Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Nationaal Media Onderzoek: Weinig verschuivingen in kijktijd en marktaandelen januari 2024

NPO heeft grootste gemiddelde marktaandeel, Wie is de mol is het best bekeken en er werd gemiddeld 34 minuten uitgesteld gekeken.

The Future of Media 2024: Mondiale advertentie-uitgaven verdubbelen in 2024

Jaarlijks presenteert Warc het The Future of Media-onderzoek. Belangrijkste take away voor 2024: ‘Merken worden geconfronteerd met uitdagingen bij het plannen van kwaliteitsmarketing in een AI-gedreven wereld.’

Van Posters tot Pixels: De Digitale Dimensie van Fandom

De Metagids #81 - Vormen van bewondering en fandom evolueren, voortgestuwd door de onstuitbare golven van technologische vooruitgang.

Markt voor tv-reclame stort in

De bestedingen aan TV-reclame dalen met 4,3% naar € 441 miljoen. De TV-schermtijd daalt ook.

Kijktijd TV-scherm in juli per dag toegenomen

De totale tijd die voor het televisiescherm werd doorgebracht in juli 2023 is toegenomen vergeleken met de maand ervoor.

Recessie? Angst is een slechte raadgever

Marketing inzet in tijden van recessie. Is het wel of niet verstandig om tijdens een recessie marketing investeringen te beperken?

De effectiviteit van je campagne: Over aandacht en creatie

De realiteit is dat 75% van de merken niet gemist wordt wanneer deze zouden verdwijnenIn een vorig artikel op Marketingfacts ben…

Aandacht voor reclame: De invloed van het medium op het effect

In haar boek ‘The Attention Economy and How Media Works’ beschrijft Karen Nelson-Field wat er mis is met het huidige media ecosysteem.…

Wat gebeurt er als merken stoppen met adverteren?

Mark Ritson: vergelijk Coca-Cola maar eens met P&GMerken die een reclamepauze inlassen, zien hun verkoop na een jaar gemiddeld met…

Marketing&Facts: Wereldwijde marketingbudgetten

Marketinguitgaven nemen langzaamaan weer wat toeToen corona net in de lucht was en de eerste lockdowns van kracht werden, namen…

Hoe krijgen we het gesprek terug?

Maar dan geen klef verhaal over verbindingEn toen waren we gestopt met luisteren. En met het gesprek. Nee, dit wordt…

Waarom je in tijden van crisis niet moet bezuinigen op marketing

Veel merken nemen een voorschot op de aankomende recessie en stoppen hun mediacampagnes. Onderzoek na onderzoek laat zien dat dit…