Viral Friday: Save Fred!
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar {encode=”viralfriday@marketingfacts.nl” title=”viralfriday@marketingfacts.nl”}.
De Viral Friday top 3 van deze week was enorm close! Na intensief beraad met Marco en Erik hebben we unaniem gekozen voor “Save Fred!” van het interactieve bureau 10mg uit Amsterdam als nummer 1 deze week in de Viral Friday Top 10. Bedoeling is om binnen een gestelde tijd het konijn Fred te reanimeren en te opereren, om zo zijn leven te redden. Uniek is dat de viral enorm populair is geworden via de sociale bookmark diensten del.icio.us en Stumble Upon. Tevens is de site uitgeroepen tot “Site of the day” door The FWA (Favourite Website Awards)! Op plek 2 staat Wonder Bra, die gisteren door Carl Mangold op Marketingfacts werd geplaatst. Het lingerie merk weet op geniale en humoristische wijze met behulp van een (slecht functionerende) scrollende abri haar campagne onder de aandacht van de consument te brengen. De prachtige $3.9 miljoen dollar kostende reclame Shell Ferrari F1 ter viering van de 60 jarige samenwerking van Shell en Ferrari maakt de Top 3 compleet.
Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties. Veel plezier.
Stem op dit artikel op: , Nieuwsfilter, eKudos, MSN Reporter, Geenredactie, Wat vinden wij over, Newstalk, Tipt of Digg.
Jullie missen de trailer van de nieuwe Grand theft Auto game….
@Rory:
Zou je ‘m kunnen sturen naar viralfriday@marketingfacts.nl. Bij voorbaat dank!
Ik volg nu al een aantal weken het Viral Friday item, moet zeggen er zitten echt geweldige filmpjes bij. Maar ik vraag me al een tijdje af wat is nou de definitie van een viral… Ik was namelijk altijd in de veronderstelling dat een viral iets is waar een gebruiker iets moet doen zoals bij de viral van de SP bijvoorbeeld. Maar ik zie binnen de viral friday top 10 meestal filmpjes, waar geen interactie in zit. Kortom zou graag eens een definitie willen horen van wat nu als viral betiteld kan/mag worden en wat niet..
Heerlijk overzicht en een mooie afsluiter van de week Paul, thx!
Geweldige lijst, met een terechte Top 3. Goed weekend!
die spot van Shell V Power is ook erg mooi…3,9 miljoen dollar..damm
maar die trailer van GTA IV mag inderdaad niet ontbreken. Met de muziek van Philip Glass eronder. Wat een game wordt dat.
@Paul: vergeet je niet Emiel zijn vraag nog even te beantwoorden?
@paul
Een zeer helder antwoord.. dankje.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!