Datagedreven marketing? Download de special over datamanagementplatformen
Datagedreven marketing doet bij veel marketeers de oren spitsen. De toenemende digitalisering van het klantcontact geeft meer inzicht in en controle over de journey die een klant maakt. Cruciaal in dat proces is het verkrijgen van een volledig en gedeeld beeld over die klant. Een 360-gradenklantbeeld, zoals dat in de marketeersmond ook wel heet. Datamanagementplatformen (DMP’s) beloven dat beeld te schetsen én bruikbaar te maken over alle kanalen.
DMP’s ontsluiten data uit vele verschillende datastromen. Eigen data, zoals CRM-data, kassa- en voorraadsystemen, websitegegevens en meer, maar ook data van derde partijen, zoals demografische gegevens en data vanuit behavorial targetting.
Deze special helpt je om te bepalen of een DMP ook jouw merk of organisatie verder kan helpen. En, minimaal net zo belangrijk, waar je rekening mee moet houden bij de implementatie ervan, zoals de privacy van je klant, je eigen kennisniveau als het gaat om cijfers of het benodigde verandermanagement.
Want één ding wordt hopelijk duidelijk: inzicht in de mensen die van je kopen vereist minimaal net zo veel inzicht in de mensen met wie je werkt.
Duik in de Special over datamanagementplatformen:
Download ook…
… onze eerdere Specials: