Digitale Hub voor kennis over management

Aan de hand van artikelen, video's en een overzicht van kennisexperts wil RSM Discovery een brug slaan tussen theorie en praktijk.

15 november 2023, 11:00 1921 x gelezen

Rotterdam School of Management lanceerde afgelopen week een vernieuwde digitale hub voor wetenschappelijk onderzoek. Dat RSM Discovery bevat wetenschappelijk onderzoek en deskundige kennis over managementthema’s, waaronder vanzelfsprekend ook marketing. Mooi nieuws voor vakauteurs, onderzoekers, journalisten en marketingschrijvers.

‘Bezoek RSM Discovery voor onderzoeken, video’s en een overzicht van kennisexperts van het Rotterdam School of Management’, luidt de aanbeveling waarmee de RSM op 10 november, de internationale dag van de wetenschap, een vernieuwde RSM Discovery lanceerde. Het platform stelt onderzoek over managementonderwerpen vrij beschikbaar voor het bedrijfsleven, academici, studenten en media. Aan de hand van artikelen, video’s en een overzicht van kennisexperts wil RSM Discovery een brug slaan tussen theorie en praktijk. Daarbij komen belangrijke internationale managementonderwerpen aan bod, als leiderschap, data en AI, logistiek en ondernemerschap. Mooi nieuws voor de liefhebbers van de Facts op Marketingfacts.

Begrijpelijk en toegankelijk

Het doel van het platform is om te laten zien dat wetenschappelijk onderzoek kan worden ingezet voor het behalen van betere prestaties en succes in het snel veranderende zakelijke landschap. “Door onderzoek begrijpelijker en toegankelijker te maken stellen we de deskundige inzichten van onze onderzoekers beschikbaar voor de mensen die ze het hardst nodig hebben in de praktijk. We hebben een grote groep wetenschappers die hun onderzoek graag willen delen op het nieuwe Discovery-platform, zodat de kennis rechtstreeks kan worden toegepast in het bedrijfsleven en de maatschappij,” aldus Danielle Baan, verantwoordelijk voor wetenschapscommunicatie bij RSM.

Vernieuwd platform

Het vernieuwde platform heeft diverse nieuwe functionaliteit, zoals themapagina’s, waar alle artikelen, video’s, wetenschappers en opleidingen over een bepaald onderwerp overzichtelijk bij elkaar staan. Ook is er een zoekfunctie toegevoegd om op gemakkelijke wijze per onderwerp een relevante expert te vinden. Een handige tool voor bijvoorbeeld journalisten. Met deze toepassingen kunnen bezoekers van het platform de onderzoeken en kennis sneller en gemakkelijker vinden en delen met hun netwerk.

RSM Discovery is tien jaar geleden in het leven geroepen om een wereldwijd publiek van zakelijk managers te voorzien van wetenschappelijk onderzoek. Naast de nieuwe functionaliteit biedt het daarom ook tientallen jaren aan gearchiveerde RSM-artikelen en video’s voor een uitgebreider overzicht van het internationale zakelijke landschap. ‘Managers en bedrijfsprofessionals kunnen de vernieuwde RSM Discovery gebruiken als hun portaal naar origineel thought leadership van een van Europa’s toonaangevende business schools’, aldus RSM

EINDE BERICHT

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!