E-commerce 3.0 en hyper-personalisatie zijn krachtige tools die de toekomst van retail kunnen vormgeven. Maar, zoals bij alle ‘nieuwe dingen in het leven’, is het belangrijk om niet blind te zijn voor de potentiële risico's en ethische dilemma's die dit met zich meebrengt.
Meer verkoop via online marktplaatsen, steeds meer social media bieden marktplaatsen aan.
Amazon maakt werk van de Nederlandse markt, zo konden we vorige week lezen. Gelukkig raakt die ambitie niemand: de eindbazen…
Online retail blijft een businessmodel dat het maar niet waar kan maken. Topmensen fantaseren er maar wat op los, en…
Hebben we onszelf niet in de vingers gesneden met het internet en online retail? Een vergelijking met de Gold Rush: de…
Weer winst voor de winkelier en beleving voor de consumentHet retaillandschap is de afgelopen decennia flink opgeschud door de komst…
Floris Hülsmann (Namarama Show) interviewt een tegendraadse marketingmanDe productieve Marketingfacts-blogger Tadek Solarz is een marketingman met een kritische blik, met…
Ronald van Zetten over de lancering van 'V&D 2.0'De Nederlandse retailmarkt schudde begin september op zijn grondvesten: plots dook een…
Vorige week introduceerde KLM Augmented Reality (AR) in een app voor consumenten: passagiers kunnen thuis controleren of hun handbagage de…
PostNL begeeft zich door te participeren in verschillende e-commerce-initiatieven steeds meer op het pad van de internetbedrijven. Neemt de post-…
E-commerce floreert. De omzet van Nederlandse online retail steeg in 2017 naar 22,5 miljard euro, waarmee het aandeel van e-commerce…
Voor wie met belangstelling naar online retail-getallen kijkt, was het een mooie week. Er werden positieve cijfers gepubliceerd, maar is er…