Michael  Linthorst

Michael Linthorst

Managing Partner Copernica BV

26 posts  –  12 reacties


  • @Copernica
  • Michael  Linthorst op google+
  • Volg Michael  Linthorst via RSS

Michael Linthorst (1976) is internet ondernemer en ondermeer CEO van Copernica BV. Copernica is krachtige marketing software voor e-mailmarketing, webpagina’s, mobile en automatische campagnes. Meer dan 5.000 gebruikers vertrouwen dagelijks op de succesvolle werking van Copernica Marketing Software.

recente artikelen van Michael Linthorst
Gebruik je één enkele database of meerdere?


E-mail marketing
Web analytics
  • 0
  • 3602
  • -
  • -
  • -
  • -

Gebruik je één enkele database of meerdere?

Crosschannel-communicatie komt steeds vaker voor. Marketeers combineren online marketingkanalen zoals e-mail, social media en webpagina’s steeds meer, omdat juist online vaker respons gewenst is. Daarnaast worden deze online communicatiekanalen ook (succesvol) gecombineerd met de klassieke offline kanalen. Niet iedereen is tenslotte online actief en de gepercipieerde waarde van post is hoger dan e-mail. Beperk je daarom in het contact met relaties niet alleen tot e-mailmarketing of social media. Maak hiervoor een grondige analyse van je doelgroepen en bepaal welke personen online benaderd moeten worden en wie juist offline. Maar hoe doe je dat precies? Een goede opbouw van je database is daarbij cruciaal.

Is e-mailmarketing aan het uitsterven?

Is e-mailmarketing aan het uitsterven?

Jongeren maken minder gebruik van e-mail. Dat was de boodschap van het onderzoek dat onderzoeksbureau GMO uitvoerde in opdracht van YoungCapital (onder andere bekend van StudentenWerk). In reactie op het onderzoek gaf YoungCapital in het Brabants Dagblad zelfs aan dat het openingspercentage van e-mails onder jongeren afneemt. Privémail is hard op weg om uit te sterven. Maar is dat wel zo?


E-mail marketing
  • 4
  • 6362
  • -
  • -
  • -
  • -
Vijf quick wins voor de e-mailmarketeer


E-mail marketing
Mobile marketing
  • 0
  • 4679
  • -
  • -
  • -
  • -

Vijf quick wins voor de e-mailmarketeer

Heb je wel eens vaker het gevoel dat je e-mails niet die verwachte resultaten opleveren? Dat ligt waarschijnlijk aan de manier waarop je je doelgroep benadert. In plaats van relevante, gerichte en persoonlijke boodschappen te versturen, stuur je al langer dezelfde boodschap uit. In de meeste gevallen zorgt dit ervoor dat je e-mails op termijn worden genegeerd, maar in de slechtste gevallen worden ze als spam aangeduid. De kwaliteit van je verzendlijst neemt hierdoor af en je e-mailreputatie komt in het gedrang omdat je je abonnees blijft bestoken met irrelevante e-mails. Genoeg! Tijd om nu echt de beste resultaten uit je e-mailmarketing te halen. Deze tips helpen je daarbij.

De opt-out achter een inlogmuur, is dat nou wel zo verstandig?

De opt-out achter een inlogmuur, is dat nou wel zo verstandig?

Je ziet ze af en toe nog wel eens voorbij komen in e-mails: afmeldconstructies waarbij de ontvanger moet inloggen in een account om zich af te melden voor e-mails. Erg slim is dat niet. Niet alleen betreed je als e-mailverzender hier juridisch een schemergebied, ook je e-mailreputatie loopt er schade mee op. Om over de onnodige irritatie die je er bij de ontvanger mee oproept nog maar te zwijgen.


E-mail marketing
  • 1
  • 3136
  • -
  • -
  • -
  • -
Hoe maak je succesvol gebruik van je customer lifecycle met e-mailmarketing?

Hoe maak je succesvol gebruik van je customer lifecycle met e-mailmarketing?

Het klinkt op zichzelf best eenvoudig, "een customer lifecycle implementeren”. Toch komt er veel bij kijken, zeker als e-mailmarketing een grote motor is binnen je bedrijf. International Travel Group (ITG) heeft zelf een uitgebreide customer lifecycle, waarbij e-mailmarketing een belangrijke rol speelt. In deze case lees je hoe zij succesvol omgaan met de verschillende fasen waarin een klant zich bevindt en hoe zij e-mailmarketing inzetten om meer conversie uit die klanten te halen.


E-mail marketing
E-Commerce
  • 0
  • 8235
  • -
  • -
  • -
  • -