Bram Koster

Bram Koster

Community manager Marketingfacts

174 posts  –  474 reacties


  • @bramkoster
  • linkedIn
  • Bram Koster op google+
  • website
  • Volg Bram Koster via RSS

Community manager Marketingfacts, verantwoordelijk voor redactie en zo. Woont in Utrecht, leeft online, sinds 1998 ook beroepsmatig. Is de trotse eigenaar van één paarse broek, die ik hopelijk ook maar één keer aan hoef…

recente artikelen van Bram Koster
Near body communication: marketing bij een vervagende grens tussen mens en mobiel

Near body communication: marketing bij een vervagende grens tussen mens en mobiel

Op 8 april vond de 44e editie van Online Tuesday plaats. Net als vorig jaar in april stond OT in het kader van appril, met als thema 'near body communication'. Oftewel: welke mogelijkheden biedt de vervaging tussen mens en mobiele devices? En ook: welke verantwoordelijkheden legt dat bij ons als marketeers? Het werd door sprekers Remco Bron, Robert Leefmans en Sam Warnaar een interessante avond over iBeacons, notificaties, wearables en een chip in je hand.


Mobile marketing
  • 0
  • 1805
  • -
  • -
  • -
  • -
De effectiviteit van je contentmarketing meten met LinkedIn, kan dat?

De effectiviteit van je contentmarketing meten met LinkedIn, kan dat?

Onlangs lanceerde LinkedIn hun Content Marketing Score, een manier om het effect te meten van contentmarketing-inspanningen. Kan dat überhaupt, dat meten? En helpt deze tool van LinkedIn daar daadwerkelijk bij? Wij vroegen 3 bloggers van Marketingfacts met expertise op het gebied van contentmarketing en LinkedIn om hun mening over deze nieuwe functionaliteit.


Social media marketing
Online PR & Branding
  • 1
  • 5497
  • -
  • -
  • -
  • -
Gebruik tweede scherm staat vaak los van het eerste scherm

Gebruik tweede scherm staat vaak los van het eerste scherm

Een jaar of vijf geleden rapporteerde de satirische website The Onion al dat de mensheid 90 procent van z'n tijd spendeert starend naar 'glowing rectangles'. Zo erg is het nog niet, maar alle schermen opgeteld komen wij Europeanen toch al aan ruim 6 uur 'schermtijd' per dag. Echter, omdat eenderde van die tijd wordt gespendeerd op meerdere schermen tegelijk, gaat het netto dus om 4 uur per dag. En op wereldniveau gaat het om respectievelijk 7 en 5 uur schermtijd. Kortom: het tweedeschermgebruik is substantieel. En daarbij lijkt het tweede scherm eerder een afleiding te zijn van het eerste scherm, dan een aanvulling. Millward Brown onderzocht de impact hiervan op de aandacht voor en mening over reclames, om zo de implicaties voor adverteerders in kaart te brengen.


Online advertising
Mobile marketing
  • 0
  • 3000
  • -
  • -
  • -
  • -
De impact van online marketing: 5 trends die inspelen op alle 4 de P’s

De impact van online marketing: 5 trends die inspelen op alle 4 de P’s

Online marketing blijft een belangrijk ontwikkelpunt voor veel marketeers, zo blijkt uit de lijst van NIMA’s marketingthema’s van dit jaar. Enerzijds is dat wel opvallend. Want veel recentere thema’s zoals social media en mobiele marketing ontbreken dit jaar. Betekent dit dat social media een integraal onderdeel is geworden van online marketing? Of hebben wij als marketeers het gevoel die materie al onder de knie te hebben? En waarom blijven we behoefte houden aan meer ontwikkeling op het veel ‘oudere’ vakgebied van online marketing?


E-business