[Advertorial] Online adverteren met website take-overs – 100% conform de nieuwe cookiewet

18 januari 2013, 06:00

Het in Utrecht gevestigde bedrijf AdLantic Online Advertising B.V. lanceert 21 januari a.s. haar nieuwe advertentieplatform Page-Ad.com. Dit platform verzorgt de geautomatiseerde in- en verkoop van website take-overs. Tot voor kort was het erg moeilijk om take-overs in te kopen, omdat iedere publisher zijn eigen technische specificaties heeft. Daarnaast ben je als adverteerder verplicht om gedurende een korte periode, alle vertoningen te kopen – een alles of niets situatie.

Met Page-Ad wordt het mogelijk om op meerdere websites tegelijkertijd website take-overs te kopen en deze bijvoorbeeld alleen in de ochtend en in bepaalde steden te tonen. Over enkele weken integreert AdLantic haar semantische targeting-techniek, zodat het ook mogelijk wordt om – net zoals bij Google – op de context van de webpagina te targeten.

Het programma wordt momenteel getest bij ca. 75 online uitgevers en klanten. Dagelijks levert het systeem al meer dan 15.000 bezoekers op en dat aantal groeit iedere dag fors. AdLantic verwacht over een half jaar meer dan 1.000 online titels te hebben aangesloten, waar adverteerders transparant en realtime op kunnen bieden.

Aangezien al het reclamemateriaal geleverd wordt via eigen systemen, kan AdLantic garanderen dat alles conform de nieuwe cookiewet wordt ingezet. Hiermee voldoet Page-Ad zelfs aan de strengste uitleg van de cookiewet die medio 2012 van kracht werd.

Alhoewel er nog veel onduidelijkheid bestaat over de nieuwe cookiewet, is één ding duidelijk: het volgen van online gedrag zal beperkt gaan worden. Page-Ad biedt een alternatief in de vorm van opvallende, high impact bannerformaten die realtime ingekocht kunnen worden.

Meer info

Web: www.page-ad.com

E-mail: info@page-ad.com

Telefoon: 030 – 234 1222

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Serge de Klerk

    Goed bedacht. Nu nog een platform voor dit soort advertorials die AdLantic zelf ook inkoopt 😉


    15 januari 2013 om 23:09

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!