Pieter Zwart, hoofdredacteur van Voetbal International, leeft de droom van menig voetballiefhebber. Werken bij het toonaangevende voetbaltijdschrift is voor hem het hoogtepunt van een passie die al op jonge leeftijd begon. ‘Voetbal is altijd mijn hobby geweest en nu heb ik er mijn beroep van kunnen maken. Ik las het blad al toen ik een jaar of 5, 6 was. Dat je daar dan later kunt werken, is echt bijzonder.’
Elon Musk wordt steeds controversiëler en Tesla verschijnt daarmee in de media als Kop van Jut. Maar hoe beïnvloedt de nieuwe positie van Musk het merk Tesla? Ik heb alles uitgebreid op een rijtje gezet.
Unilevers recente beslissing om haar duurzaamheidsbeloften terug te schroeven, betekent een radicale verschuiving ten opzichte van de ambitieuze duurzaamheidsagenda van voormalig CEO Paul Polman.
Op Valentijnsdag, een dag waarop we liefde vieren in al haar vormen, denk ik na over een andere, vaak over het hoofd geziene, maar cruciale vorm van liefde in ons vakgebied: de liefde voor echtheid in marketing. Wat maakt een merk echt? Hoe straal je als marketeer oprechtheid uit, niet alleen in je campagnes, maar ook in de relaties die je aangaat met je klanten, je team en jezelf?
In de wereld van het bedrijfsleven wordt er veel waarde gehecht aan netwerken. Als marketingmanager word je bijvoorbeeld vaak benaderd door bedrijven die hun producten of diensten willen aanbieden. Wat vaak gepaard gaat met lunches, evenementen en cadeaus. Maar wat gebeurt er als je van baan verandert of je functie aanpast? Het verschil tussen transactionele en oprecht gemeende relaties wordt dan plotseling pijnlijk duidelijk.
In de laatste maand van 2024 las ik in het NRC over de teloorgang van het merk Nike. Natuurlijk had ik al eerder gelezen dat Nike niet zo succesvol was met de laatste modellen schoenen, maar dat het zo slecht ging met Nike wist ik niet.
‘2025 markeert een nieuw hoofdstuk voor B2B-marketing, waarin AI en creativiteit de richting bepalen. Dit zijn de zes belangrijkste inzichten en verwachtingen voor dit jaar.’
‘Customer Experience Enthousiasteling’ Steven Van Belleghem voorspelt vijf CX-trends voor 2025. Denk aan AI-agents, het overschatten van authenticiteit, de Big Reset van Customer Care en vertrouwen, menselijke magie en de ideale CX-leider. Oh, en het doden van zombies natuurlijk.
De AI Awards, georganiseerd door AIMAZE, erkennen en belonen jaarlijks de meest innovatieve en impactvolle toepassingen van kunstmatige intelligentie (AI) in Nederland. Dit zijn de drie verrassende winnaars!
Uit het jaarlijkse Digital Leaders Study blijkt dat IKEA Nederland en G-Star vooroplopen in digitale innovatie binnen respectievelijk de retail- en mode-industrie.
Marketing is dood. Oké, niet echt, maar de marketing zoals we die al jaren doen? Die ligt op de intensive care. Funnels en gated content zijn overblijfselen van een tijd waarin we dachten dat een whitepaper achter een formulier alles zou oplossen.
Op 1 juli 2025 moet het gedaan zijn met de logo’s van goksites op Nederlandse voetbalshirts.