Venz lanceert eerste on pack AR campagne

23 juli 2010, 05:17

The Young Generation, mijn bedrijf, heeft voor Venz hagelslag de eerste Nederlandse on-pack augmented reality game ontwikkeld. De campagne, waarbij meer dan 3 miljoen verpakkingen voorzien zijn van een AR marker is een van de grootste in zijn soort. Venz staat de komende maanden in het teken van het augmented reality race spel. Op www.venz.nl/games kan de interactieve game gespeeld worden. De bezoeker houdt de zijkant van de Venz verpakking recht voor de webcam, waardoor het spel wordt gestart. De racebaan komt in beeld, het stoplicht gaat op groen en de race begint.

Het pak hagelslag zelf is hierbij het besturingssysteem. Het circuit ligt vol met Funnies en pakken hagelslag, geheel opgebouwd in stijl met de look & feel van Venz. Door met de raceskelter over de verschillende objecten heen te rijden zijn punten te verdienen. Deelnemers zonder webcam kunnen racen doormiddel van de pijltjes op het toetsenbord. Zowel deelnemers met als zonder webcam maken op drie verschillende momenten kans op prijzen door een highscore te registreren.

Wij zijn bij The Young Generation al lange tijd bezig met het experimenteren met augmented reality. In januari is onze eerste AR campagne gelanceerd ter promotie van de film The Box. Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar producten en merken die voor deze techniek in aanmerking komen. Het eerste waar we aan dachten en waarbij we echt geloofden in een toegevoegde waarde voor het product en de doelgroep was de verpakking van Venz hagelslag. Na ons een dag lang op te sluiten in onze brainstorm room samen met het pak Venz zijn we tot dit concept gekomen. Na een presentatie bij Venz was het marketing team zeer enthousiast en zijn we direct begonnen met de ontwikkeling van het game concept en de campagne eromheen.

De campagne ligt in lijn met het gedachtegoed van Venz: Genieten van een boterham met hagelslag en het ondersteunen van de speelse ontwikkeling van kinderen. Met speltips en kennisvragen op de achterkant van de Venz pakken en de website richt Venz zich al jaren op momenten die kinderen inspireren, stimuleren en ondersteunen bij het ontdekken van nieuwe dingen. Venz neemt dit plezier “zeer serieus” en probeert deze grondgedachte altijd op een originele manier te verpakken. Het is dan ook niet meer dan logisch dat The Young Generation in samenwerking met Venz het mogelijk heeft gemaakt om als eerste zijn hagelslag fans kennis te laten maken met een interactieve nieuwe manier van spelen. De Augmented Reality marker staat op Venz hagelslag Melk, Puur & Kwinkslag, Venz XXL hagel en de Venz Rimboe range.

De augmented reality code is op 3 miljoen Venz verpakkingen gedrukt en ligt vanaf begin augustus in de winkel. Kan je nou echt niet wachten de game uit te proberen dan kan je ons altijd vragen een van de (gevulde) Venz verpakkingen bij ons op te komen halen (zeer beperkte oplage).

Wanneer bekend hier meer over de resultaten van de campagne. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

2 Reacties

    Marjo

    Erg goed dat Nederland ook eindelijk volgt met AR gebruik in marketing.

    De eerste van Nederland maar de duizendste wereldwijd…


    24 juli 2010 om 05:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!