Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Onderzoek: marktaandeel maakt minder uit voor digitale merken

In Harvard Business Review stellen onderzoekers, dat voor sterk gedigitaliseerde bedrijven, een groter marktaandeel minder extra winst oplevert. Want kleine merken hebben een inhaalslag gemaakt.

Elke marketingstrategie heeft beperkte levensduur

Goed leiderschap betekent dat de organisatie regelmatig de eerder gekozen strategie herijkt op de actuele marktomstandigheden, concurrentie en resultaten. Pas dan kan een organisatie succesvol blijven.

Het Geheim van Strategie, door de Zonnebril van Marketing – deel 3

Hoe een marketingstrategie een goede marketingstrategie kan worden, met de drie elementen en content van Good Strategy.

Seizoenskortingen en hun effect op de verkoop 

Seizoenskortingen zijn een slimme manier om de verkoop te stimuleren, overtollige voorraad te verkopen en klanten aan je te binden. Maar, zoals met alles, het is een balans.

Dé AR trends van 2024 en waarom je het moet integreren in je marketingstrategie

Merken van elke omvang kunnen AR integreren in hun marketingstrategie. Want met de ontwikkeling van technologie, wordt deze ook toegankelijker.

Het Geheim van Strategie, door de Zonnebril van Marketing (deel 2)

Dit tweede deel is het vervolg van het olifantenpaadje voor het lezen van het boek Good Strategy Bad Strategy, en gaat verder met de drie elementen van een Goede Strategie.

Expertise-first marketing en het belang van interne SME’s

Marketing en sales alignment is een van de stokpaardjes van menig B2B marketing guru maar in de praktijk is dit vaak niet genoeg. Althans, niet voor zakelijke dienstverleners met Knowledge Intensive Business Services (KIBS).

Waarom AI en menselijke creativiteit een gouden combinatie is

De input en interpretatie van marketeers blijven cruciaal voor effectieve campagnes en strategieën. Alles draait om het vinden van de juiste balans tussen AI en menselijke creativiteit binnen het marketingteam van de toekomst.

[interview] Handgemaakt mensenwerk met een scheutje AI

Met een anno 2024 afwijkende marketing- en verkoopstrategie lijkt Hästens een vreemde eend in de bijt tijdens de Salesforce bijeenkomst. Maar ook de gevestigde beddenfabrikant ziet de voordelen van AI in.

Eigentijds boek over traditionele marketingstrategie (recensie)

Een Customer Leader ben je door wat je doet, niet door wat je denkt of belooft. Dit boek is een inspiratie voor marketingstrategie als geheel.

Differentiatie of distinctiveness: (waarvoor) moet je kiezen?

Een webinar van Mark Ritson veroorzaakt een flinke online discussie over differentiatie en distinctiveness en welke belangrijker is. Hoe zit dat?

Hoe ziet jouw marketingplan voor 2024 eruit?

2024 ver weg? Het is alweer oktober. Dit is voor veel marketeers de tijd waarin de marketingplannen voor komend jaar worden vastgesteld. It better be good. Geheimtip: focus op je ICP.