Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

De gamestorm gaat nog lang niet liggen

De pandemie heeft ook positieve gevolgen: gamen is hip en happening!Vorig jaar maart, de eerste lockdowns werden van kracht, we…

‘We jagen de Triple A-titels niet langer na’

Interview met Doki Tops, CEO van game-platform UtomikUtomik ging van start met de ambitie om de Netflix van de games…

Games als toekomstvoorspellers

Peter Warman (Newzoo): "Met data uit de gamewereld voorspellen we trends in de 'echte' wereld"De gamewereld is lang niet serieus…

Gamification voor maatschappelijke impact

Emily Jacometti over de nieuwe strategie van FlavourTien jaar lang werkte Flavour, dat gamification inzet voor gedragsverandering, met succes in opdracht van commerciële…

De wondere wereld van eSports

In gesprek met Vitesse, 100%voetbal en DutchGameMastersProfessioneel gamen, het is een droom die voor velen inmiddels realiteit is geworden. Het…

ReclameReview: Eat them to defeat them

Gamification en storytelling komen samen in deze Britse campagne die kinderen moet aanzetten om gezonder te eten. Groenten worden neergezet…

Jongeren activeren: de vijf tips voor gaming en e-sports

In 2018 ontdekten marketeers massaal een nieuw kanaal om in de wereld van jongeren te komen: gaming en e-sports. Tijdens…

Van hype naar trainingen: virtual reality als krachtige tool

Adriaan Rijkens (Warp Industries): "Omgaan met nieuwe technologie is een leerproces"Een paar jaar geleden was virtual reality de grote hype.…

Jeroen Elfferich (Ex Machina): “Interactie rondom online live video rukt op”

Ex Machina is gespecialiseerd in grootschalige interactie rondom video, met een nadruk op live. Het bedrijf bevindt zich in een transitiefase.…

David Nieborg (game-onderzoeker) over hoe Apple de koers van gameontwikkelaars bepaalt

David Nieborg (1980) is expert op het gebied van games, gamification, social politics en sociale media. Hij wil waardevolle inzichten…

Online Tuesday #59: Hoe zet je gaming in voor je merk?

Games. Grote kans dat je er flink wat tijd aan spendeert op je mobiel of console*. En jij niet alleen.…

Teun Aalbers (GainPlay Studio): “Gezonder leven en een vitaler brein door het spelen van games”

GainPlay Studio ontwikkelt serious games, computerspellen met een maatschappelijk doel. "Onze games hebben een toegevoegde waarde", zegt medeoprichter Teun Aalbers.