Yorick is SEA & Analytics specialist bij StormMC met een passie voor E-commerce & Mobile. Naast het adviseren van bedrijven in online marketingstrategieën verzorgt hij trainingen op het gebied van digitale marketing voor Storm Academy.  Over trainen gesproken: In zijn vrije tijd bereidt hij zich voor op de tocht der tochten, de 11-stedentocht. Hij weet het namelijk zeker: It Giet Oan!

recente artikelen van Yorick Voorthuijzen
iBeacons: mobiele marketing op fysieke locaties

iBeacons: mobiele marketing op fysieke locaties

In een eerdere blogpost van Roman Solarz over mobiele marketing tijdens Google's Agency Event kwam naar voren dat volgens recente cijfers van Google 26 tot 37 procent van research op een smartphone tot een in-store (offline) aankoop leidt. Omdat volledig doormeten van online inspanningen naar offline doelstellingen vaak nog niet helemaal mogelijk is, wordt er veel gespeculeerd over hoeveel waarde mobiele apparaten kunnen uitoefenen op het behalen van deze offline doelstellingen. Meer en meer worden online marketingproducten omgevormd met specifieke smartphonefunctionaliteiten die aan offline doelstellingen kunnen bijdragen. Denk aan click-to-call ads en de mogelijkheid om op basis van de GPS-functionaliteit advertenties te tonen aan gebruikers in de buurt. Een recente ontwikkeling is de lancering van iBeacons, die online en offline nu nog dichter bij elkaar brengen.


Mobile marketing
  • 3
  • 4965
  • -
  • -
  • -
  • -
KLM bereikt stijging van smartphone-boekingen met 34 procent

KLM bereikt stijging van smartphone-boekingen met 34 procent

Vliegtickets boeken via een smartphone, bij KLM is het heel eenvoudig. Toch bleef de conversie op dit specifieke device lange tijd achter. KLM ontwikkelde een concept om haar klanten het gemak van smartphoneboekingen te laten inzien. Samen met StormMC werden mobiele campagnes opgetuigd die via social en display-advertising tot mooie resultaten leidden. Met dit concept slaagt KLM erin om de consument te overtuigen van het gemak van smartphoneboekingen en bewijst KLM dat mobiele marketing wel degelijk kan converteren.


Mobile marketing
E-Commerce
  • 3
  • 5500
  • -
  • -
  • -
  • -
De toekomst van search: search experience optimization en personalized search


Zoekmachine marketing
  • 1
  • 3003
  • -
  • -
  • -
  • -

De toekomst van search: search experience optimization en personalized search

Theather Tabacco in het centrum van Amsterdam was afgelopen donderdag het podium voor nationale en internationale sprekers met search als gemene deler. Het evenement 'Friends of Search', dat met 250 plaatsen stijf was uitverkocht, had een programma met 14 verschillende sprekers. Wij waren erbij en hebben een selectie van interessante presentaties beschreven.

Hoe je met Remarketing Lists for Search Ads je search-campagnes boost

Hoe je met Remarketing Lists for Search Ads je search-campagnes boost

Begin deze zomer lanceerde Google een nieuwe product binnen Google AdWords: Remarketing Lists for Search Ads, oftewel: RLSA. RLSA, dat inmiddels voor iedereen beschikbaar is, stelt adverteerders in staat om het gedrag van website bezoekers en zoekgedrag binnen google te combineren. Een interessante functionaliteit, waarvan de eerste tekenen veelbelovend zijn. Wat RLSA precies betekent? Ik ga het uitleggen en geef wat handige tips mee om met RLSA je search performance te boosten.


Online advertising
Zoekmachine marketing
E-Commerce
  • 0
  • 5196
  • -
  • -
  • -
  • -
Google Adwords maakt conversies tussen browsers en devices inzichtelijk

Google Adwords maakt conversies tussen browsers en devices inzichtelijk

Begin dit jaar lanceerde Google de, volgens eigen zeggen, grootste update in Adwords sinds 5 jaar: Enhanced Campaigns. Sinds juli jl. is het daardoor niet meer mogelijk om mobiel, tablet en desktop apart van elkaar te targeten. Google zette daarmee de toon en vertelde de markt terecht dat consumenten alle devices door elkaar gebruiken, maar dat veel marketingcampagnes en websites hopeloos achterlopen op dat consumentengedrag.

Eén van de belangrijkste punten van kritiek heeft betrekking op de meetbaarheid van cross-device conversies. Veel adverteerders willen best adverteren op mobiel, mits ze ook inzichtelijk hebben dat dat direct of indirect tot conversies leidt. Maar dat inzicht ontbreekt in Adwords. Nu komt Google met het langverwachte antwoord met de lancering van 'Estimated Cross Device Conversions'.


Zoekmachine marketing
Web analytics
  • 2
  • 6989
  • -
  • -
  • -
  • -