Er zijn van die cases waarvan je weet dat ze binnenkort in elke presentatie staan. Dit is er eentje voor je presentatie over merkstrategie: hoe Nike zijn merkkracht om zeep hielp door in een digitale valkuil te vallen.
Duurzaamheid speelt een steeds belangrijkere rol. Packaly, een snelgroeiend logistiek bedrijf, heeft duurzaamheid centraal staan en kan met zekerheid stellen volledig groen te opereren.
Hoe een marketingstrategie een goede marketingstrategie kan worden, met de drie elementen en content van Good Strategy.
Seizoenskortingen zijn een slimme manier om de verkoop te stimuleren, overtollige voorraad te verkopen en klanten aan je te binden. Maar, zoals met alles, het is een balans.
De manier waarop je bedrijf online wordt beoordeeld is cruciaal voor je succes. Google reviews zijn daarbij niet alleen een spiegel van klanttevredenheid, maar ook een krachtig instrument dat je niet kunt negeren.
Uit recent onderzoek blijkt dat LinkedIn het snelst groeiende sociale mediaplatform is onder Nederlandse gebruikers. De toekomst van LinkedIn marketing biedt dan ook volop kansen voor bedrijven die bereid zijn te investeren in authentieke relaties en waardevolle content.
Tegenwoordig luisteren we de hele dag podcasts. Af en toe nemen we zelfs de tijd om iets echt te lezen, zoals deze post. Maar hoeveel gaver is het om dat te combineren? Met AI natuurlijk.
Paul Stringer, Managing Editor Research and Insights bij Warc, waarschuwt adverteerders op hun hoede te blijven, want onder meer merkveiligheid, advertentiefraude en privacy-issues blijven zorgen baren.
‘We gaan de afdeling Control niet uitleggen hoe zij hun functie moeten uitvoeren. Vaak zien we dat bij Marketing wel. Het is natuurlijk ook het mooiste vak in de wereld.’
'Bij sierteelt hebben we te maken met een natuurproduct. Daarnaast hebben we te maken met het meest sierlijke product dat er in marketing bestaat. Wat is er mooier dan bloemen en planten?'
Het is niet langer voldoende om enkel een fysieke of een online ervaring aan te bieden. Dit vereist niet alleen technische knowhow, maar ook een diepgaand begrip van de klantreis.
Het gevaar is dat veel journeys en daarmee klantbelevingsconcepten sterk op elkaar zijn gaan lijken, omdat veel inzichten die daaronder liggen vergelijkbaar en op dezelfde onderzoeken zijn gebaseerd.