Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Hanneke Berghoef (Bruna): ‘Nichetitels hebben het minder moeilijk dan volumetitels’

De losse verkoop van met name tijdschriften staat al langere tijd onder druk . Berghoef: ‘We werken daarom actief samen met uitgeverijen om tot nieuwe ideeën te komen waarmee we consumenten blijven inspireren.'

De impact van Total Video: hoe TV en streaming adverteerders maximaal bereik bieden

De mediaconsumptie verandert in een razend tempo, maar één ding blijft onveranderd: video blijft een krachtig medium. Met de opkomst van streamingdiensten en de blijvende populariteit van traditionele televisie, wordt de combinatie van TV en streaming (SAVOD) steeds belangrijker voor adverteerders.

Jaguar: De dood of de gladiolen?

Jaguar heeft een nieuwe visuele merkidentiteit. Zelden was er zoveel te doen rondom de presentatie van een nieuwe stijl voor een bestaand automerk. Deze mate van ophef zie je gewoonlijk alleen bij voetbalclubs die hun koers wijzigen.

Marketeer, modaal is exit

Wie is er als marketeer niet groot mee geworden: voor veel marketing- en mediadoeleinden werd decennialang het “modale gezin” als ijkpunt gebruikt. Wake up, het modale gezin bestaat al heel lang niet meer!

Imke Walenberg naast hoofdredacteur Marketingfacts ook hoofdredacteur online MarketingTribune

Walenberg zal samen met Kel Koenen (CustomerFirst) Sjaak Hoogkamer opvolgen, hij was 12 jaar lang hoofdredacteur van MarketingTribune. Walenberg blijft daarnaast óók hoofdredacteur van dit platform, Marketingfacts. Allebei onderdeel van de uitgever BBP Media.

Telegraaf belangrijke nieuwsbron voor directie en C-level

Met een bereik van 45% onder alle zakelijke beslissers in Nederland, voert De Telegraaf de lijst aan bij directieleden (45%) en C-level executives zoals CFO's (63%) en CEO's (50%).

[onderzoek] ‘Bureauwereld: verbeter werkplezier en carrièreontwikkeling’

Uit de resultaten van Mentorship.agency blijkt dat werkplezier de hoogste prioriteit heeft bij werknemers, met 70% van de respondenten die dit als het belangrijkste aspect aangeven. 

De blinde vlek van menig marketeer: Mediaplanning & media-inkoop

Terwijl het om miljoenen gaat waarschuwde Mark Ritson marketeers ooit voor precies dat: ze nemen hun eigen mediagebruik – dat helemaal niet representatief is voor hun doelgroep – als uitgangspunt.

Nederland stijgt 11 plaatsen in Warc Media 100

Nederland stijgt 11 plaatsen in de Warc Media 100 editie van 2024. De beste campagnes maken gebruik van partnerships.

Nationaal Media Onderzoek: Weinig verschuivingen in kijktijd en marktaandelen januari 2024

NPO heeft grootste gemiddelde marktaandeel, Wie is de mol is het best bekeken en er werd gemiddeld 34 minuten uitgesteld gekeken.

The Future of Media 2024: Mondiale advertentie-uitgaven verdubbelen in 2024

Jaarlijks presenteert Warc het The Future of Media-onderzoek. Belangrijkste take away voor 2024: ‘Merken worden geconfronteerd met uitdagingen bij het plannen van kwaliteitsmarketing in een AI-gedreven wereld.’

Van Posters tot Pixels: De Digitale Dimensie van Fandom

De Metagids #81 - Vormen van bewondering en fandom evolueren, voortgestuwd door de onstuitbare golven van technologische vooruitgang.