Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Marketing is not a black hole – Chris Burggraeve

Een boek over Marketing geschreven voor niet-Marketeers. Met een model waarmee de marketingperformance wordt gemeten als maatstaf voor de robuustheid van toekomstige omzet. Met een nieuwe definitie van Marketing.

Hoe win je de ‘War on Talent’?

De vraag naar arbeid is momenteel groter dan het aantal werkzoekenden. Het percentage arbeidsparticipatie is zelfs nooit eerder zo hoog geweest,…

Marketing is soms doodvermoeiend, zwaar pokkenwerk.

Waarom zijn er in marketing zo veel schimmige spelletjes, toneelstukjes en ordinaire leugens? Veel mensen in mijn omgeving reageren negatief…

Terug naar de bioscoop

Vier vragen aan Joost Grooting van PathéHet netwerk NIMA Young Professionals organiseert elk jaar meerdere Top Marketing Tours voor startende…

Eindelijk is er een marketingstripboek

Boekrecensie van 'De Bedrijfsnar' door Frank WoutersHet boek Honshitsu, de essentie van Marketing uit 2013 ligt al een hele tijd veelbelovend bij…

Marketingvak in Verandering #2: Pieter Kopmels SMP – DSM

"Marketing is een interessante combinatie van analyse, strategie, psychologie, klantcontact, teamwork en creativiteit."'Verandering is de enige constante' liet de oude-Griek Heraclites 2500 jaar geleden…

De 7 zonden bij het bouwen aan een herkenbaar merk

'Wat er ook op je afkomt, houd deze drie dingen altijd op je netvlies: focus, focus en focus'Reclamemakers zijn vaak…

B2B Marketeers met IMPACT (3): Vincent Sieben

'Behandel je talentontwikkeling op eenzelfde manier zoals je jouw merk, propositie of organisatie benadert.'B2B-marketeers willen impact maken. Vincent Sieben is gespecialiseerd…

Hoe overtuig ik de CFO?

Handleiding voor ambitieuze marketeersAls marketeer (bijvoorbeeld product manager) blijkt het in de praktijk niet makkelijk om de Chief Financial Officer…

Positioneren is geen marketingkunstje

Een sterke positie bij een specifieke doelgroep is beter te verdedigen dan een zwakke positie bij meerdere groepen.Ik heb het…

Digitale transformatie gaat vaker mis dan goed

Zes factoren die zouden kunnen helpen de kansen te kerenBijzonder onderzoek dat vorige week door Boston Consulting Group werd gepubliceerd en dat…

11 tips van Ritson voor het beste marketingplan ooit

Zorg dat de cijfers goed zijn. Wees bereid om ze tot het uiterste uit te leggen en te verdedigen Bijzondere…