Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Populariteit online marktplaatsen stijgt, meer verkoop via socials

Meer verkoop via online marktplaatsen, steeds meer social media bieden marktplaatsen aan.

Amazon in Nederland en de gevolgen voor Bol.com, Wehkamp en Coolblue

Amazon maakt werk van de Nederlandse markt, zo konden we vorige week lezen. Gelukkig raakt die ambitie niemand: de eindbazen…

Hoe online retail de boel bedondert

Online retail blijft een businessmodel dat het maar niet waar kan maken. Topmensen fantaseren er maar wat op los, en…

Online goudkoorts brengt niemand iets

Hebben we onszelf niet in de vingers gesneden met het internet en online retail? Een vergelijking met de Gold Rush: de…

Clicks en bricks wordt onvermijdelijk voor (web)winkeliers

Weer winst voor de winkelier en beleving voor de consumentHet retaillandschap is de afgelopen decennia flink opgeschud door de komst…

Podcast: de kritische blik van Tadek Solarz

Floris Hülsmann (Namarama Show) interviewt een tegendraadse marketingmanDe productieve Marketingfacts-blogger Tadek Solarz is een marketingman met een kritische blik, met…

De comeback van V&D: “Het boompje gaat weer groeien”

Ronald van Zetten over de lancering van 'V&D 2.0'De Nederlandse retailmarkt schudde begin september op zijn grondvesten: plots dook een…

Zie je het voor je? Augmented Reality bij online shoppen

Vorige week introduceerde KLM Augmented Reality (AR) in een app voor consumenten: passagiers kunnen thuis controleren of hun handbagage de…

De toekomst van PostNL: experimenteren met fulfilment en logistiek

PostNL begeeft zich door te participeren in verschillende e-commerce-initiatieven steeds meer op het pad van de internetbedrijven. Neemt de post-…

Aanraken leidt tot kopen. En online dan?

E-commerce floreert. De omzet van Nederlandse online retail steeg in 2017 naar 22,5 miljard euro, waarmee het aandeel van e-commerce…

Online retail: miljarden omzet, maar de groei hapert

Voor wie met belangstelling naar online retail-getallen kijkt, was het een mooie week. Er werden positieve cijfers gepubliceerd, maar is er…

De groei van het online retailkanaal verhult een armoedig businessmodel

Met verlies investeren in online groei. Bol.com en vele andere pure players doen het inmiddels al bijna twintig jaar en…