Bram Koster

Bram Koster

Community manager Marketingfacts

187 posts  –  521 reacties


  • @bramkoster
  • linkedIn
  • Bram Koster op google+
  • 24sessions
  • website
  • Volg Bram Koster via RSS

Community manager Marketingfacts, verantwoordelijk voor redactie en zo. Woont in Utrecht, leeft online, sinds 1998 ook beroepsmatig. Is de trotse eigenaar van één paarse broek, die ik hopelijk ook maar één keer aan hoef…

recente artikelen van Bram Koster
De mondhoeken omhoog met de online video’s van Coolblue

De mondhoeken omhoog met de online video’s van Coolblue

Coolblue was een paar jaar geleden nog de onzichtbare partij achter websites als MP3shop.nl, Smartphoneshop.nl en Digicamshop.nl. Inmiddels is het aantal websites gegroeid naar ruim 320 en zijn er 7 fysieke winkels. Daarbij is Coolblue vooral zelf als corporate merk ook veel zichtbaarder geworden. Iedereen kent inmiddels de zeldzame focus op klanttevredenheid van het bedrijf en ook hun activiteiten op het gebied van online video spreken tot de verbeelding van iedere marketeer. Wij spraken Jeroen van Camp, de teamleider online video bij de retailer.


Online video
  • 15
  • 13410
  • -
  • -
  • -
  • -
Caitlin Spaan (Ooyala): “Video is de toekomst van branded sales”

Caitlin Spaan (Ooyala): “Video is de toekomst van branded sales”

Tweeëneenhalf jaar geleden werd Caitlin Spaan als vp marketing aan boord gehaald door Ooyala, de onlinevideo-dienstverlener. “My number one fear was dat ik het sales-deel niet leuk zou vinden. Maar juist de manier waarop we onze klanten kunnen helpen aan de hand van data blijkt het leukst.” Tijdens een recent bezoek aan Amsterdam sprak ik haar over de ontwikkelingen binnen Ooyala en op het gebied van online video.


Online video
  • 0
  • 6244
  • -
  • -
  • -
  • -
Journalisten: social media niet betrouwbaar, wel belangrijk #SMING14

Journalisten: social media niet betrouwbaar, wel belangrijk #SMING14

Vandaag publiceert ING, in samenwerking met Social Embassy, haar inmiddels jaarlijkse onderzoek naar de impact van social media op de werkzaamheden van PR-professionals, journalisten, nieuws en nieuwsverspreiding. Eerder deed de organisatie dat al in 2012 en 2013. Wederom geven de uitkomsten mooi inzicht in de manier waarop journalisten en PR-mensen social media gebruiken én beoordelen: hoe betrouwbaar vinden ze social media eigenlijk? Hoe verschillen zij in de inzet ervan met hun collega's in Groot-Brittanië en de Verenigde Staten? En wat zijn hun verwachtingen voor de toekomst?


Social media marketing
  • 4
  • 11439
  • -
  • -
  • -
  • -
Van Yunoo naar Toernooivoetbal.com: de atypische carrière van Dirk Jan Menkveld


E-business
  • 1
  • 2177
  • -
  • -
  • -
  • -

Van Yunoo naar Toernooivoetbal.com: de atypische carrière van Dirk Jan Menkveld

Hij stond aan de wieg van online huishoudboekje Yunoo toen hij nog op de universiteit zat. Voor hij het wist zaten hij en z'n 3 partners bij de Kamer van Koophandel om er een bedrijf van te maken. Zo vergaat het Dirk Jan Menkveld ook met zijn nieuwe project, Toernooivoetbal.com. “Het leukste is gewoon om dingen te bouwen. Je klust wat en kijk nou, het werkt! En dat je daarmee mensen kunt helpen.”