Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Mark Ritson op Marketingweek: ‘Wees een KitKat’

Een strakke positionering, een gerespecteerd merkerfgoed en de zaken niet al te ingewikkeld maken dus op het gebied van de ‘Double D’s’: distinctiveness en differentiation.

“Merken zijn veel belangrijker geworden in het digitale tijdperk”

Hoe merkbouwen in het digitale tijdperk werkt, of kan werken? Merkstrateeg Ingmar de Lange schreef er een lijvig boek over.

Merkvraag 23b: hoe meet je of merken werken?

Op Marketingfacts behandel ik wekelijks een elementaire vraag over merkbouwen. Vorige week schreef ik over het meten van het effect van je…

Merkvraag 23a: hoe meet je het effect van je merkstrategie?

Wekelijks beantwoord ik op Marketingfacts een primaire vraag over merkstrategie. Ditmaal: je merk is ontwikkeld, de verandering is zichtbaar en de buzz is…

Merkvraag 17: hoe maak je je merkverhaal succesvol?

Iedere week bespreek ik een praktische vraag over merkstrategie. Deze week: denk je aan merkbouwen, dan denk je snel aan…

De ideale verhouding tussen merkactivatie en merkbouw (ook in crisistijd)

De coronacrisis bewijst nogmaals dat veel bedrijven nog steeds gaan voor de kortetermijnwinst. Maar eerder bleek al dat juist bedrijven die…

Google haalt merkvoorkeur helemaal overhoop

Digitaal verandert een hoop voor merken en Google loopt daarin voorop. Afgelopen vrijdag vertelden twee onderzoekers van Google hoe ze met…

Merkvraag 11: hoe geef je jouw merk zoveel mogelijk waarde?

Iedere week bespreek ik op Marketingfacts een nieuwe, primaire vraag over merken. Dit is nummer 11: merken draaien om waarde.…

Lockdown switching: hoe speel je met je merk hierop in?

Meer zorgen betekent vaker andere merken proberenDe lockdown-regels versoepelen. Gaan we zo snel mogelijk weer terug naar het oude normaal,…

Businesscase voor rebranding: wat kost het, wat levert het op?

Van tijd tot tijd is je merk toe aan een update: of het nu gaat om een compleet nieuwe positionering…

Merken kleuren grijs in coronatijd

Snij in alles waar je in kúnt snijden, maar niet in advertising & promotional spendHet lijkt wel of de crisis…