De lijst der lijsten: het Marketingfacts Jaaroverzicht 2013!

De natte droom van cijferfetisjisten

De lijst der lijsten: het Marketingfacts Jaaroverzicht 2013!
, ING Groep
@evr

Laatste dag van het jaar. Trouwe fans weten het. Dat kan maar een ding betekenen op Marketingfacts: het Jaaroverzicht 2013!

Na de klik traditiegetrouw weer niet alleen de populairste artikelen op Marketingfacts qua doorkliks en reacties, de artikelen die het meest gedeeld werden in de social media, de topbloggers qua aantal artikelen en doorkliks en last but not least de topreageerders op Marketingfacts, maar ook de nodige overzichten over alle jaren heen. En als slagroom op deze taart voor cijferfetisjisten leverde onze grafisch ontwerper Erik Wiegers weer een fraaie infographic van dit alles. Doorklikken dus...

Aantal artikelen & Reacties
Jaar
Aantal
artikelen
Aantal
reacties
Gem. aantal
reacties
2002
255
105
0,4
2003
2.285
924
0,4
2004
2.220
3.394
1,5
2005
3.106
14.679
4,7
2006
2.735
21.022
7,7
2007
2.073
23.443
11,3
2008
1.967
16.718
8,5
2009
2.070
12.282
5,9
2010
1.887
8.239
4,4
2011
1.832
7.038
3,8
2012
1.488
6.017
4,0
2013
1.364
4.779
3.5

Gemiddeld 3,5 reacties per artikel op Marketingfacts in 2013. [Tweet dit]

Er gingen dit jaar 1.364 artikelen live op Marketingfacts. In totaal leverde dit 4.779 reacties op. Een gemiddelde van 3,5 reacties per artikel. Een groot verschil met bijvoorbeeld 2007 toen er gemiddeld maar liefst 11,5 reacties per artikel werden geplaatst. Zoals vaker aangegeven in de jaaroverzichten heeft de opkomst van social media een verschuiving teweeggebracht in de locatie van reacties. Discussies over onze artikelen vinden steeds vaker plaats op een social netwerk.
2013 is ook het jaar met het minst aantal artikelen. In 2012 gingen er weliswaar nog minder artikelen live op Marketingfacts, maar omdat Marketingfacts in november 2002 live ging niet een volledig jaar. Sterkere focus op diepgaandere (en daarmee vaak langere) artikelen in combinatie met een (nog) strakkere sturing op kwaliteit zal hier mede de oorzaak van zijn.

Social Accounts Marketingfacts
Jaar
Twitter
Facebook
LinkedIn
Google+
2011
18.807
2.249
263
363
2012
33.242
17.558
2.002
1.528
2013
49.837
36.305
7.922
20.487

Ruime verdubbeling in fans en volgers social accounts Marketingfacts in 2013 [Tweet dit]

De omvang van de social accounts van Marketingfacts op de platformen Twitter, Facebook, LinkedIn en Google+ laat een verdubbeling zien ten opzichte van 2012. Met name Google+ liet een forse stijging zien, de inspanningen van met name Danny Oosterveer op dit platform werpen wat dat betreft hun vruchten af. De stijging in omvang van onze eigen social accounts draagt ook bij aan het aantal keren dat onze artikelen weer door anderen op de social platformen worden gedeeld.

Een Marketingfactsblogger schrijft gemiddeld 4,8 artikelen per jaar. [Tweet dit]

In 2003 werd 80% van de artikelen door Marco zelf geschreven als 1 van de 12 bloggers. Dit jaar schreven Danny Oosterveer en Bram Koster, beiden in dienst van Marketingfacts, samen 14% van de artikelen. Tel het redactie-account, waaronder ook artikelen worden geschreven, er bij op en je komt op 24% van alle artikelen. De overige artikelen in 2013 kwamen uit de pen van iets minder dan 280 bloggers. In 2013 schreef een blogger (inclusief Danny, Bram en redactieaccount) op Marketingfacts gemiddeld 4,8 artikelen.

