NPO heeft grootste gemiddelde marktaandeel, Wie is de mol is het best bekeken en er werd gemiddeld 34 minuten uitgesteld gekeken.
Jaarlijks presenteert Warc het The Future of Media-onderzoek. Belangrijkste take away voor 2024: ‘Merken worden geconfronteerd met uitdagingen bij het plannen van kwaliteitsmarketing in een AI-gedreven wereld.’
De Metagids #81 - Vormen van bewondering en fandom evolueren, voortgestuwd door de onstuitbare golven van technologische vooruitgang.
De bestedingen aan TV-reclame dalen met 4,3% naar € 441 miljoen. De TV-schermtijd daalt ook.
De totale tijd die voor het televisiescherm werd doorgebracht in juli 2023 is toegenomen vergeleken met de maand ervoor.
Marketing inzet in tijden van recessie. Is het wel of niet verstandig om tijdens een recessie marketing investeringen te beperken?
De realiteit is dat 75% van de merken niet gemist wordt wanneer deze zouden verdwijnenIn een vorig artikel op Marketingfacts ben…
In haar boek ‘The Attention Economy and How Media Works’ beschrijft Karen Nelson-Field wat er mis is met het huidige media ecosysteem.…
Mark Ritson: vergelijk Coca-Cola maar eens met P&GMerken die een reclamepauze inlassen, zien hun verkoop na een jaar gemiddeld met…
Marketinguitgaven nemen langzaamaan weer wat toeToen corona net in de lucht was en de eerste lockdowns van kracht werden, namen…
Maar dan geen klef verhaal over verbindingEn toen waren we gestopt met luisteren. En met het gesprek. Nee, dit wordt…
Veel merken nemen een voorschot op de aankomende recessie en stoppen hun mediacampagnes. Onderzoek na onderzoek laat zien dat dit…