Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 als e-book beschikbaar in iTunes en Google Play!

22 juni 2015, 07:30

Vol trots presenteren we het digitale Marketingfacts Jaarboek 2015-2016! Na het succes van de vorige editie kon een digitale uitgave van het nieuwe Marketingfacts Jaarboek niet uitblijven. Naast dat het boek wederom voor iPads te downloaden is in iTunes, is het ook beschikbaar voor Androidtablets via Google Play.

Available on iBookstore Available on Google Play

Bestseller

Na het succes van vorig jaar brengen we dit jaar voor de tweede keer een digitale versie uit van het Marketingfacts Jaarboek. Het nieuwe boek is bijna de helft zo dik als de vorige editie en bevat naast de vaste hoofdstukken ook 9 hot topics. In lijn met het nieuwe design van Marketingfacts.nl hebben we content meer de ruimte gegeven. Dat zie je terug in meer witruimte, grotere marges, grotere koppen en grotere foto’s bij de hoofdstukken. Bovendien hebben we quotes en verhelderende statements een eigen ‘smoel’ gegeven.

Hoe ziet het digitale boek eruit?

Het digitale Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 is gemaakt in het zogeheten ePub2 formaat. EPub2 is een standaard die de ePub opvolgt, die we allemaal wel kennen van de eInk e-readers. De formaten zijn echter nauwelijks met elkaar te vergelijken. EPub2-boeken zijn vooral gericht op tablets en smartphones: ePub2 ondersteunt rijke opmaak, eigen fonts, interne en externe links en afbeeldingen. Het digitale Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 is reflowable, dat wil zeggen dat het zich in feite net zo gedraagt als een responsive website. De inhoud schaalt zich naar de grootte van het scherm.

Afhankelijk van het programma of device dat gebruikt wordt om het digitale boek te openen, kun je makkelijk tekst markeren, kopiëren, notities maken, bladwijzers aanmaken en via de interface naar andere hoofdstukken navigeren.

Het digitale Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 bevat zowel interne links (zodat je snel naar andere hoofdstukken kan navigeren) als externe links. Daarmee komen het Jaarboek en de website dichter bij elkaar. Wil je meer weten over een onderwerp, dan kun je door een hyperlink te openen je direct verdiepen in dat onderwerp. Links kunnen ook toegang geven tot informatie die altijd actueel is, bijvoorbeeld de actuele adoptie van smartphones.

Bestellen

Het digitale Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 is voor iPad verkrijgbaar via Apple iTunes en kost 17,99 euro. Mocht je iBooks nog niet op je iPad of iPhone hebben staan, dan kun je het hier downloaden. IBooks for Mac is standaard aanwezig op Macs en MacBooks met Mac OS X Mavericks en nieuwer.

Voor Android-tablets kan je het boek voor 17,95 bestellen in de Google Play. Je kan het boek in de Google Play Store app downloaden, of via de webinterface:

Available on iBookstore Available on Google Play

Een product van de community

Net als het fysieke boek is het digitale Marketingfacts Jaarboek een samenwerking tussen de community van Marketingfacts.nl, de redactie, bloggers en experts. Een prachtig samenspel, waar we heel trots op zijn. Aan de editie 2015-2016 hebben hebben een recordaantal van 37 experts meegewerkt, waaronder voor het eerst ook een aantal wetenschappers. De experts die hebben meegewerkt zijn:

Hoofdstukken
1 Inleiding Marco Derksen
2 E-business Bram Koster
3 Advertising Ger Veldkamp, Yoteng Pat, Phileas Fox
4 E-mail Jordie van Rijn, Remy Bergsma
5 Search Jorn Vriend, Martijn Hoving
6 PR Freek Janssen, Gijs Moonen
7 Social media Marco Derksen, Martin Kloos, Jeroen Panjer
8 Mobile Remi van Beekum, Yorick Voorthuijzen
9 Video Frank Schröder
10 E-commerce Jeroen de Jong, Peter van der Schaar
11 Usability & design Jeroen van Eck, Laurens Boex
12 Customer service Ernst Kruize, Berend Sikkenga
13 Analytics Ton Wesseling, André Scholten
Hot topics
1 Customer journey Wim Rampen
2 Privacy & wetgeving Jitty van Doodewaerd, Arnoud Engelfriet
3 Marketing automation Jordie van Rijn, Michael Linthorst
4 Contentmarketing Suzanne de Bakker, Tristan Lavender
5 Branding Daan Muntinga, Guda van Noort
6 Facebook Aljo Hartgers, Peter Minkjan
7 Psychologie Bart Schutz
8 Webcare Arne Keuning
9 Big data Bertwin Menninga

De ontwikkeling van de digitale versie is verricht door Crius Group. De styling is een afgeleide van de vormgeving van het fysieke boek, welke is ontwikkeld door Erik Wiegers. De eindredactie is verricht door Cecile Bol van Studio Vuurvogel.

Met het digitale Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 ben je dus in één klap op de hoogte van alle actuele ontwikkelingen. We bieden je the big picture, zodat je de nieuwste ontwikkelingen binnen het vakgebied van online marketing leert plaatsen, begrijpen en toepassen. Veel succes met het maken van de plannen voor komend jaar én bij de uitvoer ervan!

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!