Drumrolls please: het Marketingfacts Jaarboek 2014-2015 is uit!

12 juni 2014, 09:30

Van affiliates tot zoekmachines: je vindt het in dé online-marketingbijbel

De koffie en het zweet hebben rijkelijk gevloeid, maar dat was het meer dan waard. Vol trots presenteren we het Marketingfacts Jaarboek 2014-2015! Een boekwerk van ruim 300 pagina's tjokvol duiding, cijfers en ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Kortom: de staat van online marketing in Nederland anno 2014-2015. De ideale metgezel voor iedere online marketeer!

The 'why' van het Marketingfacts Jaarboek

Met jaarlijks 275 bloggers schrijven we flink wat af hier op Marketingfacts over allerhande onderwerpen, ontwikkelingen en middelen. Zo kun je al in 14 blogs lezen over omnichannel en zijn er in korte tijd al 11 blogs geschreven over de mogelijkheden van iBeacon-technologie. Dan heb ik het nog niets eens over de pakweg 1.400 andere blogs die op jaarbasis verschijnen. Door de opkomst van digitale media is de keuze voor de marketing- en communicatiespecialisten er niet eenvoudiger op geworden. Het medialandschap is continu in beweging en verandert snel.

Als je alles wat er gebeurt op de voet volgt, is het nog wel eens lastig om de samenhang te zien. Daarom is het verstandig om een stapje terug te doen en de wereld te bekijken vanuit de helicopterview. Dat is waarom we in 2006 zijn gestart met het uitgeven van het Marketingfacts Jaarboek. Wat in het eerste jaar begon als een dunne, handige gids over het veranderende online medialandschap, is uitgegroeid tot een meer dan 300 pagina’s tellend boek waarin alle facetten van online marketing worden behandeld. Met het Marketingfacts Jaarboek 2014-2015 ben je in één klap op de hoogte van de staat van online marketing in Nederland anno nu.

Het Marketingfacts Jaarboek biedt ook praktische handvatten. Welke middelen zet je in en voor welke doelstellingen? Per onderwerp beantwoorden we de vragen ‘wat is het?’, ‘waar staan we?’ en ‘waar gaat het naartoe?’. Daarnaast zit het Jaarboek vol met cases en praktische how-to’s. Zodoende is het een naslagwerk voor de ervaren marketing- en communicatiespecialisten maar ook voor studenten en professionals buiten ons eigen vakgebied.

Inhoud

Om het hele digitale medialandschap zo uitgebreid mogelijk te beschrijven is het Marketingfacts Jaarboek ingedeeld in veertien hoofdstukken. De onderwerpen die in het Marketingfacts Jaarboek 2014-2015 aan bod komen zijn:

  1. Inleiding op het digitale medialandschap
  2. E-business
  3. Advertising
  4. Affiliate
  5. E-mail
  6. Search
  7. PR & branding
  8. Social media
  9. Mobile
  10. Video
  11. E-commerce
  12. Usability & design
  13. Customer service
  14. Analytics

Een product van de community

Het Jaarboek is zoals ieder jaar een samenwerking tussen de community van Marketingfacts.nl, de redactie, bloggers en experts. Een prachtig samenspel, waar we heel trots op zijn. Voor de editie 2014-2015 hebben, naast Bram Koster en ondergetekende, 31 experts bijgedragen aan het Jaarboek. Deze experts zijn: Tristan Lavender, Gijs Moonen, Freek Janssen, Ernst Kruize, Berend Sikkenga, Martin Kloos, Marco Derksen, Peter Minkjan, Remi van Beekum, Yorick Voorthuizen, Mark de Bruin, Rob de Bruijn, Wolter Tjeenk Willink, Roman Solarz, Phileas Fox, Yoteng Pat, Christiaan Solcer, Peter van der Schaar, Jorij Abraham, Henning Heesen, Jordie van Rijn, Gerrit van Leeuwen, Katherine Kucherenko, André Scholten, Jeroen van Eck, Laurens Boex, Remco Bron, Phileas Fox, Erik van Roekel, Jorn Vriend en Maxim Renders.

Net als in de drie voorgaande jaren heeft Erik Wiegers de vormgeving van het Jaarboek voor zijn rekening genomen. De eindredactie is verricht door Cecile Bol van Studio Vuurvogel.

Bestellen

Het Marketingfacts Jaarboek 2014-2015 kost 24,95 euro exclusief verzendkosten.

Wil je meer dan 10 exemplaren of een eerdere versie van het Marketingfacts Jaarboek bestellen? Neem dan contact met ons op via jaarboek@marketingfacts.nl of bel naar 06-55838648.

Vanaf dit jaar bieden wij ook de mogelijkheid om een pakket af te nemen waarbij Marco Derksen, oprichter van Marketingfacts, je medewerkers of relaties in 2 uur tijd meeneemt in de belangrijkste trends en ontwikkelingen in ons vakgebied en daarbij stil staat wat dit betekent voor je afdeling, organisatie of markt. Heb je belangstelling voor dit unieke aanbod? Neem dan contact op met Emile Peters via emile@marketingfacts.nl of bel naar 06-55838648.

We zijn erg trots op het Marketingfacts Jaarboek 2014-2015. Zonder de community, de experts, de bloggers én de sponsoren was het ons nooit gelukt. We willen iedereen die een bijdrage heeft geleverd dan ook enorm bedanken!

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie

5 Reacties

    Peter van der Knaap

    Heb de editie van vorig jaar veel gebruikt. Vandaag de nieuwe editie besteld, ben benieuwd.


    12 juni 2014 om 12:39
    Thijs

    Hi Danny, is het jaarboek ook in digitale versie verkrijgbaar?


    6 augustus 2014 om 14:07
    DannyOosterveer

    Hi Thijs,

    Daar zijn we op dit moment mee bezig, komt zeer binnenkort uit!


    6 augustus 2014 om 14:08
    Jurriaan de Reijer

    Lijkt me erg interessant en handig! Ga hem denk ik binnenkort bestellen.


    11 september 2014 om 10:38
    Victor Herf s (Het Customer Care Center)

    Het is een mooi boek. Lekker overzichtelijk en professionele bijdrages. Ik heb 2 exemplaren extra besteld voor mijn mensen.


    20 september 2014 om 17:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!