Whitepaper Automated Trading nu te downloaden

16 mei 2012, 07:47

Introductie voor het geautomatiseerd verhandelen van display advertising ruimte voor adverteerders en publiceerders

Afgelopen 9 mei organiseerde de IAB Taskforce Automated Trading in de Westergasfabriek de zeer succesvolle ‘Automated Trading Summit 2012’. Automated Trading heeft betrekking op het geautomatiseerd verhandelen van Display Advertising ruimte en neemt ook in Nederland een enorme vlucht.

Om de kennis van de mogelijkheden voor adverteerders, publiceerders en bureau’s op het gebied van Automated Trading te vergroten hebben de taskforce leden een whitepaper geschreven. Deze whitepaper is te downloaden op de site van het IAB.

De whitepaper geeft beschrijft onder andere:

  • De geschiedenis en het landschap. Hoe heeft de Display-markt zich de laatste 10-15 jaar ontwikkeld tot het gefragmenteerde landschap dat de meesten zullen herkennen als het ecosysteem dat Improve Digital op haar website bijhoudt.

  • Gebruikte terminologie. DSP’s, SSP’s, RTB, DMP’s, Trading desk’s zijn termen die de laatste tijd veel gebuikte worden. Wat betekenen deze termen en wat is het nut hiervan voor een adverteerder of publiceerder.

  • Uitleg van Automated Trading voor adverteerders en publiceerders: Wat is Automated Trading, wat heb je er voor nodig, waarom is data zo belangrijk, wat zijn de trends en aantal praktische tips.

De presentaties die tijdens de summit zijn gegeven zijn te vinden op Slideshare.

Harmen Visscher
Business Development Manager bij Traffic4u

Harmen is meer dan 9 jaar actief in de online Marketing wereld en binnen Traffic4u verantwoordelijk voor productontwikkeling op het gebied van Display Advertising. Daarnaast geeft hij advies aangaande de strategie en campagne-uitvoer voor een aantal key-accounts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!