Big databeheer

Voordat we duiken in de overzichten op basis van doorkliks/views een belangrijke noot. In de loop van 2013 hebben we de telling van de views van artikelen bijgesteld. Het bleek dat bots, spiders en andere crawlers ernstig oververtegenwoordigd waren in de vastgestelde aantallen, waarop we daar een filtering op hebben toegepast in 2013. Dit betekent dat de artikelen in 2013 minder 'views' hebben in vergelijking met andere jaren - soms flink minder. Dat maakt de 'all time'-overzichten minder representatief. Toch hebben we ervoor gekozen deze overzichten te tonen, omdat ze wel van waarde blijven en er ook in eerdere jaren al aanpassingen zijn geweest in de meting van views; typisch zo'n dingetje waar je tegenaan loopt in je (big) databeheer over de jaren. We hopen op termijn een calibratie te kunnen doen op álle artikelen, zodat de 'all time'-lijsten helemaal representatief zijn.

TOP 10 MARKETINGFACTS 2013
OP BASIS VAN DOORKLIKS
  1.  
    Alle cijfers over het socialmediagebruik in Nederland medio 2013
     
    34
     
    70426
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 30 August 2013
  2.  
    Handig: alle trends 2013 voor social media, digital marketing, internet en mobile in 1 artikel
     
     
    door:
    datum: 1 January 2013
  3.  
    Social media in Nederland 2013: Groei van gebruik Twitter en Facebook afgevlakt
     
    29
     
    57644
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 18 February 2013
  4.  
    10 socialmedia- en onlinemarketingtrends voor 2014
     
    22
     
    36901
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 7 November 2013
  5.  
    Daft Punk: the art of building hype
     
    22
     
    29258
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 15 May 2013
  6.  
    14 hotte marketingtrends voor 2014
     
    22
     
    25989
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 5 December 2013
  7.  
    Van webcare naar productinnovatie: “Broek, niet KLM-blauw”
     
    21
     
    23650
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 21 May 2013
  8.  
    Nederlandse merken ‘beboet’ door Google voor twijfelachtige SEO-praktijken
     
    54
     
    23351
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 1 November 2013
  9.  
    Community management = seks
     
    31
     
    23121
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 19 February 2013
  10.  
    De 3 meest effectieve manieren voor meer likes op Facebook
     
    19
     
    22470
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 24 April 2013
OP BASIS VAN AANTAL REACTIES
  1.  
    Het einde van het full service-reclamebureau?
     
    60
     
    16517
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 23 January 2013
  2.  
    Nederlandse merken ‘beboet’ door Google voor twijfelachtige SEO-praktijken
     
    54
     
    23351
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 1 November 2013
  3.  
    Sylvie, Frans en het einde van positionering
     
    43
     
    11392
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 9 October 2013
  4.  
    Discussieer mee: de rol van sociale media in het B2B-aankoopproces
     
    43
     
    10054
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 31 July 2013
  5.  
    Uitgelezen: Social Media is Bullshit
     
    38
     
    12562
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 2 July 2013
  6.  
    Wil de echte Barbapapa-marketeer opstaan?
     
    36
     
    17512
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 17 January 2013
  7.  
    Alle cijfers over het socialmediagebruik in Nederland medio 2013
     
    34
     
    70426
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 30 August 2013
  8.  
    De onzekerheid van platte Facebook-acties
     
    33
     
    13515
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 6 March 2013
  9.  
    Positioneren is een kunst
     
    32
     
    9430
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 14 October 2013
  10.  
    Waarom de afdeling klantenservice het grootste gevaar voor webcare is
     
    32
     
    14363
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 23 September 2013

Meeste doorkliks voor Danny Oosterveer [Tweet dit]

Dit jaar staat Alle cijfers over het socialmediagebruik in Nederland medio 2013 van Danny Oosterveer qua doorkliks op nummer 1. Social media cijfers doen het goed, want op nummer 3 qua doorkliks staat ook een artikel van Danny over social media cijfers in Nederland. Een bijzondere vermelding voor Saskia van der Hilst-Tilmans. Haar allereerste artikel op Marketingfacts met de titel Community management = seks was meteen goed voor een nummer 9 positie in de top10 qua aantal doorkliks.

Meeste reacties voor Bas van de Haterd [Tweet dit]

In de top10 op basis van aantal reacties een paar bijzondere noteringen. Blogger Marguerite Tachet schreef 3 artikelen voor Marketingfacts maar behaalde met haar artikel over de rol van social media in B2B aankoopproces een 4e positie met 43 reacties. Qua aantal reacties schreef Bas van de Haterd het beste artikel in 2013. Zijn artikel over het einde van het fulservice bureau zorgde voor maar liefst 60 reacties.

TOPPERS SOCIAL SHARING 2013
TWITTER
  1.  
    Alle cijfers over het socialmediagebruik in Nederland medio 2013
     
    34
     
    70430
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 30 August 2013
FACEBOOK
  1.  
    Daft Punk: the art of building hype
     
    22
     
    29259
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 15 May 2013
LINKEDIN
  1.  
    Alle cijfers over het socialmediagebruik in Nederland medio 2013
     
    34
     
    70430
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 30 August 2013
GOOGLE+
  1.  
    Google+, we moeten er echt aan geloven
     
    29
     
    22015
     
     
    {tweet_count}
     
    {likecount}
     
    {googlepluscount}
     
    {linkedinsharecount}
     
     
    door:
    datum: 26 June 2013

 

Marketingfacts artikelen in 2013 meer dan 200.000 keer gedeeld in social media. [Tweet dit]

 

De Marketingfacts artikelen van 2013 werden meer dan 200.000 keer gedeeld in social media. Een artikel dat in 2013 live ging werd gemiddeld 150x gedeeld in de social media. Qua platform voert Twitter bij social sharing de boventoon. In 55% van de gevallen waarin een Marketingfacts artikel werd gedeeld was dit op Twitter. Linkedin neemt met 25% een tweede positie in, gevolgd door Facebook en Google+ met respectievelijk 17 en 3%.

Danny zijn artikel over social media gebruik in 2013 had qua doorkliks al een nummer 1 positionering maar werd op Twitter (1033) en LinkedIn (701) ook het meest gedeeld van alle artikelen. Danny zijn artikelen met cijfers over social media gebruik in Nederland doen het dus overall erg goed. Een mooi bewijs dat Danny zijn twitterbio "Datasexual @ Marketingfacts" geen gebakken lucht is ;-)

Daft Punk: the art of building hype van blogger Bart van den Hout was op Facebook het meest gedeelde Marketingfactsartikel van 2013. Jaap Jacobs zijn artikel "Google+, we moeten er echt aan geloven" werd het meest gedeeld op... jawel Google+.

top10 bloggers 2013
op basis van doorkliks
OP BASIS VAN
GEMIDDELD AANTAL DOORKLIKS

  1. Community management = seks Saskia van der Hilst-Tilmans
    Kittyhawk
    Gemiddeld 23126 doorkliks over 1 artikelen

  2. De 7 zonden op social media en hoe je ze vermijdt Lucio Jessurun
    Blutarsky
    Gemiddeld 21429 doorkliks over 1 artikelen

  3. Handig: alle trends 2013 voor social media, digital marketing, internet en mobile in 1 artikel Mark de Bruin
    Marketing @ ANWB
    Gemiddeld 18387 doorkliks over 9 artikelen

  4. Super Bowl 2013: de reclames Pieter Bas Elskamp
    Blokker
    Gemiddeld 16362 doorkliks over 1 artikelen

  5. De 10 meest engaging Nederlandse Facebook-berichten Peter Minkjan
    Likeconomics
    Gemiddeld 15871 doorkliks over 6 artikelen

  6. Ontkracht: 10 SEO-mythes anno 2014 Eduard Blacquière
    OrangeValley
    Gemiddeld 15615 doorkliks over 1 artikelen

  7. Wat betekent 2013 voor mijn social media-strategie? (deel 1) Roderick Cremers
    Fresh Bridge B.V.
    Gemiddeld 14524 doorkliks over 4 artikelen

