Online marketing op z’n Hollands: Veul voor weinig
Een beetje zichzelf respecterende multinational spendeert al snel een bedrag aan online marketing waarbij een gemiddelde hypotheek in het niets valt. Maar wat nu als je het niet zo breed hebt? Als je een aardig revolutionair product hebt maar door productontwikkeling de pot voor promotie nagenoeg leeg is? Dat overkwam Niland Mortimer, Chief Marketing Officer van Isis Biopolymer. Het revolutionaire product was een verjongende ‘patch’, op batterij, die in enkele uren zichtbaar minder rimpels gaf. Potentieel een kaskraker van iPad-omvang zou je denken. Maar dan moet de wereld het wel weten. En daar knelt het nu juist, want geld dat was er nauwelijks.
Wat we al vaker hebben gehoord heeft Niland gewoon gedaan. Met een klein team voldoende online presence creëren zodat de bekendheid van het product en dus de verkoop stijgt. Devotie, passie en slim nadenken over het inzetten van allerlei ‘gratis’ tools lagen ten grondslag aan het succes van de patch. In een interview tijdens het Enterprise 2.0 Marketing congres in Amsterdam eerder deze maand sprak ik kort met Niland over ‘zijn’ patch.
Meer Enterprise Marketing 2.0:
Lessen van Best Western: Eerst klant, dan kanaal
Wat is de ROI van social media?