Mark de Bruin

Mark de Bruin

Strategisch Marketeer Online ANWB

157 posts  –  597 reacties


  • @mdebruin
  • facebook
  • linkedIn
  • Mark de Bruin op google+
  • slideshare
  • website
  • Volg Mark de Bruin via RSS

Mark de Bruin (@mdebruin) is sinds 2007 blogger bij Marketingfacts. Hij werkt sinds 1998 in verschillende Online Marketing functies bij bedrijven als PTT Post, Het Financieele Dagblad, 9292ov en ANWB. Momenteel is hij Strategisch Marketeer Online en houdt zich bezig met: mobile, ANWB Onderweg - verkeer, tanken en parkeer app, ANWB Parkeren, social media en connected cars. Daarnaast was Mark een van de oprichters van de Social Media Club Utrecht en beheert hij @SocialeMediaNL

recente artikelen van Mark de Bruin
Mobile marketing 2007-2014: apps worden volwassen en evolueren verder

Mobile marketing 2007-2014: apps worden volwassen en evolueren verder

Sinds 1998 voeg ik nieuwe technologieën toe aan bestaande producten of diensten en bedenk ik nieuwe producten en diensten met behulp van nieuwe technologieën. Eerst lag mijn zwaartepunt op het internet via de desktop, maar de laatste jaren is dat verschoven naar de smartphone, die ongekende nieuwe mogelijkheden biedt voor nieuwe vormen van klantcontact. Een korte tour d'horizon van de lessen die ik daarbij geleerd heb.


Mobile marketing
  • 0
  • 6416
  • -
  • -
  • -
  • -
De 5 socialmediatrends van 2014 met trendstrateeg Lieke Lamb

De 5 socialmediatrends van 2014 met trendstrateeg Lieke Lamb

Naast de 10 socialmedia- en onlinemarketingtrends voor 2014 heb ik, net als afgelopen jaren, trendstrateeg Lieke Lamb van Bureau Trendwatcher.com gevraagd om een vijftal megatrends te benoemen die naar haar idee een belangrijk stempel gaan drukken op social media gedurende het komende jaar. Veel ontwikkelingen (of trends) staan in nauw verband met elkaar, oefenen invloed uit op elkaar of overlappen elkaar. Lieke maakte een overzicht door de meest prominente ontwikkelingen samen te vatten in de ‘5 socialmediatrends voor 2014’ zoals alleen zij dat kan. Haar 5 megatrends: hypermobile (my phone = my BFF), influencing the influencersdata-dollarsvisual = all en creativity of the crowd


Social media marketing
10 socialmedia- en onlinemarketingtrends voor 2014

10 socialmedia- en onlinemarketingtrends voor 2014

Het einde van het jaar 2013 nadert, dus verschijnen de trendslijsten voor het nieuwe jaar 2014 weer. In dit artikel verzamel ik de trends die al verschenen zijn op socialmediatoday.com en Forbes.com. Om direct maar met de deur in huis te vallen: Twitter gaat Facebook voorbij, Snapchat en Google+ groeien door, deeleconomiesites rukken op en je bent dom als je niks met video doet in 2014, aldus Social Media Today. In 2014 zal volgens Forbes contentmarketing nog belangrijker worden, zal de inzet van social media meer versnipperd raken, moet je content nu echt geschikt voor mobiel zijn, is retargeting nog steeds een toverwoord en, als laatste, zal zoekmachinemarketing sterker beïnvloed worden door social. Dat zijn 10 interessante trends voor iedere interactieve marketeer, die ik in dit artikel verder zal toelichten.


Social media marketing
  • 23
  • 60904
  • -
  • -
  • -
  • -
De iPhone is het meest winstgevende product in Amerika

De iPhone is het meest winstgevende product in Amerika

Onlangs verscheen het onderzoek naar de meest winstgevende producten in Amerika. Succesvolle bedrijven leunen vaak op één product of productlijn die extreem goed verkoopt en ook nog een hoge marge heeft. Vaak zijn deze bedrijven marktleider en kunnen ze door hun invloed op de bedrijfsketen het product goedkoop produceren en daarnaast het product tegen de hoogst mogelijke prijs verkopen. Capital IQ, 24/7 Wall St. onderzocht de S&P 500 bedrijven die op de consumentenmarkt een vlaggenschip hebben. iPhone staat op nummer 1, maar wat staat er nog meer in de top 7?


E-business
Mobile marketing
  • 0
  • 5281
  • -
  • -
  • -
  • -
App-marketing: bereken de kosten van een top 10-notering

App-marketing: bereken de kosten van een top 10-notering

Vijf jaar geleden wisten we allemaal nog niet wat apps waren en hoe ze ons leven zouden veranderen. Inmiddels is het jaar 2013 bijna op de helft en zijn alleen de bijna 900.000 verschillende iPhone-apps bij elkaar meer dan 50 miljard keer gedownload. Niet iedere uitgever heeft het publiek van NU.nl, Buienradar of 9292 en daarom moeten ze hard aan de bak om downloads en actief gebruik te realiseren. Eerder schreef ik over appmarketing met Twitter en Facebook. Dit keer duik ik in het 'top 10-effect'. Ik heb een infographic gevonden waar de kosten berekend staan om in de top 10 te komen van iTunes.


Mobile marketing
  • 4
  • 9891
  • -
  • -
  • -
  • -