  8. Waarom de afdeling klantenservice het grootste gevaar voor webcare is Johan Schaap
    Probaton - QSGear.com - SocialTVUpdate.com
    Gemiddeld 14367 doorkliks over 1 artikelen

  9. Facebookberichten: wanneer en hoe vaak? Jonas Moons
    Hogeschool Utrecht
    Gemiddeld 14172 doorkliks over 1 artikelen

  10. Trends en ontwikkelingen in customer service Thierry Thijssen
    Coosto
    Gemiddeld 12785 doorkliks over 1 artikelen
OP BASIS VAN
TOTAAL AANTAL DOORKLIKS

  1. 10 interessante onderzoeken van afgelopen week Danny Oosterveer
    Marketingfacts
    Totaal 780500 doorkliks over 133 artikelen

  2. 'Trendwatcher' Jan Willem Alphenaar: contentmarketing is dé trend voor 2013 Bram Koster
    Marketingfacts
    Totaal 285665 doorkliks over 65 artikelen

  3. Marketing in de toekomst: goedkoop is geen duurkoop Edwin Vlems
    B2B
    Totaal 252193 doorkliks over 37 artikelen

  4. Week 1/2013 Viral Friday: Puppy, Charlie & UK Health Department Rudi de Groot
    Mindshare
    Totaal 171734 doorkliks over 51 artikelen

  5. Handig: alle trends 2013 voor social media, digital marketing, internet en mobile in 1 artikel Mark de Bruin
    Marketing @ ANWB
    Totaal 165482 doorkliks over 9 artikelen

  6. ReclameReview: FrieslandCampina David Brinks
    Hardcopy
    Totaal 160640 doorkliks over 41 artikelen

  7. Brechtje de Leij (NU.nl): “We gaan vol door met mobiel” Erwin Blom
    Fast Moving Targets
    Totaal 110204 doorkliks over 40 artikelen

  8. De marketingorganisatie van de toekomst volgens Joris Merks (Google) Tristan Lavender
    Deloitte
    Totaal 109735 doorkliks over 15 artikelen

  9. Uitgelezen: Social Media is Bullshit Ronald Voorn
    Brands Consultancy
    Totaal 106179 doorkliks over 15 artikelen

Elke blogger kent het fenomeen; Je schrijft met hart en ziel 10 artikelen die redelijk lopen en dan in eens heb je (soms tot je verrassing) een fikse klapper te pakken die de server doet verhitten door het aantal views. Marketingfactsblogger Saskia van der Hilst-Tilmans gaat echter nog een stapje verder; Ze schreef in 2013 haar allereerste artikel op Marketingfacts genaamd Community management = seks. Een artikel dat zoals je eerder in dit jaaroverzicht al kon lezen zeer goed scoorde. Op basis van gemiddeld aantal doorkliks per artikel staat Saskia dan ook op nummer 1 in de Marketingfacts bloggers top10 dit jaar. Danny schreef in 2013 133 artikelen voor Marketingfacts en staat op nummer 1 qua totaal aantal doorkliks.

TOP 10 MARKETINGFACTS BLOGGERS
Op basis van aantal artikelen
2013

  1. {title} Danny Oosterveer
    Marketingfacts
    133 artikelen
    @DannyOosterveer facebook linkedIn Danny Oosterveer op google+ 4square slideshare tumblr website Volg Danny Oosterveer via RSS
     

  2. {title} Bram Koster
    Marketingfacts
    65 artikelen
    @bramkoster linkedIn Bram Koster op google+ website Volg Bram Koster via RSS
     

  3. {title} Rudi de Groot
    Mindshare
    51 artikelen
    @reach facebook linkedIn Rudi de Groot op google+ youtube flickr 4square hyves slideshare tumblr scribd digg stumbleupon delicious website Volg Rudi de Groot via RSS
     

  4. {title} David Brinks
    Hardcopy
    41 artikelen
    @davidbrinks David Brinks op google+ Volg David Brinks via RSS
     

