Zoals veel in marketingland worden je 'datadriven ambities' het ook niet makkelijk gemaakt. Als je niet over de complexiteit valt of over de onderbuikgevoelens van je collega’s, dan is er wel een discussie over privacy, ‘cookieless’ of een IT-backlog die je ambities kunnen afremmen.
Veel data die CMO's inkopen is onzin. Bijvoorbeeld als het om precisietargetting gaat. Dat is 'spray and pray', stelt een Australische professor na onderzoek.
Een nieuw rapport van WARC, in samenwerking met Google, biedt nieuwe inzichten die de uitdagingen aanpakken die marketeers traditioneel kortzichtig hebben gemaakt over de impact van hun mediainvesteringen.
Topics als ‘data’, ‘big data’, ‘data-analyse’ en een ‘datagedreven marketingorganisatie’ zijn primair géén typische IT-onderwerpen zijn, maar is marketing ten voeten uit. Een mensenvak.
Spotler NL is een een data driven marketing software provider voor de Nederlandse markt.
Ontdek hoe wij marketeers de balans tussen effectieve marketing en privacy herstellen, met ethisch handelen en klantgerichte benaderingen.
Hoe 'Data as a Product' marketeers helpt om gericht en effectief de juiste Data- en AI keuzes te maken.
Wat je moet weten over het DDMA Data Driven Marketing Onderzoek 2021Niet de techniek, maar de juiste mensen met de…
Handmatige 'wrangling' van gegevens via spreadsheets wordt een steeds tijdrovender en arbeidsintensiever klusTerwijl het decennium van marketingpersonalisatie zo ongeveer unaniem…
Het begrip ‘big data’ van begin deze eeuw begint nu pas inhoud te krijgen. Hoe hou je het bij elkaar?…
Met 'spray and pray' kom je als moderne marketeer niet langer weg. Elke beslissing wordt ondersteund door data. Klantgegevens, website-bezoek, marktonderzoek,…
Hoe vaak moet een commercial worden uitgezonden voordat er een anker geslagen wordt in het brein van de klant? Hoe…