekken! (Spoiler-alert: het is ingewikkelder dan je verwacht).

Merktransformatie: Mijn top 5 voorspellingen voor 2022

2022 wordt een geweldig jaar voor brand technology leveranciersIn de afgelopen 24 jaar heb ik regelmatig mijn observaties over de…

Waar groeien B2B-merken eigenlijk van?

B2B-marketing lijkt sterker op B2C-marketing dan de meeste B2B-marketeers denkenByron Sharps boek How Brands Grow heeft het denken over marketing-…

Wat gebeurt er als merken stoppen met adverteren?

Mark Ritson: vergelijk Coca-Cola maar eens met P&GMerken die een reclamepauze inlassen, zien hun verkoop na een jaar gemiddeld met…

Zijn de roaring twenties voor merken begonnen?

In merkenland lijken de roaring twenties begonnen: de merkwaarde van wereldmerken groeit explosief. Kan de vlag uit of juichen we…

De mens als merk is geen simpele marketingtruc

Een menselijk merk handelt als mens en behandelt de consument als mensMerken kunnen gezien worden als doelgroepbedienende machines, maar ook…

We nemen nog een Corona!

Sterke merken niet immuun voor coronapandemie: 57 procent verliest merkwaarde. Opmerkelijk, de waarde van Corona Extra steeg welSterke merken blijken…

Wat is het effect van advertising op het mentale marktaandeel?

Onlangs verscheen een mooi artikel van Vaughan, Corsi, Beal, & Sharp (2020) over het meten van het effect van reclame…

De maatschappelijke rol van je merk in vier strategische keuzes

Coronacrisis brengt marketing en MVO dichter bij elkaarMensen zijn zich door de coronacrisis bewuster geworden van de manier waarop we ons…

Wat is er aan de hand met Facebook?

Amazon nu meest waardevolle merk. Facebook wordt langzaamaan probleemmerkDeze week publiceerde Kantar de BrandZ Most Valuable Global Brands 2020. Met…

Podcast: Gerhard te Velde wil groeien en laten groeien

Gerhard te Velde is een ondernemer die niets liever doet dan andere ondernemers verder helpen. Vandaar ook de naam van…