  5. {title} Edwin Vlems
    B2B
    37 artikelen
    @evlems linkedIn Edwin Vlems op google+ flickr slideshare website Volg Edwin Vlems via RSS
     

  6. {title} Ronnie Overgoor
    7 Ditches TV
    31 artikelen
    @ronnieovergoor facebook linkedIn Ronnie Overgoor op google+ flickr slideshare website Volg Ronnie Overgoor via RSS
     

  7. {title} SWOCC

    22 artikelen
    @SWOCC_NL linkedIn slideshare Volg SWOCC via RSS
     
ALL TIME

  1. {title} Marco Derksen
    Upstream
    8211 artikelen
    @marcoderksen Marco Derksen op google+ Volg Marco Derksen via RSS
     

  2. {title} Erik van Roekel
    ING Groep
    841 artikelen
    @evr facebook linkedIn Erik van Roekel op google+ flickr 4square slideshare delicious website Volg Erik van Roekel via RSS
     

  3. {title} Danny Oosterveer
    Marketingfacts
    643 artikelen
    @DannyOosterveer facebook linkedIn Danny Oosterveer op google+ 4square slideshare tumblr website Volg Danny Oosterveer via RSS
     

  4. {title} Carl Mangold
    24/7 World.net
    588 artikelen
    @CarlMangold linkedIn Carl Mangold op google+ website Volg Carl Mangold via RSS
     

  5. {title} David Brinks
    Hardcopy
    323 artikelen
    @davidbrinks David Brinks op google+ Volg David Brinks via RSS
     

  6. {title} Albert Treur
    CombiTrading
    267 artikelen
    @mediagrid Volg Albert Treur via RSS
     

  7. {title} Paul van Veenendaal
    Starcom
    233 artikelen
    @yizmo facebook linkedIn Volg Paul van Veenendaal via RSS
     

Naast doorkliks heb ik ook een Marketingfacts bloggers top10 gemaakt op basis van aantal artikelen, zowel in 2013 als All time. Danny Oosterveer schreef in 2013 de meeste artikelen voor Marketingfacts met forse afstand van de nummer 2 Bram Koster. Marketingfacts oprichter Marco Derksen schreef in 2013 slechts 2 artikelen voor Marketingfacts, maar dankzij fikse inspanningen in het verleden staat hij nog steeds op nummer 1 in de Marketingfactsbloggers top 10 All time met 8.211 (!) artikelen.

TOP 10 MARKETINGFACTS LEDEN
o.b.v. aantal reacties
2013

  1. Bart van der Kooi
    ClickQ
    22 reacties
    @aboutbart Bart van der Kooi op google+ website Volg Bart van der Kooi via RSS
     

  2. {title} MikeDie

    12 reacties
    @MikevDiesen facebook linkedIn Volg MikeDie via RSS
     

  3. {title} thomebbers
    Hogeschool Windesheim
    8 reacties
    Volg thomebbers via RSS
     

  4. {title} Gijsbert Oord
    Bereijk B.V.
    6 reacties
    @bereijk facebook linkedIn Gijsbert Oord op google+ Volg Gijsbert Oord via RSS
     

  5. {title} Fedor Achterkamp
    TriMM
    5 reacties
    linkedIn Volg Fedor Achterkamp via RSS
     

  6. {title} socialsander
    Wave Concepts
    5 reacties
    @socialsander linkedIn socialsander op google+ Volg socialsander via RSS
     
ALL TIME

  1. {title} Jeroen Mirck
    Mirck Media
    786 reacties
    @JeroenMirck facebook linkedIn Jeroen Mirck op google+ youtube flickr hyves website Volg Jeroen Mirck via RSS
     

  2. Roy Huiskes
    chapter42.com
    557 reacties
    @chapter42 facebook Volg Roy Huiskes via RSS
     

  3. {title} Kasper Katje

    442 reacties
    Volg Kasper Katje via RSS
     

  4. Remco de Vries

    265 reacties
    @Remcodv Volg Remco de Vries via RSS
     

  5. Kjeld Kahn
    Void Station
    250 reacties
    @Kjeld facebook linkedIn Kjeld Kahn op google+ website Volg Kjeld Kahn via RSS
     

  6. {title} Arnoud

    244 reacties
    Volg Arnoud via RSS
     

  7. {title} Fred Zelders

    228 reacties
    @FZelders website Volg Fred Zelders via RSS
     

  8. {title} Paul Hottinga
    Paul Hottinga
    213 reacties
    @paulhottinga linkedIn Volg Paul Hottinga via RSS
     

Last but not least een overzicht met onze leden op basis van reacties. Welke lid (exclusief Marketingfactsbloggers) plaatste de meeste reacties in 2013? Zoals eerder al aangegeven verschuiven de discussies rondom Marketingfacts artikelen de laatste jaren. Steeds vaker vinden de discussies plaatst in de social media en niet op Marketingfacts zelf. Bart van der Kooi plaatste in 2013 22 reacties op Marketingfacts en staat daarmee op nummer 1. Jeroen Mirck voert nog steeds de ledenlijst All time aan, dankzij zijn vele reacties in het verleden.

Fraaie Marketingfacts Jaaroverzicht 2013 Infographic! [Tweet dit]

Graphic Designer Erik Wiegers, ook verantwoordelijk voor het design van de Marketingfacts Jaarboeken, leverde dit jaar opnieuw een fraaie infographic van het Marketingfacts Jaaroverzicht 2013 aan! Na vorig jaar een redelijke feitelijke plaat te hebben gemaak is Erik, zoals hij zelf schreef, dit jaar gewoon gegaan voor een mooie plaat in een goede stijl. Het is dus een map geworden, waar de weg, die '2013' vormt, er als basis doorheen loopt. Daarop de M! leden en de rest van de cijfers weer daaromheen. Klik op de afbeelding voor een vergroting en verken de kaart!

Dat was Marketingfacts 2013

Met de infographic komt een eind aan een mooi overzicht met de inspanningen van bloggers, leden en reageerders. Mede namens de hele Marketingfacts-crew:

Bedankt!


Delen

0
2


Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Een geweldig overzicht; marketingfacts.nl geeft wederom een masterclass in transparantie, data-analyse en respect voor bezoekers en bloggers! petje af weer en op naar een mooi 2014!!!

    geplaatst op
  • Elk jaar weer een behoorlijk klus, dus leuk te horen dat het overzicht wordt gewaardeerd. Thanks!

    geplaatst op
  • Leuk overzicht! Kreeg via via te horen dat ik er ook tussen sta. Laten we dan vandaag ook maar een reactie doen om het jaar goed te beginnen. Een goed 2014!

    geplaatst op
  • Uiteraard mooi overzicht, maar ook een aantal punten van aandacht. Aantal reacties en artikelen natuurlijk. Benieuwd of er al ideeen zijn hiervoor.

    En interessant dat MF op Google+ nu al bijna meer volgers heeft dan op Facebook. Tijd om in navolging van FMT daar ook een community van MF-ers te beginnen?

    geplaatst op
  • Muhaha! Ik sta nog steeds op #4 in de all-time reageerlijst! :o)

    De nummer 1 van dit jaar heeft maar 22 reakties, en de nummer 10 maar 5 - was reageren not done in 2013?

    geplaatst op
  • @Peter: aantal reacties onder blogposts neemt sowieso af, omdat de discussie zich naar Twitter en Facebook verplaatst (heeft). Maar er speelt nog iets: bloggers die reageren zijn niet opgenomen in dit overzicht, het gaat puur om de 'leden' (mensen die een Mf-account hebben, maar dus niet bloggen). En dat betekent dat er best mensen zijn die vaker hebben gereageerd in 2013 - zoals ik! :)

    geplaatst op
  • Ach ja - ik ben de laatste tijd (veel te) weinig op Mf geweest om dat zelf te zien. Moet ik in 2014 maar eens wat aan doen!

    geplaatst op
  • @Peter: dat is nog eens een goed voornemen! :)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.